FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Honda ST125 DAX, rok modelowy 2023
  Dodano: 2022-03-14
Wyświetlono: 834 razy
Honda ST125 DAX, rok modelowy 2023
Po 41 latach nieobecności w europejskiej ofercie Hondy, nowy Dax dołącza do modeli Monkey i MSX125 Grom w gamie małych motocykli Hondy. Oryginalny, solidny, a zarazem dostarczający przyjemności z jazdy motocykl zbudowano na tłoczonej, stalowej ramie i wyposażono w odwrócone widelce 31 mm, 12-calowe koła i chłodzony powietrzem, dwuzaworowy silnik SOHC oraz czterobiegową przekładnię i sprzęgło odśrodkowe. Pełne oświetlenie LED, kompaktowy kontrastowy wyświetlacz LCD i uchwyt przy siedzeniu pasażera uzupełniają listę wyposażenia, natomiast czymś, czego nie oddaje żadna specyfikacja, jest niezaprzeczalny i uniwersalny urok rozpoznawalnej sylwetki Daxa.
foto © Honda

Wstęp

Oferta małych motocykli Hondy spotkała się z uznaniem zarówno młodych, jak i starszych kierowców. Odnowiona wersja Monkey 125 przemawia do serc motocyklistów, którzy pamiętają złote lata siedemdziesiąte, a jednocześnie zapewnia w pełni nowoczesny, kompaktowy i przynoszący frajdę z jazdy, miejski środek transportu dla osób w każdym wieku. Model MSX125 Grom proponuje styl "Generacji Y", dający możliwość modyfikacji według własnego uznania, a także doskonale sprawdza się jako środek transportu w padoku, podczas wyścigów samochodowych i motocyklowych.
 
Do tego grona dołączy model ST125 Dax, rok modelowy 2023, który dochowuje wierności założeniom oryginału z 1969 roku*, jednak zapewnia osiągi na miarę XXI wieku, zarówno pod względem funkcjonowania podwozia i silnika, jak i w kwestiach ergonomii. Ostatnia wersja modelu Dax była produkowana w latach 1995-2003, na rynek japoński. Niedawny europejski sukces dwóch małych motocykli przyspieszył powrót tego modelu, a jego wyjątkowy urok oraz łatwość prowadzenia sprawiły, że ST125 Dax zyskał dodatkową porcję walorów użytkowych.
 
Do pozytywnego odbioru Daxa w gronie motocyklistów w średnim wieku – tych, którzy być może posiadali Daxa w młodości i ucieszą się z jego powrotu – ma przyczynić się nostalgia. Również dla młodszych, ceniących styl "retro" nabywców, motocykl ten będzie szczególną atrakcją - jako autentyk z bogatą historią, a nie retro-podróbka. Niektóre jednoślady wyróżniają się własnym stylem, a model Dax ma go pod dostatkiem, choćby ze względu na ikoniczną ramę w kształcie litery T, dzięki której zyskał on też swoją nazwę. Osadzenie motocykla na małych, 12-calowych kołach sprawia, że Dax przypomina wyglądem lubianego powszechnie jamnika. Jamnik, czyli dachshund, wymawiany jako „DAKS-huund” był inspiracją dla nazwy niezwykle oryginalnego motocykla.
 
Unikalny, łatwy, użyteczny i zapewniający świetną zabawę – tak można scharakteryzować nowe wcielenie Hondy Dax. Wrócił stary, wierny przyjaciel.
 
 
 
*Patrz: „Kamienie milowe w historii Daxa”.
 
 
 

Opis modelu

Dax zachował swoją prostotę, jakiej należy oczekiwać od takiego pojazdu. Stalowa rama zapewnia odpowiednią wytrzymałość i mieści w sobie zbiornik paliwa, a 31-milimetrowe golenie widelca USD, podwójne amortyzatory tylne i 12-calowe koła z grubymi oponami zapewniają lekkość prowadzenia i dobrą pracę zawieszenia. Hamowanie odbywa się dzięki zaciskom hydraulicznym i tarczom hamulcowym z przodu i z tyłu i wspomagane jest pracą systemu ABS.
 
Całkiem mocny i oszczędny, dwuzaworowy silnik SOHC o pojemności 124 cm3 charakteryzuje się liniową charakterystyką mocy i łagodnym przebiegiem krzywej momentu obrotowego. Sprzęgło odśrodkowe skutecznie radzi sobie z przełączaniem pomiędzy czterema dostępnymi przełożeniami, więc nie ma potrzeby stosowania dźwigni sprzęgła montowanej na kierownicy. Dax oferuje prostotę obsługi w stylu "twist-and-go" z możliwością zmiany biegów za pomocą tradycyjnej dźwigni pod lewą stopą.
 
