Michelisz prowadził od startu do mety, dwukrotnie poprawiając najszybsze okrążenie wyścigu, odskakując drugiemu Tomowi Coronelowi na ponad dziewięć sekund i potwierdzając świetne tempo zmodyfikowanej przed weekendem Hondy Civic WTCC.
Kolejnym dowodem potencjału Civica na suchej nawierzchni była świetna jazda Tiago Monteiro. Kierowca ekipy Castrol Honda finiszował na czwartej pozycji, tuż za podium, dzielnie odpierając ataki trzech rywali z Citroena.
Niestety, pechowo na WÄ™grzech potoczyÅ‚a siÄ™ z kolei rywalizacja drugiego z reprezentantów zespoÅ‚u Castrol Honda. Gabriele Tarquini już na pierwszym okrążeniu drugiego wyÅ›cigu zostaÅ‚ wypchniÄ™ty poza tor przez rywala z Chevroleta. Z uwagi na wysokÄ… temperaturÄ™ wody, Tarquni zjechaÅ‚ do alei serwisowej, aby ekipa udrożniÅ‚a wlot powietrza, po czym wróciÅ‚ na tor i pobiÅ‚ ustanowiony chwilÄ™ wczeÅ›niej przez Michelisza rekord okrążenia w wyÅ›cigu. JednoczeÅ›nie ekipa mogÅ‚a zebrać sporo cennych danych, pomocnych w dalszym rozwoju Hondy Civic WTCC.
Widowiskowo rozpoczął się także pierwszy wyścig. Tiago Monteiro wyprzedził Sebastiena Loeba i awansował na piąte miejsce, podczas gdy ruszający z końca stawki Tarquini już po drugim okrążeniu przebił się z szesnastej na trzynastą lokatę.
ReprezentujÄ…cy barwy ekipy Zengo Motorsport, Michelisz raz jeszcze potwierdziÅ‚ potencjaÅ‚ nowej Hondy Civic WTCC, ku uciesze wÄ™gierskich kibiców od samego poczÄ…tku narzucajÄ…c mocne tempo. CaÅ‚a trójka kierowców Hondy nie zamierzaÅ‚a odpuszczać.
Szybki w pierwszych dwóch sektorach Monteiro goniÅ‚ jadÄ…cego na trzeciej pozycji Hugo Valente, podczas gdy Tarquni na siódmym okrążeniu przebiÅ‚ siÄ™ na jedenaste miejsce, wyprzedzajÄ…c Bennaniego i ruszyÅ‚ w pogoÅ„ za Tomem Coronelem. Mimo Å›wietnej stabilnoÅ›ci Civica podczas hamowania i wysokich prÄ™dkoÅ›ci w zakrÄ™tach, sam atak okazaÅ‚ siÄ™ jednak ostatecznie niemożliwy.
DziÄ™ki solidnemu tempu i determinacji Monteiro, Michelisz i Tarquini minÄ™li liniÄ™ mety odpowiednio na piÄ…tym, ósmym i jedenastym miejscu. Niestety, Tarquini zostaÅ‚ później wykluczony z wyników pierwszego wyÅ›cigu za przewinienie w parku zamkniÄ™tym.
„To byÅ‚y dwa udane wyÅ›cigi – powiedziaÅ‚ Tarquini. - Moja pozycja startowa nie byÅ‚a najlepsza biorÄ…c pod uwagÄ™ charakterystykÄ™ toru, szczególnie przed pierwszym wyÅ›cigiem. ByÅ‚em zaskoczony czasem trwania procedury startowej i nie ruszyÅ‚em najlepiej. PróbowaÅ‚em atakować na pierwszych okrążeniach, ale byÅ‚o to niemożliwe. ByÅ‚em szybszy niż Coronel i Huff, ale nie mogÅ‚em zaatakować.”
„W drugim wyÅ›cigu postanowiÅ‚em zaryzykować z liniÄ… przejazdu. Dobrze ruszyÅ‚em, ale samochód przede mnÄ… zajechaÅ‚ mi drogÄ™ i wypchnÄ…Å‚ poza tor, na trawÄ™. Później wyprzedziÅ‚em Bennaniego, ale zauważyÅ‚em wysokÄ… temperaturÄ™ wody, wiÄ™c zjechaÅ‚em do alei serwisowej na oczyszczenie wlotu powietrza. Nie miaÅ‚em już szans na dobry wynik, ale wróciÅ‚em na tor, by przetestować nowy pakiet aerodynamiczny i zebrać cenne doÅ›wiadczenia.”
„To byÅ‚y dwa udane wyÅ›cigi – dodaÅ‚ Monteiro. - Kiedy zobaczyÅ‚em za sobÄ… Citroeny, pomyÅ›laÅ‚em sobie, że bÄ™dzie interesujÄ…co, ale skupiaÅ‚em siÄ™ na wywieraniu presji na jadÄ…cym przede mnÄ… Chiltonie. ByÅ‚ trochÄ™ za szybki, aby go zaatakować, ale byÅ‚em w stanie utrzymać za sobÄ… Citroeny.”
„Podczas obu wyÅ›cigów samochód byÅ‚ bardzo dobrze ustawiony. ZrobiliÅ›my dziÅ› pod tym wzglÄ™dem duże postÄ™py. Nadal musimy jednak pracować i walczyć. CieszÄ™ siÄ™ także sukcesem Norbiego. DziÄ™kujÄ™ caÅ‚ej ekipie, ponieważ nowy pakiet aero okazaÅ‚ siÄ™ dużym krokiem naprzód.”
