ZespóÅ‚ napÄ™dowy limuzyny, zÅ‚ożony z 4-cylindrowego silnika benzynowego oraz jednostki elektrycznej, generuje Å‚Ä…cznie moc 279 KM oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W trybie elektrycznym model ten może przejechać 31 km, a Å›rednie zużycie paliwa wynosi 2,1 l/100 km. Co ciekawe, mimo wysokiej wydajnoÅ›ci paliwowej nowa hybryda Mercedesa odznacza siÄ™ osiÄ…gami godnymi usportowionego hothatcha. Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciÄ…gu 5,9 s i rozwija prÄ™dkość maksymalnÄ… 250 km/h, a kombi osiÄ…ga „setkÄ™” w 6,2 s i rozpÄ™dza siÄ™ do 246 km/h.
Hybrydowy moduÅ‚ standardowej, 7-stopniowej przekÅ‚adni automatycznej obejmuje motor elektryczny oraz dodatkowe sprzÄ™gÅ‚o, które w trybie elektrycznym odÅ‚Ä…cza jednostkÄ™ spalinowÄ… od zespoÅ‚u napÄ™dowego, a przy ruszaniu z pomocÄ… silnika benzynowego peÅ‚ni funkcjÄ™ konwertera momentu obrotowego.
Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemnoÅ›ci 6,2 kWh. Ważą one okoÅ‚o 100 kg, majÄ… stalowÄ… obudowÄ™ i sÄ… chÅ‚odzone cieczÄ…. Aby wygospodarować odpowiedniÄ… przestrzeÅ„ na bagaż, zamocowano je pod tylnÄ… osiÄ…. DziÄ™ki temu bagażnik C 350 Plug-in Hybrid w wersji sedan mieÅ›ci 335 litrów, a kombi - od 350 do 1370 litrów.
Akumulatory można naładować z domowego gniazdka w ciągu około 2-3 godzin, a z tzw. wallboxa - w ciągu 1 godziny i 45 minut (230 V, 16 A, 3,7 kW).
Mercedes-Benz C 350 Plug-in Hybrid jest standardowo wyposażony w zawieszenie pneumatyczne Airmatic oraz sterowaną drogą internetową wstępną wentylację kabiny.
Auto pojawi się w sprzedaży w marcu tego roku.