-
Nowy silnik o pojemności 286 cm3 z wydłużonym skokiem tłoka wytwarza o 10% większą moc maksymalną i o 18% większy maksymalny moment obrotowy
-
O 4 kg lżejsza masa własna oznacza poprawę stosunku mocy do masy o 13%
-
Nowa rama, zawieszenie o dłuższym skoku, większy prześwit, zmieniona geometria układu kierowniczego i poprawiona pozycja kierowcy to lepsze prowadzenie motocykla w każdym terenie
-
Nowy, wyrazisty wyświetlacz LCD w obu modelach
-
O 2,7 l wiÄ™ksza pojemność zbiornika paliwa w CRF300 RALLY, wyższy komfort podróży na dÅ‚ugich trasach, obniżona wysokość siedzenia
Zgodny z normą EURO 5, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, czterozaworowy silnik DOHC o pojemności 286 cm3, osiąga maksymalną moc 27 KM przy 8500 obr/min, a dzięki dłuższemu skokowi tłoka rozwija o 18% wyższy moment obrotowy, sięgający 26,6 Nm przy 6500 obr/min (od 18,2 kW przy 8500 obr/min do 22,6 Nm przy 6750 obr/min).
Fazy rozrzÄ…du zostaÅ‚y zmienione wraz z przeprojektowanym ukÅ‚adem dolotowym i wydechowym w celu uzyskania znacznie wyższego momentu obrotowego i mocy w Å›rednim zakresie prÄ™dkoÅ›ci silnika. PrzeÅ‚ożenia biegów 1-5 sÄ… krótsze, co zwiÄ™ksza korzyÅ›ci wynikajÄ…ce z wyższego momentu obrotowego i wiÄ™kszej mocy, natomiast 6-ty bieg wydÅ‚użono, by zapewnić bardziej relaksujÄ…cÄ… jazdÄ™ z dużą prÄ™dkoÅ›ciÄ…. SiÅ‚a nacisku, potrzebna do wciÅ›niÄ™cia dźwigni sprzÄ™gÅ‚a, zostaÅ‚a zredukowana o 20%, co wraz ze sprzÄ™gÅ‚em antyhoppingowym uÅ‚atwia radzenie sobie z przyczepnoÅ›ciÄ… tylnego koÅ‚a.
Przeprojektowana, częściowo podwójna stalowa rama koÅ‚yskowa, aluminiowy wahacz i dolna póÅ‚ka to najważniejsze elementy, które pozwoliÅ‚y obniżyć masÄ™ caÅ‚kowitÄ… motocykla o 4 kg. Sztywność ramy zoptymalizowano w wyniku dążenia do idealnej równowagi pomiÄ™dzy informacjÄ… zwrotnÄ… z nawierzchni i pewnoÅ›ciÄ… prowadzenia. Geometria ukÅ‚adu kierowniczego zostaÅ‚a precyzyjnie dostosowana do zwiÄ™kszonego przeÅ›witu oraz do wiÄ™kszego skoku zawieszeÅ„ obu kóÅ‚ (o 10 mm z przodu i 20 mm z tyÅ‚u w CRF300L oraz o 10 mm z przodu w CRF300 RALLY).
MiÄ™dzy owiewkami modelu CRF300L umieszczono smuklejszy zbiornik paliwa o pojemnoÅ›ci 7,8 litra oraz siedzisko, nowy jest też wyÅ›wietlacz LCD (Pozytyw). Aby zapewnić Å‚atwe, nie wymagajÄ…ce wysiÅ‚ku manewrowanie, pozycja jazdy zostaÅ‚a zmieniona – kierownica jest lekko przesuniÄ™ta do tyÅ‚u, a podnóżki obniżone i cofniÄ™te. Podniesiona o 5 mm wysokość siedziska wynosi obecnie 880 mm.
CRF300 RALLY otrzymaÅ‚ natomiast siedzenie o wysokoÅ›ci 885 mm – o 10 mm niższe, szersze, montowane na gumach, a jego zbiornik paliwa zostaÅ‚ powiÄ™kszony o 2,7 l – do 12,8 l. W kierownicy zastosowano wewnÄ™trzne obciążniki ograniczajÄ…ce drgania, na podnóżkach znajdujÄ… siÄ™ gumowe nakÅ‚adki, a kierunkowskazy LED sÄ… mocowane elastycznie, co zwiÄ™ksza ich mechanicznÄ… odporność.
Modele CRF300L i CRF300 RALLY pozostajÄ… niezwykle użytecznymi, uniwersalnymi motocyklami o podwójnym zastosowaniu. DziÄ™ki udoskonaleniom wersji na rok 2021, sÄ… lepiej przygotowane do podróży – od tej dookoÅ‚a osiedla po tÄ™ dookoÅ‚a Å›wiata.
CRF300 L – informacja prasowa
CRF300 RALLY – informacja prasowa