FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Hyundai na 77 Geneva Motor Show-druga odsłona
Autor: PM  Dodano: 2007-02-27
Wyświetlono: 3768 razy
Europejski pięciodrzwiowy hatchback z segmentu C zakodowany pod nazwą FD, nowy system nazewnictwa modeli oraz prototyp CUV (Crossover Utility Vehicle) wykonany z alternatywnych materiałów pozwalających oszczędzać paliwo i oferujący zaawansowane rozwiązania w zakresie ochrony pieszych to trzy punkty programu Hyundaia na tegorocznych targach samochodowych w Genewie.


Modelem FD Hyundai wkracza do konkurencyjnego w Europie segmentu C. RozwiniÄ™ta dynamika i wysublimowany design poÅ‚Ä…czone z bogatym wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeÅ„stwa to główne wyróżniki FD. Trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne do wyboru, zestrojone z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów speÅ‚niÄ… oczekiwania i upodobania każdego kierowcy, dodajÄ…c jeszcze ponadprzeciÄ™tnÄ… przestrzeÅ„ pasażerskÄ… oraz duży, Å‚atwo dostÄ™pny bagażnik. Stylistyka FD jest rozwiniÄ™ciem falujÄ…cych ksztaÅ‚tów modelu koncepcyjnego. MiÄ™kkie fale uwypuklone mocnymi liniami podkreÅ›lajÄ… szeroki rozstaw kół i dÅ‚ugi rozstaw osi FD. Klasyczne proporcje podtrzymuje wyraźnie poprowadzona Å›rodkowa linia bocznÄ…. Rzeźba tylnej części kontynuuje miÄ™kkie linie widoczne z profilu i z przodu. „FD charakteryzuje dynamiczna i sportowa sylwetka, z zachowaniem szczypty smaku i elegancji koncepcyjnego Arnejsa” – wyjaÅ›nia szef designu Hyundaia w Europie, Thomas Bürkle.
Hyundai Motor Poland planuje wprowadzić FD na polski rynek wczesną jesienią 2007.
PoczÄ…tkowo dostÄ™pny jako piÄ™ciodrzwiowy hatchback, a nastÄ™pnie jako kombi, FD otwiera nowy rozdziaÅ‚ w historii firmy Hyundai w Europie, jako pierwszy model segmentu C stworzony przez Hyundaia z myÅ›lÄ… o europejskich klientach. Wraz z FD Hyundai wprowadzi nowÄ…, alfa-numerycznÄ… nomenklaturÄ™ modelowÄ…. W przeszÅ‚oÅ›ci Hyundai nadawaÅ‚ nazwy odzwierciedlajÄ…ce cechy wÅ‚aÅ›ciwe danego modelu lub kojarzÄ…ce siÄ™ z nim. Dzisiaj obiera nowy, bardziej ogólny kierunek nazewnictwa, który jasno bÄ™dzie kÅ‚adÅ‚ nacisk na technologicznÄ… orientacjÄ™ dziaÅ‚aÅ„ firmy, a także wartoÅ›ci marki Hyundai wyrażonych w obietnicy „Jakość, pewność i inspiracja” (ang. “Quality, Self-assurance, and Inspiring”). Trzecim tematem konferencji Hyundaia bÄ™dzie prototyp CUV zakodowany jako HED-4. DziÄ™ki współpracy z GE Plastics styliÅ›ci uzyskali wiÄ™kszÄ… swobodÄ™ ekspresji, co zaowocowaÅ‚o stworzeniem trójwymiarowych ksztaÅ‚tów, niemożliwych do osiÄ…gniÄ™cia przy zastosowaniu tradycyjnych metod produkcji i materiałów jak metal i szkÅ‚o. Obecne technologie kompozytowe sÄ… zwykle uważane za zbyt drogie i zbyt trudne w zastosowaniach innych niż przemysÅ‚ lotniczy czy sporty motorowe. CUV wykonany przez Hyundaia to fizyczny dowód na to, że tak być nie musi.
Wykonanie przedniej szyby z materiaÅ‚u GE Lexan™ i szerokie zastosowanie szklenia poliwÄ™glanem doprowadziÅ‚o do zmniejszenia ciężaru nawet o poÅ‚owÄ™ w porównaniu do szkÅ‚a, wysoka plastyczność materiaÅ‚u pozwala na dowolne ksztaÅ‚towanie dotychczas pÅ‚askich powierzchni. Szklenie odbywa siÄ™ przy użyciu technologii Exatec™, która polega na powlekaniu cienkÄ… ochronnÄ… warstwÄ… materiaÅ‚u Lexan™, dziÄ™ki czemu szyba jest bardziej odporna na zadrapania i wpÅ‚yw czynników atmosferycznych. Części boczne prototypu HED-4 również wykonano z użyciem giÄ™tkiej powÅ‚oki Lexan. Zastosowanie takich zaawansowanych rozwiÄ…zaÅ„ zwiÄ™ksza odporność na uderzenia z boku, co wpÅ‚ywa na poprawÄ™ bezpieczeÅ„stwa pasażerów i pieszych. Ochrona przechodniów jest szczególnie ważna dla Hyundaia ze wzglÄ™du na duży udziałów SUV-ów w sprzedaży firmy w Europie.
System bezpieczeÅ„stwa Elastic Front™, który obejmuje caÅ‚y przód HED-4 to bezdyskusyjnie pierwsza na Å›wiecie technologia w samochodach CUV chroniÄ…ca pieszych w momencie zderzenia. Trzy pochÅ‚aniajÄ…ce energiÄ™ struktury sÄ… caÅ‚kowicie wkomponowane w futurystycznÄ… sylwetkÄ™ HED-4, wsparte naturalnymi wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami użytych materiałów. Elementy nadwozia zaprojektowano tak, by idealnie współgraÅ‚y z systemami pochÅ‚aniajÄ…cymi energiÄ™, rozpraszajÄ…c siÅ‚Ä™ uderzenia w razie kolizji. System Elastic Front™ stworzono z myÅ›lÄ… o speÅ‚nieniu norm Euro NCAP (EEVC WG17 Faza2) i JNCA w zakresie ochrony pieszych i aktualnie jest poddawany testom weryfikacyjnym.


Konferencja prasowa odbędzie się na stanowisku firmy Hyundai w hali numer 6, w dniu 6 marca o godzinie 17.00.


Źródło: Hyundai Motor Poland: Informacja Mototarget

 PisaliÅ›my również
» Hyundai nawiÄ…zaÅ‚ strategiczne partnerstwo z firmÄ… Uber w Europie
» Nowa struktura w Dziale Marketingu i PR Hyundai Motor Poland

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Hyundai FD:
w lewo
Hyundai FD
© Hyundai
w prawo
 Inne artykuÅ‚y
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.