„Jako kierowca wyÅ›cigowy zawsze liczysz na takie rozstrzygniÄ™cia – dodaÅ‚ Michelisz. - OczywiÅ›cie jestem bardzo szczęśliwy i dziÄ™kujÄ™ wszystkim za wsparcie; zarówno ekipie, jak i kibicom, których widok i doping pomagaÅ‚ mi na każdym okrążeniu.”
„Samochód prowadziÅ‚ siÄ™ Å›wietnie, a ja jechaÅ‚em ostro aż do momentu, w którym wypracowaÅ‚em sobie sporÄ… przewagÄ™. CaÅ‚y czas powtarzaÅ‚em sobie, że muszÄ™ zachować koncentracjÄ™. PamiÄ™taÅ‚em doskonale to uczucie, kiedy wygraÅ‚em tutaj w WTCC w 2012 roku. Ten dzieÅ„ to dla mnie speÅ‚nienie marzeÅ„.”
„Nowy pakiet aero spisaÅ‚ siÄ™ Å›wietnie. Jazda za Tomem Chiltonem w pierwszym wyÅ›cigu byÅ‚a jednak trudna z powodu podsterownoÅ›ci. WiedziaÅ‚em, że w drugim wyÅ›cigu, w czystym powietrzu, bÄ™dzie lepiej. Jestem dobrej myÅ›li przed kolejnymi wyÅ›cigami i liczÄ™ na dalsze postÄ™py.”
„Jestem bardzo szczęśliwy – przyznaÅ‚ manager zespoÅ‚u JAS Motorsport Alessandro Mariani. - Od poczÄ…tku sezonu wierzyÅ‚em w kierunek naszego rozwoju, ale do tej pory nie byliÅ›my w stanie pokazać peÅ‚ni potencjaÅ‚u. W sobotÄ™, na mokrym torze, kierowcy byli pewni siebie, samochody prowadziÅ‚y siÄ™ Å›wietnie, ale popeÅ‚niliÅ›my bÅ‚Ä…d jeÅ›li chodzi o ustawienia na kwalifikacje. Dzisiaj rozwiÄ…zaliÅ›my ten problem. Pierwszy wyÅ›cig byÅ‚ trudny, ale w drugim pokazaliÅ›my nasz potencjaÅ‚. Czasy okrążeÅ„ Norbiego i Gabriele byÅ‚y fantastyczne. Norbi i Tiago pojechali wyÅ›mienicie. CieszÄ™ siÄ™ ze zwyciÄ™stwa. Pracujemy razem z ekipÄ… Zengo, wymieniamy siÄ™ danymi i doÅ›wiadczeniami.”
„DziÄ™kujÄ™ wszystkim, którzy przyczynili siÄ™ do tego sukcesu. Od poczÄ…tku sezonu byliÅ›my pod presjÄ…. Ten wynik daje nam dodatkowÄ… siÅ‚Ä™ do walki i pracy nad kolejnymi takimi wynikami. LubiÄ™ wygrywać, dlatego to wielka satysfakcja.”
„To byÅ‚o Å›wietne zwyciÄ™stwo – podsumowaÅ‚ lider projektu WTCC w Hondzie, Daisuke Horiuchi. - Gratulacje dla Norbiego i ekipy Zengo Motorsport. MieliÅ›my dziÅ› trzy Å›wietne samochody i pokazaliÅ›my wszystkim, że jesteÅ›my konkurencyjni. Silniki i podwozia pracowaÅ‚y bardzo dobrze. Samochody byÅ‚y bardzo stabilne, a nowy pakiet aerodynamiczny speÅ‚niÅ‚ nasze oczekiwania.”
Wyniki
Wyścig 1:
1 José María Lopez Citroën C-Elysée WTCC
2 Yvan Muller Citroën C-Elysée WTCC
3 Hugo Valente Chevrolet RML-Cruze TC1
4 Ma Qing Hua Citroën C-Elysée WTCC
5 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC
6 Sébastien Loeb Citroën C-Elysée WTCC
7 Tom Chilton Chevrolet RML-Cruze TC1
8 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC
9 Rob Huff LADA Vesta WTCC
10 Tom Coronel Chevrolet RML-Cruze TC1
Wykluczenia:
Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
Wyścig 2:
1 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC
2 Tom Coronel Chevrolet RML-Cruze TC1
3 Tom Chilton Chevrolet RML-Cruze TC1
4 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC
5 Sébastien Loeb Citroën C-Elysée WTCC
6 José María Lopez Citroën C-Elysée WTCC
7 Yvan Muller Citroën C-Elysée WTCC
8 Hugo Valente Chevrolet RML-Cruze TC1
9 Ma Qinq Hua Citroën C-Elysée WTCC
10 Grégoire Demoustier Chevrolet RML-Cruze TC1
13 Gabriele Tarquini Honda Civic WTCC
Klasyfikacja mistrzostw (po rundach 5 & 6):
Kierowcy:
1 José María LÓPEZ 130
2 Sébastien LOEB 96
3 Yvan MULLER 86
4 Tiago MONTEIRO 58
5 Ma QING HUA 53
6 Norbert MICHELISZ 47
7 Tom CHILTON 42
8 Gabriele TARQUINI 39
9 Hugo VALENTE 27
10 Mehdi BENNANI 26
Producenci:
1 Citroën 269
2 Honda 190
3 LADA 44