Można go posłuchać
TUTAJ
CB600F Hornet pojawiÅ‚ siÄ™ w Europie w 1998 roku jako motocykl do miasta oferujÄ…cy sportowe osiÄ…gi, doskonaÅ‚e wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne i wyprostowanÄ… pozycjÄ™ kierowcy. NadawaÅ‚ siÄ™ dla każdego jeźdźca, niezależnie od pÅ‚ci czy doÅ›wiadczenia, ponieważ byÅ‚ niezwykle Å‚atwy w prowadzeniu. CharakterystycznÄ… cechÄ… „Szerszenia” byÅ‚ wysoko – tuż pod siedziskiem – poprowadzony tÅ‚umik, podobnie jak w maszynach enduro, a jego nazwa zainspirowana zostaÅ‚a brzmieniem wysokoobrotowej jednostki napÄ™dowej modelu. Opublikowany przez HondÄ™ teaser pokazuje, iż to nadal wÅ‚aÅ›ciwe „imiÄ™” dla pojazdu, który za kilka miesiÄ™cy doÅ‚Ä…czy do lineupu marki Honda.
Pierwszy Hornet wyposażony byÅ‚ w rzÄ™dowy, 4-cylindrowy, dynamiczny silnik o mocy maksymalnej 96 KM, szeÅ›ciobiegowÄ… skrzyniÄ™ biegów, zawieszenie skÅ‚adajÄ…ce siÄ™ z widelca teleskopowego z przodu i pojedynczego amortyzatora z tyÅ‚u oraz hamulce Nissin - dwutarczowy, dwutÅ‚oczkowy z przodu i jednotarczowy, z pojedynczym tÅ‚okiem, z tyÅ‚u. OtrzymaÅ‚ też przednie koÅ‚o o Å›rednicy 16 cali i 17 calowe tylne, z modelu Fireblade. ByÅ‚ to motocykl niemal wyczynowy, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na uruchomienie w 1999 roku osobnej serii wyÅ›cigowej o nazwie Honda Hornet Cup. Niezależnie od zmian, którym w swojej historii byÅ‚ poddawany, model ten pozostaÅ‚ wierny wizerunkowi pierwowzoru– maszyny przyjaznej użytkownikowi, oferujÄ…cej wiele radoÅ›ci z jazdy. Ta idea ma pozostać aktualna również dla Horneta na rok 2023.
Ważne zmiany w modelu Honda Hornet
2000 - Przednie koÅ‚o urosÅ‚o do 17-cali, dziÄ™ki czemu poprawiÅ‚a siÄ™ stabilność w zakrÄ™tach i zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ skuteczność hamulców. Wprowadzono też wersjÄ™ modelu z owiewkami, CB600FS.
2003 – model otrzymaÅ‚ nowÄ…, bardziej odważnÄ…, sportowÄ… stylistykÄ™, sztywniejsze zawieszenie, wiÄ™kszy zbiornik paliwa i silnik o niższym poziomie emisji spalin. Wtedy też zaprzestano produkcji wersji z owiewkami.
2005 - w przednim zawieszeniu Horneta po raz pierwszy zastosowano widelec USD, który poprawiÅ‚ przyczepność motocykla i stabilność w zakrÄ™tach. Zmodyfikowano również zestaw wskaźników.
2007 – CB600F zostaÅ‚ caÅ‚kowicie przeprojektowany przez wÅ‚oski zespóÅ‚ Hondy. Do wyrazistej stylistyki doÅ‚Ä…czyÅ‚ silnik bazujÄ…cy na jednostce stosowanej wtedy w modelu CBR600RR, o mocy maksymalnej wynoszÄ…cej 102 KM.
2011 - model poddano liftingowi, zmieniajÄ…c w nim zespóÅ‚ reflektorów, a zestaw wskaźników umieszczono na wyÅ›wietlaczu LCD. DzieliÅ‚ on wiele elementów konstrukcyjnych, takich jak wahacz, widelec, rama i silnik z modelem CBR600F.
2013 - na targach EICMA, Honda zaprezentowaÅ‚a dwie maszyny typu naked - CB650F i sportowÄ… CBR650F, które w 2014 r. wprowadzono do oferty w miejsce Horneta.
