Spis treści
1 Wstęp
2 Kluczowe elementy
3 Dane techniczne
Wstęp
Nie ma lepszego modelu, który zapoznałby dzieci ze sztuką jazdy na motocyklu, niż CRF50F. Ta „kieszonkowych” rozmiarów maszyna jest wyposażona w pełen energii, niezawodny, czterosuwowy chłodzony powietrzem silnik o pojemności 49 cm3 i automatyczne sprzęgło. 10-calowe koła i nisko umieszczone siedzenie wzbudzają zaufanie młodych jeźdźców, którzy dopiero zaczynają kolekcjonować wrażenia składające się na motocyklową przygodę życia. Model na rok 2023 otrzymuje nową kolorystykę, by wierniej przypominać swoich dorosłych braci CRF250R i CRF450R.
2 Kluczowe elementy
2.1 Podwozie
Stalowa rama i wzmocniony wahacz
Odwrócony widelec teleskopowy
Szprychowe koła w rozmiarze 10 x 2,5, zapewniające doskonałą zwrotność i komfort jazdy
Nadwozie w stylu CRF450R
Siedzenie na wysokości zaledwie 548 mm
Dzięki przyjaznej dzieciom ergonomii i niskiemu położeniu siedzenia, CRF50F okazuje się niezwykle łatwy do opanowania przez początkujących kierowców. Stalowa rama i wzmocniony wahacz zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy wytrzymałością i sprężystością struktury. Odwrócony widelec teleskopowy o skoku 9,4 cm daje pewność działania, a pojedynczy amortyzator tylny zapewnia przewidywalne i przyjemne prowadzenie. Sprężyny i amortyzatory są dobrane pod kątem optymalnego komfortu i tłumienia nierówności.
Koła w rozmiarze 10 x 2,5 cala mają po 28 szprych, piasty wykonano z odlewanego ciśnieniowo aluminium, a na obręcze założono szerokie opony terenowe, zapewniające doskonałą zwrotność i płynną jazdę.
Hamulce bębnowe z przodu i z tyłu gwarantują wystarczającą siłę hamowania.
CRF50F z dumą eksponuje swoje szlachetne pochodzenie. Wygląd wzorowany na modelu CRF450R, wąskie siedzenie o szerokości 11 cm, wąski zbiornik paliwa i siedzenie na wysokości zaledwie 548 mm są gwarancją doskonałego komfortu i mobilności dla szerokiego grona młodych adeptów jazdy na motocyklu.
Kierownica zaprojektowana w motocrossowym stylu otrzymała miękkie ochraniacze i wysokiej jakości uchwyty ułatwiające kontrolowanie motocykla. Składane, ząbkowane podnóżki zapewniają pewne oparcie nawet na błotnistych szlakach, a plastikowe błotniki są mocne i wytrzymałe.
Model CRF50F na rok 2023 otrzymał czerwone malowanie i odważną nową grafikę, aby podkreślić off-roadowe tradycje Hondy.
2.2 Silnik
Pełen energii i niezawodny jednocylindrowy silnik o pojemności 49 cm3
11-milimetrowy gaźnik przeponowy zapewniający doskonałą informację zwrotną i reakcję na zmiany położenia manetki przepustnicy
Regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy
Automatyczny krzywkowy napinacz łańcucha rozrządu
Płynnie pracująca 3-biegowa przekładnia
Dla młodych motocyklistów, którzy dopiero zaczynają jeździć, priorytetem jest dobra zabawa, natomiast rodzice zwracają uwagę na niezawodność i łatwość obsługi. CRF50F wyróżnia się w obu tych kategoriach.
Czterosuwowy silnik SOHC o pojemności 49 cm3 zapewnia płynną dystrybucję mocy i łatwość jej kontrolowania. Średnica cylindra i skok wynoszą 39 x 41,4 mm, a stopień sprężania, to 10:1, co oznacza dobre osiągi i łatwy rozruch. 11-milimetrowy gaźnik przeponowy pozwala kierowcy doskonale oceniać dostępną moc i kontrolować reakcję na otwarcie przepustnicy w całym zakresie obrotów, a wyjątkowo niskie zużycie paliwa oznacza więcej zabawy po zatankowaniu zbiornika.
Ogranicznik otwarcia przepustnicy jest regulowany, co pozwala zadbać o bezpieczeństwo młodego kierowcy. Zamknięty system wentylacji skrzyni korbowej chroni przed zanieczyszczeniem oleju silnikowego.
Zapłon kondensatorowy jest bezobsługowy, a silnik został wyposażony w automatyczny napinacz łańcucha rozrządu, co wydłuża jego żywotność. Przeniesienie napędu powierzono wytrzymałemu łańcuchowi 420, który gwarantuje niezawodność i jest bezobsługowy. Filtr powietrza można szybko wyjąć, dzięki czemu jest łatwy do mycia.
CRF50F zapewnia płynność zmiany biegów trzybiegowej przekładni współpracującej z łatwym w użyciu, automatycznym sprzęgłem. Zapłon z kluczykiem chroni motocykl przed niechcianą zmianą właściciela, a cichy i wydajny układ wydechowy dba o spokój opiekunów młodego kierowcy.
Dane techniczne
SILNIK
|
|
Typ
|
SOHC, chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy
|
Pojemność skokowa
|
49 cm3
|
Średnica x skok tłoka
|
39,0 x 41,4 mm
|
Stopień sprężania
|
10.0:1
|
SYSTEM PALIWOWY
|
|
Zasilanie
|
11-milimetrowy gaźnik przeponowy
|
Zbiornik paliwa
|
3,8 l (z rezerwą)
|
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
|
|
Rozrusznik
|
Nożny
|
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
|
|
Typ sprzęgła
|
Automatyczne
|
Typ skrzyni biegów
|
3-biegowa skrzynia manualna
|
Przeniesienie napędu
|
Łańcuch
|
RAMA
|
|
Typ
|
Stalowa
|
PODWOZIE
|
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.)
|
1298 x 581 x 775 mm
|
Rozstaw osi
|
912 mm
|
Kąt pochylenia kolumny
|
25°
|
Wyprzedzenie
|
32 mm
|
Wysokość siedziska
|
548 mm
|
Prześwit
|
152 mm
|
Masa własna
|
50,34 kg
|
ZAWIESZENIE
|
|
Przód
|
Odwrócony widelec teleskopowy 9,4 cm skoku
|
Tył
|
Pojedynczy amortyzator 6,9 cm skoku
|
KOŁA
|
|
Przód
|
Aluminiowe szprychowe
|
Tył
|
Aluminiowe szprychowe
|
Opona przednia
|
2,5 x 10
|
Opona tylna
|
2,5 x 10
|
HAMULCE
|
|
Przód
|
Bęben
|
Tylne
|
Bęben
|
* Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.
** Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą, bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i stanu pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.