Honda została uznana za najbardziej odpowiedzialną społecznie markę w branży motoryzacyjnej przez większość konsumentów w Wielkiej Brytanii, USA, Indonezji. Zgodnie z wynikami badania Honda zajmuje także czołowe miejsce w Hiszpanii i we Włoszech, ex aequo z BMW.
W Japonii, Korei i Tajlandii numerem jeden jest Toyota.
Z kolei w Szwecji i Holandii marką, która według respondentów podejmuje najwięcej inicjatyw i działań na polu odpowiedzialnego biznesu jest Volvo.
W Chinach najlepszym społecznym wizerunkiem cieszy się Shell, we Francji Michelin, w Niemczech Porsche, w Indiach Bharat Petroleum, w Meksyku Nissan, a w Malezji Petronas.
Polska w tym roku nie uczestniczyła w badaniu.
Według
badania, aż 85% konsumentów sektora motoryzacyjnego w Indonezji
chętniej wybiera produkty i usługi firm, które są zaangażowane w rozwój
społeczny. Klienci nie oczekują tylko dobrych i bezpiecznych produktów,
chcą także wiedzieć czy zostały one wyprodukowane w sposób etyczny i
odpowiedzialny. Z kolei w Wielkiej Brytanii zaledwie 54% konsumentów
zwraca na to uwagę. Z badania wynika ponadto, że w krajach azjatyckich
takich jak Tajlandia, Indie i Chiny działalność firm motoryzacyjnych w
ramach CSR-u (ang. Corporate Social Responsibilities) jest wyżej
oceniana niż w zachodnich krajach o dużej tradycji biznesowej.
Badanie
pokazało, że społecznie odpowiedzialny biznes odgrywa coraz większą
rolę. Przyczynia się do zwiększania zysków i podnosi wartość rynkową
firmy. W rezultacie, wiele firm podejmuje coraz więcej inicjatyw w tym
kierunku i inwestuje w CSR - komentuje Magdalena Sawińska z TNS OBOP.
Więcej informacji na stronach: www.tns-global.pl