Klasa G wiecznie m艂oda
|
Dodano: 2012-04-17
Wy艣wietlono: 1682 razy
|
Mercedes po raz kolejny zmodernizowa艂 Klas臋 G.
|
foto © Mercedes-Benz |
|
|
Nadwozie wersji 2012 wyró偶nia si臋 nowymi 艣wiat艂ami do jazdy dziennej LED oraz bardziej op艂ywowymi lusterkami bocznymi. Wersje AMG zyska艂y ponadto os艂on臋 ch艂odnicy z podwójnymi 偶aluzjami i charakterystyczne zderzaki z obszernymi wlotami powietrza.
W kabinie na kierowc臋 czeka nowy zestaw wska藕ników i przeprojektowana konsola 艣rodkowa z seryjnym systemem multimedialnym COMAND Online. Nie zabrak艂o te偶 detali wprost ze 艣wiata samochodów terenowych - dodatkowego uchwytu dla pasa偶era czy w艂膮czników blokad dyferencja艂ów. Lista opcjonalnego wyposa偶enia wzbogaci艂a si臋 o systemy bezpiecze艅stwa: aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, system monitorowania tzw. martwej strefy Blind Spot Assist oraz asystent parkowania PARKTRONIC z kamer膮 cofania.
Gama jednostek nap臋dowych Klasy G sk艂ada si臋 z wysokopr臋偶nej wersji G 350 BlueTEC i benzynowej G 500. Podstawowy turbodiesel V6 ma cztery zawory na cylinder i z pojemno艣ci 2987 cm3 generuje moc 211 KM oraz maksymalne moment obrotowy 540. Alternatyw膮 dla wersji wysokopr臋偶nej jest 5,5-litrowy motor V8 pod mask膮 modelu G 500. Dostarcza on moc 388 KM i maksymalny moment obrotowy 530 Nm. Obie odmiany wspó艂pracuj膮 z siedmiostopniow膮 przek艂adni膮 automatyczn膮 7G-TRONIC PLUS.
W ofercie znajduje si臋 równie偶 nowy wariant G 63 AMG z 5,5-litrowym, podwójnie turbodo艂adowanym silnikiem V8 o mocy 544 KM i maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm oraz wersja G 65 AMG, zasilana widlast膮 "dwunastk膮" biturbo o mocy 612 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. To najmocniejszy produkowany seryjnie samochód terenowy na 艣wiecie.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzie膰? |
2023-05-31 |
|
Rozpoczynaj膮cy si臋 sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma mi艂o艣nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chc臋 za ka偶dym razem nocowa膰 na zagospodarowanym kempingu, czy zaszale膰 i sp臋dza膰 noce ?na dziko?, na 艂oni... wi臋cej »
|
|