Ingolstadt/Nürburg, 28 wrzeÅ›nia 2015 r. Polak Jan Kisiel utrzymuje prowadzenie w pucharze Audi Sport TT Cup. Po swoim podwójnym zwyciÄ™stwie w Oschersleben, mÅ‚ody kierowca z Warszawy wygraÅ‚ oba wyÅ›cigi na torze Nürburgring. DziÄ™ki czwartemu zwyciÄ™stwu z rzÄ™du i piÄ…temu w caÅ‚ym sezonie, Kisiel jest teraz najpoważniejszym kandydatem do tytuÅ‚u mistrzowskiego. W klasyfikacji goÅ›ci, w obu rundach tryumfowaÅ‚ kierowca pochodzÄ…cy z Indii, Aditya Patel.
Na torze w górach Eifel, Kisiel po raz kolejny byÅ‚ nie do pobicia. W pierwszym wyÅ›cigu minionego weekendu, 21-letni zawodnik wystartowaÅ‚ z drugiej pozycji, ale już na czwartym okrążeniu objÄ…Å‚ prowadzenie i nie oddaÅ‚ go do koÅ„ca. Po wypadku podczas ósmego okrążenia wyÅ›cig przerwano, ale dokonano jego peÅ‚nej oceny, ponieważ kierowcy przejechali ponad poÅ‚owÄ™ caÅ‚ego dystansu. W wyÅ›cigu niedzielnym, Kisiel wystartowaÅ‚ z pierwszej pozycji i ruszyÅ‚ ku mecie po zwyciÄ™stwo. W walce o dalsze miejsca na podium, widzowie mogli podziwiać spektakularne pojedynki o pozycje i sport motorowy w najlepszym wydaniu. Ostatecznie, na drugie miejsce przebiÅ‚ siÄ™ Niemiec Dennis Marschall, spychajÄ…c na pozycjÄ™ trzeciÄ… Holendra Lorisa Hezemansa. Marschall zajÄ…Å‚ drugie miejsce również w sobotÄ™.
Rolf Michl, kierownik projektu Audi Sport TT Cup, po piÄ™ciu z szeÅ›ciu weekendowych wyÅ›cigów pozytywnie podsumowaÅ‚ imprezÄ™. „Niedzielny wyÅ›cig byÅ‚ peÅ‚en napiÄ™cia. Tego wÅ‚aÅ›nie oczekujÄ… fani sportów motorowych. Niestety, wyÅ›cig sobotni musiaÅ‚ zostać przerwany. Najważniejsze jednak, że obaj uczestniczÄ…cy w wypadku kierowcy – Christoph Hofbauer i Joonas Lappalainen, nie odnieÅ›li żadnych poważnych obrażeÅ„ i znaleźli siÄ™ w szpitalu jedynie na obserwacji. W niedzielÄ™, razem z nami mogli Å›ledzić przebieg drugiego wyÅ›cigu.“
W klasyfikacji kierowców startujÄ…cych goÅ›cinnie, zgodnie z oczekiwaniami zwyciężyÅ‚ jedyny kierowca zawodowy. ZajmujÄ…c piÄ…te i szóste miejsce w klasyfikacji Å‚Ä…cznej, zawodnik Audi w klasie GT Aditya Patel, zapewniÅ‚ sobie podwójne zwyciÄ™stwo. W pierwszym wyÅ›cigu, na podium dla goÅ›ci stanÄ™li także Niki Schelle – gospodarz niemieckiego, telewizyjnego programu motoryzacyjnego GRIP oraz dziennikarz Guido Naumann. Po drugim wyÅ›cigu, obok Patela trójkÄ™ najlepszych zawodników uzupeÅ‚nili: wyÅ›cigowy kierowca, a zarazem modelka Playboya Doreen Seidel i Matthias Malmedie – drugi prowadzÄ…cy program GRIP.
W klasyfikacji Å‚Ä…cznej staÅ‚ych uczestników pucharu, po dziesiÄ™ciu z dwunastu wyÅ›cigów tego sezonu, pewne prowadzenie objÄ…Å‚ Jan Kisiel. Z 199 punktami ma 35 punktów przewagi nad DuÅ„czykiem Nicolajem Møllerem Madsenem (164 punkty). ZajmujÄ…cy trzeciÄ… lokatÄ™ Dennis Marschall, ma 163,5 punktu. 17 i 18 października, na torze Hockenheim, odbÄ™dÄ… siÄ™ dwa finaÅ‚owe wyÅ›cigi pierwszego sezonu Audi Sport TT Cup. Każdy z kierowców bÄ™dzie mógÅ‚ zdobyć tam maksymalnie 50 punktów.
Materiał wideo związany z tą tematyką:
https://www.audi-mediacenter.com/de/videos/1283
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Koncern Audi w roku 2014 dostarczyÅ‚ klientom okoÅ‚o 1 741 100 samochodów marki Audi. W roku 2014, przedsiÄ™biorstwo osiÄ…gnęło przychody w wysokoÅ›ci 53,8 miliardów Euro, a jego zysk operacyjny wyniósÅ‚ 5,15 miliardów Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach caÅ‚ego Å›wiata. Produkcja odbywa siÄ™ w zakÅ‚adach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (WÄ™gry), w Brukseli (Belgia), w BratysÅ‚awie (SÅ‚owacja), Martorell (Hiszpania), w KaÅ‚udze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun i w Foshan (Chiny), a także
w Dżakarcie (Indonezja). W roku 2015 produkcja samochodów marki Audi ruszy wKurytybie (Brazylia),
a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku.SpóÅ‚kami należącymi w 100% do Audi AG sÄ… miÄ™dzy innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/WÅ‚ochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/WÅ‚ochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 80 000 pracowników, z czego 58 000 w Niemczech. W latach 2015 - 2019 koncern planuje inwestycje rzÄ™du 24 miliardów Euro, gÅ‚ównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykÅ‚ada dużą wagÄ™ do korporacyjnej odpowiedzialnoÅ›ci, a w swej strategii ustanowiÅ‚o zasadÄ™ zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. DÅ‚ugoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.