Goodyear uruchomił nowy firmowy serwis internetowy. Pod adresem www.goodyear.pl kierowcy oraz wszyscy miłośnicy marki Goodyear znajdą między innymi jej bogatą historię, opisy produktów, przewodnik po oponach, porady, a także informacje o promocjach i punktach sprzedaży na terenie całego kraju. Wszystko to w atrakcyjnej szacie graficznej, która przykuwa uwagę internauty od chwili uruchomienia serwisu.
"Naszym celem było stworzenie łatwej w obsłudze strony o charakterze informacyjnym i poradnikowym. Klienci poszukujący nowych opon do swoich samochodów będą mogli tu znaleźć wszystko, czego potrzebują, a do tego mnóstwo ciekawostek i praktycznych porad" - powiedział Marek Gawlik, Kierownik marki Goodyear w firmie Goodyear Dunlop Tires Polska.
Stronę Goodyear zaprojektowano w taki sposób, aby prowadzić internautę krok po kroku przez wszystkie jej części, bez poznania których dobór właściwego ogumienia i jego prawidłowe użytkowanie jest niemożliwe. Są na niej podstawowe informacje dotyczące opon, takie jak sposób czytania oznakowań, daty produkcji oraz indeksów prędkości i nośności. Strona zawiera także opisy wszystkich opon produkowanych przez Goodyeara, które są dostępne na polskim rynku, a więc do samochodów osobowych, 4x4 i dostawczych, a także ciężarowych, rolniczych, przemysłowych oraz do prac ziemnych. Do każdej opony dodana jest informacja o najważniejszych korzyściach płynących z użytkowania tego właśnie modelu i zdjęcie danego produktu. W przypadku opon do samochodów osobowych specjalny program doradczy - TireManager - ułatwi kierowcom dobranie odpowiednich opon do ich pojazdów. Gdy już dobierzemy właściwe opony, pozostaje nam wizyta w serwisie oponiarskim Grupy Goodyear. Taki serwis, najbliżej naszego miejsca zamieszkania, można bardzo łatwo zlokalizować także dzięki stronie internetowej.
Na stronie nie brakuje również informacji o marce Goodyear, jej ponad stuletniej historii, rozwoju i osiągnięciach. Nie wszyscy zapewne wiedzą, że opony Goodyear zamontowane były w pojeździe Craiga Breedlove a, kiedy ten w 1964 r. - na swoim Spirit of America - został pierwszym człowiekiem, który osiągnął na lądzie prędkość 600 mil na godzinę (ok. 960 km/h). Z kolei specjalnego ogumienia Goodyeara używali amerykańscy astronauci podczas misji Apollo 14 na Księżyc w 1971 r. Te oraz inne ciekawe informacje można znaleźć w dziale "Kamienie milowe".
Oddzielna część serwisu związana jest z bezpieczeństwem. W dziale "Bezpieczne prowadzenie" znajdują się m.in. przykazania bezpiecznego kierowcy, dzięki którym kierowcy mogą poznać techniki bezpiecznego prowadzenia samochodu. Ta część serwisu zawiera również interaktywny test, który pozwala internautom sprawdzić swoją wiedzę na temat bezpiecznej jazdy samochodem.
W serwisie internetowym zawarto także zaproszenie do zarejestrowania się w Goodyear Gold Club. Członkowstwo w tym Klubie uprawnia do korzystania z programu Assistance, który umożliwia szybką i bezpłatną pomoc drogową. Internauci zapisując się do Klubu mogą także liczyć na darmowe dane niezbędne podczas podróży, np. informacje o autoryzowanych warsztatach samochodowych, firmach ubezpieczeniowych, prognozie pogody, wyborze najlepszej trasy, przejściach granicznych, czy dostępnych usługach medycznych. Dodatkowo, w treści witryny internetowej można znaleźć informacje o bieżących promocjach czy działaniach Goodyeara, skierowanych do miłośników samochodów terenowych.
Goodyear nie zapomniał również o dziennikarzach. W dziale "Media" znajdują się zarówno nowe, jak i archiwalne materiały prasowe (w tym również zdjęcia, elementy graficzne, itp.), które dotyczą marki oraz firmy Goodyear.
Goodyear jest największym producentem opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 85 zakładach w 28 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 80.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.