Spis treści
1 Wstęp
2 Kluczowe elementy
3 Dane techniczne
Wstęp
CRF125F gwarantuje radość z jazdy dzięki dobrym osiągom, a wyglądem nawiązuje do jego większych braci startujących w zawodach motocrossowych. Model ten stanowi idealny etap przejściowy dla młodych motocyklistów, którzy przesiadają się z mniejszych modeli CRF50F i CRF110F na większe, bardziej wyczynowe maszyny. CRF125F na rok 2023 dostępny jest zarówno w wersji standardowej, jak i w wersji ‘Big Wheel’ – dla wyższych kierowców. Ponadto otrzymał on nową kolorystykę, dzięki której w jeszcze większym stopniu kojarzy się z większymi modelami - CRF250R i CRF450R.
2 Kluczowe elementy
2.1 Podwozie
Podwójna stalowa rama
Konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm z przodu
Zawieszenie na wahaczu typu Pro-Link
Koło przednie 17cali (19 cali „ Big Wheel’”) z pojedynczą tarczą hamulcową 220 mm
Nadwozie w stylu CRF450R
Wysokość siedzenia: 739/785 mm (‘Big Wheel’)
W modelu CRF125F zastosowano podwójną stalową ramę, której konstrukcja jest wzorowana na architekturze ramy modeli motocrossowych CRF250R i CRF450R, dzięki czemu osiągnięto odpowiednią równowagę między sztywnością, a elastycznością.
Konwencjonalny widelec teleskopowy o średnicy 31 mm daje pewność działania dzięki wysokiemu skokowi 13,2 cm/16,8 cm (‘Big Wheel’), a wahacz Pro-link i pojedynczy amortyzator tylny dba o efektywne tłumienie na stałym wysokim poziomie. Przednie koło 17 lub 19-calowe ("Big Wheel") i tylne 14- lub16-calowe ("Big Wheel") zapewniają odpowiednią przyczepność, przy zachowaniu zwinności motocykla. Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm z zaciskiem hydraulicznym i hamulec bębnowy 95 mm z tyłu gwarantują wystarczającą siłę i płynność hamowania.
Jak każdy członek rodziny motocykli CRF, model CRF125F z dumą eksponuje atuty terenowych motocykli marki Honda. Stalowy zbiornik paliwa o pojemności 4,5 l, ze zintegrowaną pompą paliwową i filtrem paliwa, jest w razie upadku chroniony wzmocnieniami o konstrukcji ramowej. Nadwozie inspirowane „dorosłym” modelem CRF450R oferuje jednak niskie siedzenie na poziomie 739 mm / 785 mm (‘Big Wheel’), wysoko sięgające, szerokie ramiona motocrossowej kierownicy oraz manetki typu half-waffle, idealne dla mniejszych dłoni. Na kierownicy znajduje się wielofunkcyjny moduł, który łączy funkcjonalność przycisku rozrusznika, wskaźnika włączenia zapłonu i statusu układu wtrysku paliwa oraz ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa, informujące iż pozostał go tylko 1 litr. Dźwignia hamulca jest regulowana, co gwarantuje komfortową obsługę i efektywność działania.
CRF125F na rok 2023 otrzymał czerwone malowanie i odważną nową grafikę podkreślającą off-roadowe tradycje Hondy.
2.2 Silnik
Silnik SOHC o pojemności 124,9 cm3 zapewniający płynną i niezawodną pracę
Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin gwarantujący liniowe dostarczanie mocy
Czterobiegowa przekładnia dopasowana do szerokiego zakresu mocy
Wygodny elektryczny rozrusznik
Czterosuwowy silnik SOHC modelu CRF125F o pojemności 124,9 cm3 zapewnia płynną dystrybucję mocy i łatwość jej kontrolowania. Średnica cylindra i skok tłoka, to 52,4 x 57,9 mm, stopień sprężania wynosi 9:1. Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin zapewnia płynne, liniowe dostarczanie mocy we wszystkich zakresach obrotów i otwarcie przepustnicy w każdej pozycji.
CRF125F wyposażony jest w płynnie pracującą, czterostopniową skrzynię biegów, której charakterystykę dopasowano do szerokiego zakresu mocy, co zapewnia dynamikę i ekscytujące osiągi na każdym biegu.
Wygodny rozrusznik elektryczny, nie jest jedynym sposobem uruchamiania silnika, gdyż kierowca ma do dyspozycji rozrusznik nożny jako rozwiązanie dodatkowe.
Dane techniczne
CRF125F
|
CRF125F ‘BIG WHEEL’
|
SILNIK
|
|
Typ
|
SOHC, chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy 25º
|
Pojemność skokowa
|
124,9 cm3
|
Średnica x skok tłoka
|
52,4 x 57,9 mm
|
Stopień sprężania
|
9.0:1
|
SYSTEM PALIWOWY
|
|
Zasilanie
|
Wtrysk paliwa
|
Zbiornik paliwa
|
4,5 l (z rezerwą)
|
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
|
|
Rozrusznik
|
Elektryczny i nożny
|
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
|
|
Typ sprzęgła
|
Mokre wielopłytkowe
|
Typ skrzyni biegów
|
4-biegowa skrzynia manualna
|
Przeniesienie napędu
|
Łańcuch 13T/46T
|
Łańcuch 13T/49T
|
RAMA
|
|
Typ
|
Stalowa
|
PODWOZIE
|
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.)
|
1770 x 739 x 1000 mm
|
1857 x 769 x 1069 mm
|
Rozstaw osi
|
1219 mm
|
1255 mm
|
Kąt pochylenia kolumny
|
27°30’
|
Wyprzedzenie
|
81 mm
|
94 mm
|
Wysokość siedziska
|
739 mm
|
785 mm
|
Prześwit
|
211 mm
|
267 mm
|
Masa własna
|
87,99 kg
|
90,27 kg
|
ZAWIESZENIE
|
|
Przód
|
Konwencjonalny widelec teleskopowy 13,2 cm skoku
|
Konwencjonalny widelec 16,8 cm skoku
|
Tył
|
Pojedynczy amortyzator 13,97 cm skoku
|
Pojedynczy amortyzator 16,8 cm skoku
|
KOŁA
|
|
Przód
|
Aluminiowe szprychowe
|
Tył
|
Aluminiowe szprychowe
|
Opona przednia
|
70/100-17 z dętką
|
10/100-19 z dętką
|
Opona tylna
|
90/100-14 z dętką
|
90/100-16 z dętką
|
HAMULCE
|
|
Przód
|
Hydrauliczne, pojedyncza tarcza 220 mm
|
Tylne
|
Bęben
|
* Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.