Norwegia jest kolebk膮 nowoczesnych rozwi膮za艅 oraz trendów, dlatego stanowi idealne miejsce do proponowania innowacyjnych rozwi膮za艅 i testowania nowych inicjatyw, które maj膮 na celu zwi臋kszenie liczby nowych klientów marce. SEAT Norway ma sta膰 si臋 punktem odniesienia w obszarze cyfrowej transformacji.
Kluczowym elementem nowego, wdra偶anego w艂a艣nie w Norwegii systemu dystrybucyjnego, jest internetowa platforma e-commerce umo偶liwiaj膮ca u偶ytkownikom kupowanie samochodów 24 godziny na dob臋 przez 365 dni w roku.
Po wybraniu odpowiedniego modelu klient:
-
wybiera wersj臋 wyposa偶enia,
-
wybiera rodzaj silnika,
-
wybiera kolor lakieru,
-
dodaje akcesoria,
-
zamyka umow臋 poprzez sprawdzenie i potwierdzenie warunków finansowania.
Platforma jest prowadzona przez jedno centrum obs艂ugi klienta, co z pespektywy klienta przyspiesza proces zakupowy. Za jej po艣rednictwem SEAT odpowiada na oczekiwania dzisiejszych klientów i podejmuje kolejny wa偶ny krok, aby sta膰 si臋 liderem w bran偶y cyfryzacji motoryzacyjnej.
– Projekt w Norwegii to wielkie zobowi膮zanie SEAT-a i zarazem inkubator rozwoju innowacyjnych rozwi膮za艅 dla wszystkich naszych rynków. Wdro偶enie platformy e-commerce uwzgl臋dnia potrzeb臋 oferowania atrakcyjnych produktów oraz us艂ug naszym klientom, którzy s膮 o 10 lat m艂odsi od 艣redniej w bran偶y – podkre艣la Wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzeda偶y Wayne Griffiths.
Dzia艂anie tego systemu, mo偶emy zobaczy膰 tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=tid-hI29OhM – na pierwszy rzut wydaje si臋 to niewiarygodne, ale bardzo mo偶liwe, 偶e nied艂ugo w ca艂ej Europie b臋dziemy mogli w ten sposób kupowa膰 hiszpa艅skie auta z koncernu Volkswagena.
W Norwegii w sprzeda偶y pojawi膮 si臋 SUV-y Ateca i Arona, a tak偶e najlepiej sprzedaj膮ce si臋 modele Leon i Ibiza. SEAT rozwija si臋 tak偶e w popularnym w Norwegii obszarze samochodów elektrycznych. W 2020 roku marka wprowadzi na rynek swój pierwszy w pe艂ni elektryczny samochód, oparty na platformie MEB Grupy Volkswagen AG., który b臋dzie sygnalizowa膰 pocz膮tek ofensywy marki w obszarze e-mobilno艣ci.