RAPORT Z WYŚCIGU NR 1
Gabriele Tarquini stanął na podium po zdobyciu trzeciego miejsca w pierwszym wyścigu FIA WTCC na torze Paul Ricard. Włoch doskonale rozpoczął sezon za kierownicą Hondy Civic WTCC, prezentując swoje umiejętności na mokrej i śliskiej nawierzchni. Po udanym starcie Gabriele wjechał w zakręt na pierwszym miejscu i utrzymał tę pozycję przez dwa okrążenia, po czym został wyprzedzony przez Yvana Mullera. Norbert Michelisz jechał za liderami wyścigu aż do piątego okrążenia, na którym został wyprzedzony przez Sebastiena Loeba, aby ostatecznie zakończyć rywalizację na siódmym miejscu, czyli o „oczko” wyżej, niż Tiago Monteiro. Ósma pozycja tego zawodnika była wynikiem niepowodzenia podczas startu i braku przyczepności na początku wyścigu. Z kolei Mehdi Bennani przekroczył linię mety na trzynastym miejscu.
„Udało mi się dobrze wystartować, ale ustawienia samochodu nie były odpowiednie do warunków. Dlatego przez cały wyścig musiałem jechać ostrożnie. Miejsce na podium dało mi całkowicie odmienne wrażenia od tych, które towarzyszyły mi w ubiegły weekend w Marrakeszu. Dedykuję dzisiejszy wynik całemu zespołowi, dziękując za naprawienie mojego samochodu na czas”, powiedział z uśmiechemGabriele.
Tiago Monteiro musiał włożyć wiele wysiłku w doprowadzenie Civica z numerem 18 do mety. „Nie udał mi się start. Samochód po prostu nie chciał dynamicznie przyspieszyć. Być może zbyt ostrożnie operowałem pedałem gazu, by nie doprowadzić do poślizgu kół. Szczerze mówiąc byłem zaskoczony brakiem przyczepności. W tym roku jeszcze nie jeździłem na mokrym torze, więc nie czułem się zbyt pewnie. W dalszej części wyścigu radziłem sobie lepiej i nawet wyprzedziłem Morbidelli’ego, jednak kolejni zawodnicy byli już poza moim zasięgiem”.
Dla Norberta Michelisza ten wyścig był doskonałym sprawdzianem wydajności jego auta, w szczególności na mokrej nawierzchni. „To był mój pierwszy wyścig na mokrym podłożu, więc jestem bardzo zadowolony, że przez cały czas miałem pełną kontrolę nad samochodem. Popełniłem tylko jeden mały błąd podczas potyczki z Lopezem. Straciłem wtedy pozycję, a następnie wyprzedzili mnie Huff i Valente. Spotkamy się jednak ponownie w kolejnym wyścigu i wówczas zobaczymy, co się wydarzy”.
Alessandro Mariani, dyrektor zarządzający JAS Motorsport, pochwalił obu swoich kierowców i cały zespół. „Jestem bardzo zadowolony z tego wyniku, tym bardziej, że wciąż jesteśmy na początku naszego programu rozwojowego, a już czynimy postępy. Doskonale rokuje to na przyszłość”.
Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napędowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy. „Doceniam talent Gabriele’a i Noberta, którzy wykorzystali potencjał silnika i popisali się doskonałymi startami. Praca, jaką włożyliśmy w dopracowanie oprogramowania jednostki napędowej Civica opłaciła się”.
Wyścig 1 (wstępne wyniki):
1. Yvan Muller, Citroën C-Elysée WTCC; 16 okrążeń;; 2. Sébastien Loeb, Citroën C-Elysée WTCC 12.727;3. Gabriele Tarquini, Honda Civic WTCC 15.026; 4. Jose-Marie Lopez, Citroën C-Elysée WTCC 18.663; 5. Rob Huff, Lada Granta 1.6T 31.393 ; 6.Hugo Valente, Chevrolet RML Cruze TC1 34.415; 7. Norbert Michelisz, Honda Civic WTCC 34.896 ; 8. Tiago Monteiro, Honda Civic WTCC 37.918; 9. Tom Chilton, Chevrolet RML Cruze TC1 41.014; 10. James Thompson, Lada Granta 1.6T 45.739; 11. Gianni Morbidelli, Chevrolet RML Cruze TC1 48.720; 12. Rene Munnich, Chevrolet RML Cruze TC1 49.234;13. Mehdi Bennani, Honda Civic WTCC 57.136; itd.
RAPORT Z WYŚCIGU NR 2
Dwa wyścigi i dwa miejsca na podium - to był pozytywny weekend dla zespołu Castrol Honda World Touring Car Team. Tiago Monteiro popisał się doskonałym startem z drugiej linii, przedostając się na prowadzenie jeszcze przed pierwszym zakrętem, natomiast tuż za nim uplasował się Mehdi Bennani jadący Hondą Civic WTCC zespołu Proteam Racing. Równie szybki był Gabriele Tarquini, który pod koniec pierwszego okrążenia zajmował czwarte miejsce. Na trzecim okrążeniu Gabriele jechał już na trzeciej pozycji, w związku z czym pierwsze trzy miejsca w stawce należały do samochodów Hondy. Wkrótce Tiago zdołał nawet uzyskać trzysekundową przewagę nad konkurentami, jednak na ósmym okrążeniu na tor wjechał samochód bezpieczeństwa, który spowolnił wyścig z uwagi na zanieczyszczenie nawierzchni.
Po wznowieniu wyścigu Portugalczyk odzyskał doskonałe tempo, szybko oddalając się od pozostałych zawodników, jednak z uwagi na kolejny incydent na torze, niemal natychmiast wymagana była kolejna interwencja samochodu bezpieczeństwa. Tym razem po wznowieniu wyścigu Tiago został wyprzedzony przez Lopeza i Mullera, ale utrzymał trzecią pozycję aż do mety, zdobywając kolejne podium dla Hondy. Gabriele był czwarty, a Bennani, po zaciętym pojedynku z Sebastianem Loebem i Dusanem Borkovicem, zakończył wyścig na zasłużonym piątym miejscu.
„Dysponowałem doskonale przygotowanym do tego wyścigu samochodem”, powiedział Tiago tuż przed wejściem na podium.„Cieszę się, że udało mi się dobrze wystartować, ponieważ w pierwszym wyścigu nie wszystko poszło po mojej myśli. Zyskałem trzysekundową przewagę nad resztą stawki i poczułem się całkiem pewnie, ale na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Muszę przyznać, że zarówno za pierwszym, jak i drugim razem samochód bezpieczeństwa przerywał wyścig w nieodpowiednim dla mnie momencie. Czynimy jednak duże postępy, więc chciałbym podziękować całemu zespołowi za doskonałą pracę”.
Czwarte miejsce Tarquini’ego było dla tego zawodnika kolejnym krokiem naprzód. „Dwa miejsca na podium to aktualnie szczyt naszych możliwości, w związku z czym uważam ten weekend za udany i jestem optymistycznie nastawiony do kolejnych wyścigów”.
Mehdi Bennani zdobył piąte miejsce, o które walczył do samego końca wyścigu. „To była zacięta rywalizacja. Pod koniec wyścigu pozostali kierowcy próbowali wszelkimi sposobami mnie wyprzedzić. Musiałem więc skupić się na utrzymaniu optymalnego toru jazdy. Jestem zadowolony, że zdobyłem dla Hondy piąte miejsce w moim trzecim wyścigu za kierownicą Civica”.
Norbert Michelisz dojechał do mety na ósmym miejscu, dzięki czemu cztery Hondy Civic uplasowały się ostatecznie w pierwszej dziesiątce. „Chciałem zakończyć ten weekend z większym dorobkiem punktowym, ale i tak nie było źle. Mój start nie był doskonały, a później w środku stawki wiele się działo. Zaliczyłem kilka otarć, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony z mojego samochodu. Doskonale spisał się również zespółZengő Motorsport. Przewidywaliśmy, że początek sezonu będzie trudny z uwagi na nowe auto, jednak po wprowadzeniu wielu modyfikacji jestem dobrej myśli, co do startu w wyścigach na moim rodzimym torze Hungaroring”.
Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napędowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy, jest zadowolony z rezultatów.„Dwa miejsca na podium w dwóch wyścigach doskonale odzwierciedlają naszą obecną sytuację. To dla nas pierwsze zwycięstwa w sezonie. Zebraliśmy również wiele cennych danych podczas jazdy zarówno na mokrym, jak i suchym torze. Oba wyścigi pokazały, że nasze samochody oferują obecnie dobre osiągi, szczególnie w kwestii prowadzenia podczas startu”.
Dla Alessandro Mariani, dyrektora zarządzającego JAS Motorsport, uzyskane dziś rezultaty dają solidne podstawy do dalszej pracy. „Ustawienia, które wprowadziliśmy w drugim wyścigu mogły nam przynieść zwycięstwo, ponieważ Tiago zyskał sześciosekundową przewagę nad resztą zawodników, jednak wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa pokrzyżował te plany. Musimy popracować nad naszymi autami, bo mamy wiele planów, które chcemy zrealizować. Cieszę się, że udało nam się dowieść, iż nowe Hondy Civic mają ogromny potencjał. Oczywiście przed nami dużo pracy. Gratuluję wszystkim kierowcom i całemu zespołowi, który wybrał odpowiednią strategię. Sądzę, że przetrwaliśmy trudny okres i teraz jesteśmy w dużo lepszych nastrojach niż byliśmy jeszcze trzy dni temu. Należy przy tym pamiętać, że nasz samochód to nowa konstrukcja, którą musimy szybko dopracować”.
Wyścig 2: 1. Jose-Marie Lopez, Citroën C-Elysée WTCC; 18 okrążeń; 2. Yvan Muller, Citroën C-Elysée WTCC 1.886;3. Tiago Monteiro, Honda Civic WTCC 7.994; 4. Gabriele Tarquini, Honda Civic WTCC 8.459;5. Mehdi Bennani, Honda Civic WTCC 17.407; 6. Sébastien Loeb, Citroën C-Elysée WTCC 17.924; 7 Dusan Borkovic, Chevrolet RML Cruze TC1 18.592; 8. Norbert Michelisz, Honda Civic WTCC 18.927;; 9. Gianni Morbidelli, Chevrolet RML Cruze TC1 20.531; 10. Hugo Valente, Chevrolet RML Cruze TC1 21.787;
Klasyfikacja kierowców: 1. José Maria Lopez (ARG) 85 ; 2. Sébastien Loeb (FR) 73 ; 3. Yvan Muller (FR) 65; 4. Gabriele Tarquini (I),Hugo Valente (FR) 31 ; 6. Tiago Monteiro (PRT), Tom Chilton (GB) 30; 8. Mehdi Bennani (MAR) 16 ; 9. Dusan Borkovic (SRB) 15 ; 10. Norbert Michelisz (HUN) 14; 11. Mikhael Kozlovskiy (RUS), Rob Huff (GB); Gianni Morbidelli (I) 10 ; 11. Franz Engstler (D) 6 ; itd.
Klasyfikacja konstruktorów: 1. Citroën 186 ; 2. Honda 103 ; 3. ŁADA 75