MÅ‚ody WÄ™gier, Å›cigajÄ…cy siÄ™ HondÄ… Civic WTCC zespoÅ‚u ZengÅ‘Motorsport, popisaÅ‚ siÄ™ doskonaÅ‚ym startem z drugiej linii, dojeżdżajÄ…c do pierwszego zakrÄ™tu tuż obok zawodnika, który wystartowaÅ‚ z pole position. Po pierwszym okrążeniu byÅ‚ drugi, którÄ… to pozycjÄ™ utrzymaÅ‚ do koÅ„ca rywalizacji.
Tiago Monteiro doskonale wystartowaÅ‚ z trzeciej linii, dziÄ™ki czemu mógÅ‚ walczyć o trzecie miejsce w stawce, jednak spadÅ‚ na piÄ…tÄ… lokatÄ™ i przez caÅ‚y wyÅ›cig prowadziÅ‚ zaciÄ™tÄ… walkÄ™ z Tomem Chiltonem. Pomimo problemów ze swojÄ… HondÄ… Civic, spowodowanych uszkodzonym amortyzatorem, Portugalczyk do koÅ„ca rywalizacji jechaÅ‚ jako piÄ…ty. Z kolei Gabriele Tarquini z Castrol Honda World Touring Car Team uplasowaÅ‚ siÄ™ na ósmym miejscu, czyli o jedno oczko wyżej, niż Mehdi Bennani z zespoÅ‚u Proteam Racing Civic.
Michelisz był bardzo zadowolony ze swojego wyniku.
„Jestem szczęśliwym czÅ‚owiekiem. Tuż po starcie przedostaÅ‚em siÄ™ na dobrÄ… pozycjÄ™, którÄ… utrzymaÅ‚em przez caÅ‚y wyÅ›cig. Na ostatnich okrążeniach do ataku przystÄ…piÅ‚ Muller, jednak dystans dzielÄ…cy nasze samochody byÅ‚ na tyle duży, że bez problemu dojechaÅ‚em do mety jako drugi, notujÄ…c tym samym najlepszy wynik w tym sezonie i zdobywajÄ…c cenne punkty w klasyfikacji generalnej.”
Na starcie drugiego wyÅ›cigu, Hondy Civic ustawiÅ‚y siÄ™ na trzeciej, czwartej, szóstej i siódmej pozycji, co zwiastowaÅ‚o emocjonujÄ…cy poczÄ…tek rywalizacji. Bennani, Tarquini i Monteiro zdoÅ‚ali wyprzedzić Valente, który wystartowaÅ‚ z pierwszej linii, natomiast już pod koniec pierwszego okrążenia Bennani jechaÅ‚ za liderem, tuż za nim uplasowali siÄ™ Tarquini i Monteiro, natomiast Michalisz utknÄ…Å‚ na ósmym miejscu. W poÅ‚owie wyÅ›cigu drugÄ… lokatÄ™ zajmowaÅ‚ Gabriele, za nim jechaÅ‚ Tiago, a Bennani straciÅ‚ kilka pozycji po tym, jak zostaÅ‚ wyprzedzony przez zawodnika, który ostatecznie stanÄ…Å‚ na najwyższym stopniu podium. Tarquini wjechaÅ‚ na metÄ™ czwarty, Monteiro - piÄ…ty, Michalisz utrzymaÅ‚ siódme miejsce, a Bennani uplasowaÅ‚ siÄ™ na dziewiÄ…tej pozycji.
„W drugim wyÅ›cigu zaliczyÅ‚em dobry start,”powiedziaÅ‚ Gabriele. „NastÄ™pnie wdaÅ‚em siÄ™ w potyczkÄ™ z Mehdim i Tiago, aby przez jakiÅ› czas utrzymać drugie miejsce. Samochód spisywaÅ‚ siÄ™ bez zarzutu - nasi mechanicy poprawili wiele elementów - jednak sposób, w jaki wyprzedzili mnie Lopez i Mullerbardzo mnie zdziwiÅ‚. Przed nastÄ™pnym wyÅ›cigiem czeka nas wiÄ™c sporo pracy.”
Tiago Monteiro dobrze ocenia drugi wyÅ›cig. „Dobrze wystartowaÅ‚em i nawet z przyjemnoÅ›ciÄ… powalczyÅ‚em na torze z Gabriele, ale nie chciaÅ‚em narażać nas na zbytnie ryzyko podczas wykonywania manewrów wyprzedzania. Wciąż zajmujÄ™ czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców, wiÄ™c w kolejnych wyÅ›cigach muszÄ™ dać z siebie wszystko.”