Całe oświetlenie Daxa wykonano w technice LED, a okrągły wyświetlacz LCD pokazuje dokładnie to, co kierowca musi wiedzieć. Dla pasażera przewidziano chromowany uchwyt.
 
 
 
Dax na rok modelowy 2023 będzie oferowany w następujących kolorach:
 
Pearl Nebula Red
 
Pearl Cadet Grey
 
 
 

3 Kluczowe funkcje

 
 

3.1 Stylistyka i podwozie

 
 
Tłoczona rama stalowa w kształcie litery T zapewnia dobre prowadzenie pojazdu i niepowtarzalny wygląd
Widelec USD 31 mm, podwójne amortyzatory tylne i 12-calowe koła gwarantują płynną jazdę
Hydrauliczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu z systemem ABS
Pełne oświetlenie LED i wskaźniki LCD
 
 
Pomimo skromnej postury, proporcje Daxa zapewniają wystarczającą ilość miejsca, aby wygodnie mogły nim podróżować dwie dorosłe osoby.
 
Głównym elementem stylistycznym Daxa jest rama nadająca temu modelowi niepowtarzalny charakter retro. Pozostałe elementy są do niej przymocowane lub w niej umieszczone. Do przeszłości nawiązują też niemal wszystkie inne części: grube, podwójne siedzenie (jego wysokość wynosi zaledwie 775 mm), chromowana kierownica o wysokim profilu oraz inspirowany motocyklami terenowymi z lat 70-tych, tłumik z nawiercaną, szczelinową, chromowaną osłoną termiczną. W środkowej części ramy – tuż obok klasycznego logo Hondy, które podkreśla szczególne dziedzictwo Daxa – umieszczono czarny pasek z napisem "Dax", wykonany nietypową czcionką. Wyjątkowym akcentem wykończenia jest graficzna podobizna jamnika.  
 
Chromowany błotnik umieszczono poniżej rzucającego się w oczy, okrągłego reflektora. Aby nadać reflektorowi dodatkowy urok, zastosowano koliście rozmieszczone diody LED, a przednie kierunkowskazy i światła pozycyjne umieszczono pomiędzy światłami mijania i drogowymi. Niewielkich rozmiarów zestaw wskaźników to okrągły, negatywowy ekran LCD, natomiast tylna lampa i kierunkowskazy wzorowane są na przednich reflektorach i również wykonane w technice LED.
 
Pasażer ma do dyspozycji zgrabny chromowany uchwyt, a osłona chroni łańcuch napędowy przed wpływem warunków atmosferycznych i uszkodzeniem luźnych ubrań użytkowników. Tylny bagażnik i podgrzewane manetki są dostępne jako wyposażenie dodatkowe.
 
Charakterystyczna rama w kształcie litery T, wykonana z wytłoczek stalowych z wykorzystaniem nowoczesnej wiedzy inżynierskiej, mieści w sobie zbiornik paliwa i jest starannie dopracowana pod względem szczegółów estetycznych. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 24,9°/84 mm, przy rozstawie osi 1020 mm. Masa pojazdu z płynami wynosi 107 kg.
 
Widelec USD z goleniami 31 mm zapewnia płynne reakcje zawieszenia i – w połączeniu z szeroką, uniesioną kierownicą – ułatwia kierowanie motocyklem. Podwójne tylne amortyzatory są zestrojone tak, by zapewnić płynność jazdy, także z pasażerem. Na czarnych, 12-calowych obręczach (zapożyczonych z bezpretensjonalnego modelu MSX125 Grom) zamontowano grube, balonowe opony o szerokości 120 mm z przodu i 130 mm z tyłu. Zapewniają one dobrą przyczepność do nawierzchni i zwinność przy manewrowaniu.
 
Jednokanałowy układ ABS zarządza siłą hamowania. Hydrauliczne przednie i tylne zaciski hamulcowe współpracują z tarczami o średnicy odpowiednio 220 mm i 190 mm.
 
 
 

3.2 Silnik

 
- Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy silnik SOHC o pojemności 124 cm3 o mocy maksymalnej 9,4 KM i maksymalnym momencie obrotowym 10,8 Nm
- Uwalniające kierowcę od stresu sprzęgło odśrodkowe i czterobiegowa skrzynia biegów
- Zużycie paliwa wynosi 1,6 l/100 km (w cyklu pomiarowym WMTC)
 
Opracowany na bazie nowej, wyjątkowo elastycznej, wydajnej i trwałej jednostki modelu Super Cub C125, chłodzony powietrzem silnik modelu Dax, o pojemności 124 cm3, posiada dwuzaworową głowicę cylindra SOHC oraz charakteryzuje się stosunkowo długim skokiem i wysokim stopniem sprężania: średnica cylindra wynosi 50 mm, skok tłoka 63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Moc maksymalna 9,4 KM osiągana jest przy 7000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 10,8 Nm – przy 5000 obr/min.
 
