-
Ford Transit otrzymaÅ‚ zÅ‚oto, a Transit Custom srebro w teÅ›cie Euro NCAP dla systemów bezpieczeÅ„stwa czynnego w najlepiej sprzedajÄ…cych siÄ™ samochodach dostawczych w Europie.
-
Testy obejmowaÅ‚y ocenÄ™ dziaÅ‚ania autonomicznych systemów hamowania awaryjnego, które pomagajÄ… chronić kierowców i pasażerów samochodów dostawczych, a także innych użytkowników dróg, w tym pieszych i rowerzystów.
-
Zaawansowane systemy bezpieczeÅ„stwa czynnego Forda pomagajÄ… klientom unikać wypadków oraz minimalizować koszty i przestoje zwiÄ…zane z naprawami blacharskimi.
W ramach zupeÅ‚nie nowej inicjatywy Euro NCAP przetestowaÅ‚o dziaÅ‚anie i skuteczność systemów bezpieczeÅ„stwa czynnego w 19 najlepiej sprzedajÄ…cych siÄ™ samochodach dostawczych w Europie. Analiza dotyczyÅ‚a autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) podczas zbliżania siÄ™ do pojazdów, rowerzystów i pieszych, a także systemów utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawania ograniczeÅ„ prÄ™dkoÅ›ci i monitorowania pasażerów.
Transit otrzymaÅ‚ zÅ‚otÄ… nagrodÄ™ za zestaw dostÄ™pnych funkcji bezpieczeÅ„stwa czynnego, a Transit Custom srebrnÄ… nagrodÄ™ w tej kategorii. Euro NCAP szczególnie wyróżniÅ‚ system AEB firmy Ford, uznajÄ…c system ochrony przed kolizjami (Pre-Collision Assist) z wykrywaniem pieszych 1 za rozwiÄ…zanie wiodÄ…ce w swojej klasie.
Transit jako jedyny z testowanych samochodów uzyskaÅ‚ peÅ‚ne 100-procent punktów za wszystkie funkcje dotyczÄ…ce rozpoznawania znaków drogowych 1, a jego system AEB zostaÅ‚ również uznany za najlepszy w zakresie ochrony rowerzystów.
– Wiemy, że bezpieczeÅ„stwo jest najważniejszym priorytetem dla przedsiÄ™biorstw, zarówno w zakresie ochrony pracowników, jak i innych użytkowników dróg – powiedziaÅ‚ Stuart Southgate, dyrektor ds. inżynierii bezpieczeÅ„stwa w Ford of Europe. – Cieszymy siÄ™, że Euro NCAP doceniÅ‚o zakres i skuteczność naszych systemów bezpieczeÅ„stwa czynnego. Systemy te chroniÄ… pasażerów i albo Å‚agodzÄ…, albo eliminujÄ… poważne kolizje na drogach. DziÄ™ki temu zaawansowane rozwiÄ…zania zmniejszajÄ… zarówno obrażenia ciaÅ‚a u ludzi, jak i minimalizujÄ… czas wyÅ‚Ä…czenia samochodów z eksploatacji konieczny do ich naprawy.
Euro NCAP zastosowaÅ‚ te same kryteria do porównania funkcji bezpieczeÅ„stwa czynnego wszystkich samochodów dostawczych. Wszystkie pojazdy badano na torze testowym, pod obciążeniem 50 procent ich maksymalnej Å‚adownoÅ›ci, aby uzyskać wyniki reprezentatywne dla rzeczywistych warunków eksploatacyjnych.
Symulacje testowaÅ‚y ostrzeżenia dla kierowców i dziaÅ‚anie AEB podczas zbliżania siÄ™ do zaparkowanych pojazdów, do wolniej poruszajÄ…cych siÄ™ samochodów, a także podczas gwaÅ‚townego hamowania pojazdu jadÄ…cego z przodu. Euro NCAP oceniÅ‚ również reakcje na wbieganie dziecka na drogÄ™ oraz na wchodzenie na drogÄ™ i przechodzenie pieszych, a także przejeżdżanie przez niÄ… rowerzystów.
Oprócz ochrony użytkowników dróg, systemy bezpieczeÅ„stwa czynnego mogÄ… również przyczynić siÄ™ do wydÅ‚użenia efektywnego czasu pracy pojazdów i zaoszczÄ™dzenia na kosztownych naprawach oraz ubezpieczeniach, pomagajÄ…c zapobiegać wielu kolizjom.
– JeÅ›li uwzglÄ™dnimy miliony samochodów dostawczych na europejskich drogach i szybki wzrost dostaw internetowych w naszych miastach, systemy bezpieczeÅ„stwa czynnego zamontowane w pojazdach użytkowych sÄ… kluczem do poprawy bezpieczeÅ„stwa wszystkich użytkowników dróg – powiedziaÅ‚ dr Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP. – Ford jest jednym z europejskich liderów wÅ›ród marek pojazdów użytkowych, a doskonaÅ‚e wyniki osiÄ…gane zarówno przez Transita, jak i Transita Customa pozwalajÄ… docenić zaangażowanie Forda w wyposażenie rodziny pojazdów Transit w najnowsze systemy wspomagajÄ…ce, które pomagajÄ… chronić wszystkich użytkowników dróg w Europie.
Transit i Transit Custom sÄ… wyposażone w rozbudowany zestaw systemów bezpieczeÅ„stwa i zaawansowanych technik wspomagania kierowcy, takich jak: Adaptacyjny tempomat z funkcjÄ… rozpoznawania znaków drogowych, System utrzymania auta na pasie ruchu, System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach i asystent parkowania.
1 Systemy asystenckie wspomagajÄ…ce kierowcÄ™ sÄ… uzupeÅ‚nieniem jego uwagi, ale nie zastÄ™pujÄ… oceny sytuacji i koniecznoÅ›ci kontrolowania pojazdu przez kierowcÄ™. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeÅ„stwa na drodze. SzczegóÅ‚owe informacje i ograniczenia systemów można znaleźć w instrukcji obsÅ‚ugi.