Dla Michelisza drugi wyÅ›cig rozegraÅ‚ siÄ™ na ostatnich okrążeniach. „Nie popisaÅ‚em siÄ™ dobrym startem, a później, w wyniku kontaktu z dwoma innymi samochodami, zakoÅ„czyÅ‚em wyÅ›cig z siódmÄ… lokatÄ…. CieszÄ™ siÄ™, że zdobyÅ‚em kilka punktów i nie uszkodziÅ‚em swojej Hondy Civic.”
Mehdi Bennani doÅ›wiadczyÅ‚ skrajnych emocji podczas drugiego wyÅ›cigu: „PoczÄ…tek wyÅ›cigu byÅ‚ udany, jednak po tym, jak zablokowaÅ‚ mnie Chilton nie mogÅ‚em odzyskać wypracowanego wczeÅ›niej tempa.”
Alessandro Mariani, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy J.A.S. Motorsport, ocenia weekend w Argentynie:
„Po testach w Walencji znaleźliÅ›my nowe sposoby na zwiÄ™kszenie osiÄ…gów naszych samochodów, co byÅ‚o widoczne podczas tego weekendu. Jako dyrektor zespoÅ‚u jestem jednak rozczarowany, że nie osiÄ…gnÄ™liÅ›my lepszych rezultatów. Z drugiej strony doÅ›wiadczenie zdobyte w tych warunkach torowych zaprocentuje w przyszÅ‚oÅ›ci i z pewnoÅ›ciÄ… przyczyni siÄ™ do poprawy wyników.”
Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napÄ™dowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy, powiedziaÅ‚: „ten weekend potwierdziÅ‚ wyższÄ… sprawność podwozia i silnika w naszym samochodzie. Zmiany, jakie nieustannie wprowadzamy w oprogramowaniu jednostki napÄ™dowej przynoszÄ… pozytywne rezultaty, dziÄ™ki czemu doganiamy konkurencjÄ™.”
Wyniki pierwszego wyÅ›cigu:1. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC, 13 okrążeÅ„; 2. Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC 2.526; 3. Yvan Muller (F) Citroën C-Elysée WTCC, 3.271; 4. Sébastien Loeb (F) Citroën C-Elysée WTCC, 7.613;5. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC, 8.871; 6. Tom Chilton (GB) Chevrolet RML Cruze TC1, 9.508; 7. Rob Huff (GB) Lada Granta 1.6T, 13.893; 8. Gabriele Tarquini (I), Honda Civic WTCC, 14.494; 9. Mehdi Bennani (MAR) Honda Civic WTCC, 17.929; 10. James Thompson (GB)Lada Granta 1.6T, 25.133; itd.
Wyniki drugiego wyÅ›cigu:1. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC, 13 okrążeÅ„; 2. Rob Huff (GB) Lada Granta 1.6T, 1.863; 3. Yvan Muller (F) Citroën C-Elysée WTCC, 2.896; 4. Gabriele Tarquini (I) Honda Civic WTCC, 5.311; 5. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC, 5.893; 6. Sébastien Loeb (F) Citroën C-Elysée WTCC, 6.523; 7.Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC, 6.978; 8. Dusan Borkovic (SRB) Chevrolet RML Cruze TC1, 15.264;9. Mehdi Bennani (MAR) Honda Civic WTCC, 16.464; 10. James Thompson (GB)Lada Granta 1.6T, 16.810; itd.
Klasyfikacja kierowców: 1. José Maria Lopez (ARG) 310; 2. Yvan Muller (FR) 250; 3. Sébastien Loeb (FR) 213; 4. Tiago Monteiro (PRT) 146; 5. Gabriele Tarquini (I) 121; 6.Norbert Michelisz (HUN) 100; 7. Tom Coronel (NL) 99; 8. Gianni Morbidelli (I) 84; 9. Tom Chilton (GB) 83; 10. Mehdi Bennani (MAR) 55; 11. Hugo Valente (F) 53; 12. Rob Huff (GB) 37; 13. MA Qing Hua (CHN) 33;14. Dusan Borkovic (RS) 21; 15. Mikhail Kozlovskiy (RUS) 11; 16. Franz Engstler (D) 6; 17. John Filippi (F), James Thompson (GB) 4; 18. René Münnich (D) 3; 19. Pasquale Di Sabatino (I) 2
Klasyfikacja producentów:1. Citroën 686; 2. Honda 454; 3. LADA 247