Takie parametry silnika oznaczają, że – podróżując nawet we dwójkę – można osiągnąć prędkość przelotową 90 km/h i uzyskać dynamiczne przyspieszania przy niskich prędkościach, czyli dokładnie to, co jest potrzebne do energicznej i przyjemnej jazdy w mieście.
 
Po lewej stronie motocykla znajduje się charakterystyczny owalny air box, filtr i kanał doprowadzający powietrze, co umożliwia płynny i wydajny przepływ powietrza dolotowego, zapewniając ostrą reakcję na otwarcie przepustnicy i dobre właściwości jezdne. Odchylony do góry tłumik i osłona termiczna nawiązują do złotej ery motocykli z lat 70. Dzięki precyzyjnym ustawieniom elektronicznego modułu ECU, efektywności zużycia paliwa i zastosowaniu pojedynczego katalizatora, osiągnięto zgodność z normą EURO 5.
 
Zgodnie z założeniem, że motocykl ma być wzorem spokojnej i łatwej jazdy, zastosowano 4-biegową skrzynię biegów (z biegiem neutralnym na dole), obsługiwaną za pomocą sprzęgła odśrodkowego, bez konieczności używania dźwigni sprzęgła. Podczas postoju kierowca wybiera jedynie wymagany bieg za pomocą lewej dźwigni, a po otwarciu przepustnicy, sprzęgło działa automatycznie, podobnie jak robi to przy każdej zmianie przełożenia w górę lub w dół.
 
W silniku zastosowano szereg rozwiązań służących redukcji tarcia, jak przesunięcie osi cylindra czy rolkowe popychacze w głowicy, dzięki czemu uzyskano imponująco niskie zużycie paliwa na poziomie 1,6 l/100km (tryb WMTC). Dzięki temu Dax ma zasięg około 240 km przy zbiorniku paliwa o pojemności zaledwie 3,8 l.
 

Początki Dax

W 1967 roku wprowadzono model Monkey Z50M, co było odpowiedzią na zapotrzebowanie na motocykl rekreacyjny przeznaczony dla klientów z USA i Europy. Nowy model został dobrze przyjęty, zwłaszcza w Ameryce, zarówno przez dorosłych, jak i nastolatków, między innymi dzięki regulowanej wysokości siedzenia i możliwości częściowego złożenia motocykla, co pozwalało na załadowanie go do samochodu. Skłoniło to amerykański oddział Hondy do zamówienia na rok 1969 dla swoich klientów większego motocykla, ale wciąż przepełnionego zabawowym duchem modelu Monkey.
 
Po wizycie w USA, służącej lepszemu zrozumieniu lokalnych wymagań, inżynierowie zainspirowani ramą w kształcie litery T bardzo popularnego w Japonii motocykla Honda CS90, opracowali model Dax, który w porównaniu z Monkey był niższy i dłuższy, co umożliwiło przyjęcie bardziej zrelaksowanej pozycji podczas jazdy, a także jazdę z pasażerem. Zbiornik paliwa, wiązki elektryczne i inne podzespoły zostały umieszczone w ramie w kształcie litery T, co pozwoliło stworzyć unikalną, ale i prostą, a obecnie już ikoniczną konstrukcję.
 

Kamienie milowe w historii Dax

1969 ST50/70 Dax Honda

Zbudowany z myślą o rynkach Europy i USA, oryginalny Dax był zgrabny, zwrotny i łatwy w prowadzeniu. Przypadł on do gustu zarówno zagorzałym motocyklistom, jak i użytkownikom używającym go rekreacyjnie, za czym przemawiał jego zabawowy charakter. To właśnie ten motocykl dla wielu klientów był początkiem podróżowania jednośladem.
 
Silnik był oparty na dobrze znanej jednostce napędowej modelu Super Cub, ale z dodatkowymi modyfikacjami zarówno układu dolotowego, jak i wydechowego, aby zapewnić większy moment obrotowy w zakresie niskich i średnich obrotów.
 
Dax dostępny był w wersjach o pojemności 50 cm3 i 70 cm3, wyposażono go w 3-biegową przekładnię i automatyczne sprzęgło odśrodkowe, teleskopowe zawieszenie przednie, hydrauliczne zawieszenie tylne oraz szerokie opony o unikalnym wzorze bieżnika, zapewniające stabilność i sterowność nawet w terenie.
 

