Nowy Hyundai i10 może być wyposażony w elementy zapewniajÄ…ce wiÄ™kszy komfort jazdy, jak na przykÅ‚ad podgrzewanÄ… skórzanÄ… kierownicÄ™, automatycznÄ… klimatyzacjÄ™ oraz tempomat z ogranicznikiem prÄ™dkoÅ›ci, a także podnoszÄ…ce poziom bezpieczeÅ„stwa, jak przednie poduszki kurtynowe czy system ESP (standard).
DÅ‚uższy (+80 mm), szerszy (+65 mm) i niższy (-50 mm) w porównaniu z poprzednikiem, i10 ma oferować najwiÄ™kszÄ… w swojej klasie przestrzeÅ„ na nogi pasażerów (w sumie 1890 mm) oraz bagażnik o pojemnoÅ›ci 252 litrów.
Hyundai i10 został zbudowany na całkowicie nowej płycie podłogowej. Większy o 5 mm rozstaw osi oraz inaczej umieszczone tylne amortyzatory zapewniają lepszą kontrolę nad pojazdem. Zmiany te przyczyniły się także do poprawienia właściwości jezdnych i obniżenia poziomu hałasu.
Podobnie, jak w przypadku 95% innych samochodów sprzedawanych przez Hyundaia w Europie, nowy i10 zostaÅ‚ zaprojektowany w Centrum Technologicznym Hyundai Motor Europe w niemieckim Rüsselsheim. BÄ™dzie to także pierwszy samochód Hyundaia klasy A, produkowany na Starym Kontynencie.
Produkcja Nowego i10 rozpocznie siÄ™ w fabryce w Izmit, w Turcji we wrzeÅ›niu bieżącego roku. Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany we wrzeÅ›niu 2013 r. podczas MiÄ™dzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie.