Honda Motor Co., Ltd. i Yamaha Motor Co., Ltd. ogÅ‚osiÅ‚y rozpoczÄ™cie rozmów na temat możliwoÅ›ci podjÄ™cia wspóÅ‚pracy na japoÅ„skim rynku w segmencie skuterów z silnikami o pojemnoÅ›ci 50 cm3 lub elektrycznych motocykli (Class-1*).
W wyniku dużego zróżnicowania typów krótkodystansowych pojazdów (w tym motorowerów i maÅ‚ych samochodów) rynek maÅ‚ych pojazdów w ostatnich latach ulegÅ‚ skurczeniu. Dodatkowo producenci motocykli stajÄ… przed szeregiem wyzwaÅ„, wliczajÄ…c podporzÄ…dkowywanie siÄ™ standardom bezpieczeÅ„stwa oraz regulacjom emisji spalin, które w przyszÅ‚oÅ›ci stanÄ… siÄ™ jeszcze bardziej restrykcyjne. Kolejnym wyzwaniem jest elektryfikacja produktów.
W zwiÄ…zku z powyższym Honda i Yamaha doszÅ‚y do porozumienia, że aby sprostać tym wyzwaniom, wspóÅ‚praca jest konieczna. Obydwie firmy bÄ™dÄ… dążyć do nawiÄ…zania wspóÅ‚pracy na japoÅ„skim rynku w obszarze maÅ‚ych pojazdów (Class-1*).
* Class-1: Segment zdefiniowany przez Road Vehicles Act of Japan jako “pojazdy wyposażone w dwa lub wiÄ™cej kóÅ‚ oraz silnik o pojemnoÅ›ci 50 cm3 lub mniejszej lub silnik elektryczny z maksymalnÄ… mocÄ… 0.60 kW.”
<GÅ‚ówne plany do omówienia w kwestii wspóÅ‚pracy>
1. Dostarczanie skuterów o pojemnoÅ›ci 50 cm3 jako producent oryginalnych produktów OEM (original equipment manufacturer)
Jeszcze przed koÅ„cem 2018 roku Honda planuje rozpocząć dostarczanie skuterów o pojemnoÅ›ci 50 cm3 do Yamahy jako OEM. Skutery bÄ™dÄ… tworzone na bazie modeli Honda TACT oraz Giorno, czyli skuterów o pojemnoÅ›ci 50 cm3, które Honda obecnie produkuje i sprzedaje w Japonii. Yamaha planuje sprzedaż tych modeli jako odpowiedniki modeli Yamaha JOG oraz Vino.
2. Wspólny rozwój / dostarczanie nastÄ™pnej generacji miejskich skuterów o pojemnoÅ›ci 50 cm3
Honda i Yamaha obecnie tworzÄ…, produkujÄ… i sprzedajÄ… miejskie skutery o pojemnoÅ›ci 50 cm3 na japoÅ„ski rynek, a mianowicie modele Honda BENLY oraz Yamaha GEAR. Obydwie firmy bÄ™dÄ… rozpatrywać realność wspólnego rozwijania i dostarczania nastÄ™pnej generacji miejskich skuterów.
3. WspóÅ‚praca w zakresie popularyzacji elektrycznych motocykli w segmencie Class-1
W celu dalszej popularyzacji elektrycznych motocykli gÅ‚ównie w japoÅ„skim segmencie Class-1, obydwie firmy bÄ™dÄ… rozpatrywać możliwość wspóÅ‚pracy w obszarze tworzenia fundamentów koniecznych pod sprzedaż elektrycznych motocykli jak wybór modeli, czas Å‚adowania, osiÄ…gi oraz koszt. Firmy planujÄ… udostÄ™pnić wyniki swojej wspóÅ‚pracy innym producentom motocykli i odpowiednim przedsiÄ™biorstwom. Honda i Yamaha bÄ™dÄ… dążyć do dalszej elektryfikacji motocykli.
<Komentarz Shinji Aoyama/Operating Officer and Director, Honda Motor Co., Ltd.>
“Poprzez wspóÅ‚pracÄ™ z YamahÄ… bÄ™dziemy kontynuować sprzedaż produktów z segmentu Class-1 – produktów, które przekraczajÄ… oczekiwania naszych klientów. Nasze wysiÅ‚ki poÅ›wiÄ™cimy odÅ›wieżeniu motocyklowego rynku w Japonii i stworzeniu warunków na rynku, które pozwolÄ… na popularyzacjÄ™ elektrycznych motocykli w najszybszym możliwie czasie.”
<Komentarz Katsuaki Watanabe/Managing Executive Officer and Director, Yamaha Motor Co., Ltd.>
“Wierzymy, że nasza wspóÅ‚praca, którÄ… rozpoczniemy w aliansie OEM, przekroczy ramy produkcji produktu i na nowo uksztaÅ‚tuje motocyklowÄ… kulturÄ™ w Japonii.”