1972 ST90 Mighty Dax

W modelu ST90 Mighty Dax zastosowano sztywniejszą ramę w kształcie litery T, szerszą, bardziej wyprostowaną kierownicę w stylu "mini ape", wysoki przedni błotnik oraz większy silnik, który dobrze służył prędkości maksymalnej i przyspieszeniom. Nowe, większe, 14-calowe koła zostały wyposażone w opony o wzorze bieżnika semi-offroad, aby poprawić właściwości jezdne i stabilność, szczególnie podczas jazdy w terenie.
 

1973 CY50 Nauty Dax

Model Nauty Dax, celujący w rynek pojazdów rekreacyjnych, został opracowany z myślą o jeszcze lepszych właściwościach jezdnych i stabilności w trudniejszym terenie. Zmiany w czasach zaworowych i w przełożeniu końcowym, wraz z czterobiegową przekładnią, zwiększyły moment napędowy w niskim i średnim zakresie obrotów silnika. Wraz z nowym wydechem, zbiornikiem paliwa, osłonami bocznymi i unikatowym prostokątnym reflektorem, Nauty Dax otrzymał również podwyższone siedzenie i niebanalny schemat malowania. Nowa, lekka i sztywna rama typu „diamond” oraz nowe, grube opony balonowe ułatwiały pokonywanie nierówności terenu.
 

1995 ST50 Dax

Po 14 latach nieobecności w salonach sprzedaży, Dax powrócił na rynek japoński. Wszystkie ikoniczne elementy konstrukcyjne pozostały niezmienione: rama z wytłoczek stalowych, zawieszenie teleskopowe, szeroka składana kierownica, chromowany błotnik, tłumik i opony z klockowym bieżnikiem, a do tego dodano dłuższe, wygodniejsze siedzenie. Silnik o pojemności 50 cm3 był wyposażony w automatyczny napinacz łańcucha rozrządu i zapłon magnetoelektryczny ułatwiający rozruch. Po ośmiu latach produkcji, model ST50 Dax ostatecznie wycofano z oferty w 2003 roku.
 

2022 ST125 Dax

Dax powraca z wydajnym silnikiem o pojemności 124 cm3, czterobiegową przekładnią i sprzęgłem odśrodkowym. Model stanie się atrakcyjnym uzupełnieniem oferty małych motocykli Hondy, dołączając do Monkey i MSX125 Grom.
 

Dane techniczne

SILNIK

 

Typ

Chłodzony powietrzem, SOHC, czterosuwowy, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa

124 cm3

Średnica x skok tłoka

50,0 mm x 63,1 mm

Stopień sprężania

10,0:1

Moc maksymalna

6,9 kW przy 7000 obr/min.

Maks. moment obrotowy

10,8 Nm przy 5000 obr/min.

Poziom hałasu (dB)

79,2 dB

Pojemność układu smarowania

1 litr

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

3,8 litra

Zużycie paliwa

1,6 l/100km

Emisja CO2 wg WMTC

35 g/km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Akumulator

12 V - 3.5 Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre, wielopłytkowe, automatyczne sprzęgło odśrodkowe

Typ skrzyni biegów

Przekładnia zębata o 4 przełożeniach

RAMA

 

Typ

Rama tłoczona stalowa typu backbone

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

1760 mm x 760 mm x 1020 mm

Rozstaw osi

1020 mm

Kąt pochylenia kolumny

24,9°

Wyprzedzenie

84 mm

Wysokość siedziska

775 mm

Prześwit

180 mm

Promień skrętu

2 m

Masa własna

107 kg

ZAWIESZENIE

Przód

Odwrócony widelec teleskopowy 31 mm, skok 100 mm

Tył

Podwójny amortyzator, skok 120 mm

KOŁA

Przód

Odlew aluminiowy, 5 ramienne

Tył

Odlew aluminiowy, 5 ramienne

Opona przednia

120/70-12M/C 51L

Opona tylna

130/70-12M/C 56L

HAMULCE

Przód

Pojedyncza pływająca tarcza 220 mm z ABS opartym na module IMU.

Tył

Pojedyncza pływająca tarcza 190 mm

Typ układu ABS

Jednokanałowy ABS

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

LCD

Reflektor

LED

Światła tylne

LED



Źródło: Honda, Mototarget

 Pisaliśmy również
» 12 000 "125" sprzedanych przez sieć Hondy Polsce
» Dni Otwarte u dealerów motocyklowych Hondy – rozpoczęcie sezonu jazd testowych
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |