Po zakoÅ„czeniu fazy intensywnych testów i rozwoju, ekipa JAS Motorsport zaprezentuje ewolucjÄ™ modelu Civic WTCC, oczekujÄ…c wysokich wyników.
Zmiany przedniej i tylnej części Civica WTCC - nawiÄ…zujÄ…ce do stylistyki nowej, drogowej wersji samochodu na rok 2015 - od razu rzucajÄ… siÄ™ w oczy. Agresywny wyglÄ…d idzie w parze z wiÄ™kszym dociskiem, lepszymi parametrami aerodynamicznymi i mniejszÄ… podsterownoÅ›ciÄ… w szybkich zakrÄ™tach. Równie ważny, szczególnie przy wysokich temperaturach, jest zmodyfikowany ukÅ‚ad chÅ‚odzenia przednich hamulców. W poÅ‚Ä…czeniu z wagÄ… przepisowego balastu, obniżonÄ… aż o 60 kg, czyni to nowego Civica WTCC jeszcze lepszym samochodem.
Ekipa Castrol Honda World Touring Car Team ma nadzieję, że zmodyfikowane auto pomoże Gabriele Tarquiniemu i Tiago Monteiro sięgnąć po dobre wyniki w pierwszych europejskich wyścigach sezonu.
Przed rokiem obaj kończyli rywalizację na Węgrzech z punktami, a Monteiro dwukrotnie stanął na podium.
Równie ambitne cele ma faworyt lokalnej publicznoÅ›ci, Norbert Michelisz, który w swoim piÄ…tym sezonie w cyklu WTCC ponownie przyciÄ…gnie na trybuny rekordowÄ… ilość kibiców. StartujÄ…cy HondÄ… kierowca Zengo Motorsport liczy naturalnie na kolejny udany weekend w mistrzostwach Å›wiata.
Do powrotu za stery Hondy Civic ekipy Nika Racing szykuje siÄ™ w ten weekend także Szwed Rickard Rydell, który opuÅ›ciÅ‚ ostatnie wyÅ›cigi w Maroku z powodu choroby.
Ulokowany zaledwie 20 kilometrów od stolicy WÄ™gier, liczÄ…cy 4,3 km tor Hungaroring to ciasny i krÄ™ty obiekt, co roku fundujÄ…cy kibicom jedne z najciekawszych wyÅ›cigów w sezonie. Jego charakterystyka sprzyja także mocnym stronom modelu Civic WTCC.
W piÄ…tek, pierwszego maja, na ulicach centrum Budapesztu odbÄ™dzie siÄ™ także tradycyjna parada, podczas której zobaczyć bÄ™dzie można mnóstwo samochodów z wyÅ›cigów krajowych i miÄ™dzynarodowych. JednÄ… z gÅ‚ównych gwiazd bÄ™dzie oczywiÅ›cie Michelisz, a także kierowcy Å‚Ä…cznie trzech ekip WTCC, w tym zespoÅ‚u Castol Honda.
„Jestem optymistÄ… jeÅ›li chodzi o dobry wynik w Budapeszcie – mówi Gabriele Tarquini. - Brak 60 kg balastu powinien mieć spory wpÅ‚yw na nasze tempo wyÅ›cigowe, podobnie jak fakt, że ten tor sprzyja charakterystyce Civica. Spodziewam siÄ™, że bÄ™dziemy bardziej konkurencyjni. Wyprzedzanie nie jest tutaj Å‚atwe, dlatego kwalifikacje bÄ™dÄ… kluczowe. BÄ™dziemy też musieli uważać na zużycie opon.”
„Jestem przed tym weekendem bardzo zmotywowany – dodaje Tiago Monteiro. - Hungaroring to bardzo techniczny tor, który odpowiada naszemu samochodowi. Dysponujemy Å›wietnym podwoziem, a nasza Honda bardzo dobrze hamuje i skrÄ™ca, co na takich torach jest wyjÄ…tkowo ważne. Poza tym, otrzymaliÅ›my nowy pakiet aerodynamiczny, który powinien jeszcze bardziej poprawić prowadzenie w szybszych zakrÄ™tach. NaprawdÄ™ mam nadziejÄ™, że bÄ™dziemy walczyć w czoÅ‚ówce.”
„Moje domowe wyÅ›cigi to zawsze coÅ› bardzo wyjÄ…tkowego – przyznaje Norbert Michelisz. - DziÄ™ki pozytywnej energii fanów, odrobinie szczęścia i nowym możliwoÅ›ciom, jakie dajÄ… nowe części, bÄ™dziemy w stanie walczyć nawet o zwyciÄ™stwo.”