Można go posłuchać TUTAJ
CB600F Hornet pojawiÅ‚ siÄ™ w Europie w 1998 roku jako motocykl do miasta oferujÄ…cy sportowe osiÄ…gi, doskonaÅ‚e wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne i wyprostowanÄ… pozycjÄ™ kierowcy. NadawaÅ‚ siÄ™ dla każdego jeźdźca, niezależnie od pÅ‚ci czy doÅ›wiadczenia, ponieważ byÅ‚ niezwykle Å‚atwy w prowadzeniu. CharakterystycznÄ… cechÄ… „Szerszenia” byÅ‚ wysoko – tuż pod siedziskiem – poprowadzony tÅ‚umik, podobnie jak w maszynach enduro, a jego nazwa zainspirowana zostaÅ‚a brzmieniem wysokoobrotowej jednostki napÄ™dowej modelu. Opublikowany przez HondÄ™ teaser pokazuje, iż to nadal wÅ‚aÅ›ciwe „imiÄ™” dla pojazdu, który za kilka miesiÄ™cy doÅ‚Ä…czy do lineupu marki Honda.
Pierwszy Hornet wyposażony byÅ‚ w rzÄ™dowy, 4-cylindrowy, dynamiczny silnik o mocy maksymalnej 96 KM, szeÅ›ciobiegowÄ… skrzyniÄ™ biegów, zawieszenie skÅ‚adajÄ…ce siÄ™ z widelca teleskopowego z przodu i pojedynczego amortyzatora z tyÅ‚u oraz hamulce Nissin - dwutarczowy, dwutÅ‚oczkowy z przodu i jednotarczowy, z pojedynczym tÅ‚okiem, z tyÅ‚u. OtrzymaÅ‚ też przednie koÅ‚o o Å›rednicy 16 cali i 17 calowe tylne, z modelu Fireblade. ByÅ‚ to motocykl niemal wyczynowy, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na uruchomienie w 1999 roku osobnej serii wyÅ›cigowej o nazwie Honda Hornet Cup. Niezależnie od zmian, którym w swojej historii byÅ‚ poddawany, model ten pozostaÅ‚ wierny wizerunkowi pierwowzoru– maszyny przyjaznej użytkownikowi, oferujÄ…cej wiele radoÅ›ci z jazdy. Ta idea ma pozostać aktualna również dla Horneta na rok 2023.
Ważne zmiany w modelu Honda Hornet
2000 - Przednie koÅ‚o urosÅ‚o do 17-cali, dziÄ™ki czemu poprawiÅ‚a siÄ™ stabilność w zakrÄ™tach i zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ skuteczność hamulców. Wprowadzono też wersjÄ™ modelu z owiewkami, CB600FS.
2003 – model otrzymaÅ‚ nowÄ…, bardziej odważnÄ…, sportowÄ… stylistykÄ™, sztywniejsze zawieszenie, wiÄ™kszy zbiornik paliwa i silnik o niższym poziomie emisji spalin. Wtedy też zaprzestano produkcji wersji z owiewkami.
2005 - w przednim zawieszeniu Horneta po raz pierwszy zastosowano widelec USD, który poprawiÅ‚ przyczepność motocykla i stabilność w zakrÄ™tach. Zmodyfikowano również zestaw wskaźników.
2007 – CB600F zostaÅ‚ caÅ‚kowicie przeprojektowany przez wÅ‚oski zespóÅ‚ Hondy. Do wyrazistej stylistyki doÅ‚Ä…czyÅ‚ silnik bazujÄ…cy na jednostce stosowanej wtedy w modelu CBR600RR, o mocy maksymalnej wynoszÄ…cej 102 KM.
2011 - model poddano liftingowi, zmieniajÄ…c w nim zespóÅ‚ reflektorów, a zestaw wskaźników umieszczono na wyÅ›wietlaczu LCD. DzieliÅ‚ on wiele elementów konstrukcyjnych, takich jak wahacz, widelec, rama i silnik z modelem CBR600F.
2013 - na targach EICMA, Honda zaprezentowaÅ‚a dwie maszyny typu naked - CB650F i sportowÄ… CBR650F, które w 2014 r. wprowadzono do oferty w miejsce Horneta.