Dr Herbert Diess, Prezes ZarzÄ…du Volkswagen AG, stwierdziÅ‚: „Dotrzymamy naszego przyrzeczenia i nie tylko speÅ‚nimy normy wynikajÄ…ce z przepisów prawa chiÅ„skiego, które dotyczÄ… zmniejszenia emisji szkodliwych substancji, ale też – krok po kroku – przebudujemy naszÄ… produkcjÄ™ tak, by byÅ‚a neutralna z punktu widzenia ogólnego bilansu dwutlenku wÄ™gla. Stawiamy na czystÄ… motoryzacjÄ™ i ekologiczne procesy produkcyjne. Chiny majÄ… pod tym wzglÄ™dem gÅ‚ówne znaczenie”.
Dr Stephen Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China, powiedziaÅ‚: „Od 2019 roku Volkswagen Group China rozbudowuje swojÄ… flotÄ™ elektrycznych samochodów. Pod koniec roku zaoferujemy chiÅ„skim klientom bardzo szeroki wybór aż 14 elektrycznych i zelektryfikowanych modeli. PrezentujÄ…c w przyszÅ‚ym roku dwa pojazdy, które zostanÄ… skonstruowane na moduÅ‚owej platformie MEB do produkcji aut elektrycznych oraz inwestujÄ…c w technologie cyfrowe bÄ™dziemy kontynuować transformacjÄ™ Volkswagena i wraz z naszymi chiÅ„skimi partnerami nadamy mobilnoÅ›ci nowe oblicze”.
W ramach ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern Volkswagen zamierza do 2028 roku produkować w Chinach 11,6 miliona tego rodzaju aut – to wiÄ™cej niż poÅ‚owa ich caÅ‚kowitej planowanej liczby, którÄ… koncern okreÅ›la na 22 miliony. PrzyczyniÄ… siÄ™ do tego trzy spóÅ‚ki: FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN oraz JAC Volkswagen. Gdy w przyszÅ‚ym roku w zakÅ‚adach SAIC VOLKSWAGEN w Anting i FAW-Volkswagen w Foshan rozpocznie siÄ™ produkcja samochodów na platformie MEB, tylko w tych dwóch fabrykach roczna produkcja wyniesie 600.000 elektrycznych pojazdów.
Ponadto JAC i SEAT pracujÄ… nad wÅ‚asnÄ… platformÄ… do produkcji samochodów elektrycznych.
We wszystkich 33 chiÅ„skich zakÅ‚adach Volkswagena i jego partnerów produkcja ma siÄ™ odbywać w sposób jeszcze bardziej zgodny z wymaganiami ochrony Å›rodowiska. Tylko w zeszÅ‚ym roku emisja dwutlenku wÄ™gla w chiÅ„skich fabrykach zmniejszyÅ‚a siÄ™ o 13 procent, co oznacza, że do atmosfery nie wyemitowano 390.000 ton CO2.
Rozbudowa infrastruktury zasilania w energiÄ™
PowoÅ‚ujÄ…c nowÄ… spóÅ‚kÄ™ Volkswagen zamierza rozbudować infrastrukturÄ™ Å‚adowania akumulatorów w samochodach elektrycznych. DziÄ™ki temu klienci w Chinach, którzy posiadajÄ… takie auta, bÄ™dÄ… mogli korzystać z nich w sposób jeszcze bardziej komfortowy Å‚adujÄ…c je zarówno w domu, jak i podczas podróży. W ramach wspóÅ‚pracy firm Star Charge, FAW i JAC od koÅ„ca bieżącego roku w ofercie skierowanej do prywatnych klientów znajdÄ… siÄ™ wallboxy, powstanie także duża liczba stacji Å‚adowania dostÄ™pnych publicznie. Aby kierowca mógÅ‚ szybko i Å‚atwo znaleźć odpowiedniÄ… stacjÄ™, użytkownik auta oraz sama stacja zostanÄ… cyfrowo poÅ‚Ä…czone. Takie zintegrowane poÅ‚Ä…czenie zaoferuje Mobility Asia, firma należąca do Volkswagen Group China, tworzÄ…ca cyfrowy ekosystem dla wszelkich zastosowaÅ„ w dziedzinie mobilnoÅ›ci.
Nowe technologie przyszłości, nowe modele na dziś
Å»eby wzmocnić efektywność w dziedzinie rozwoju nowych technologii, stworzono wspólnÄ… strukturÄ™ ONE R&D marek Volkswagen i Audi oraz DziaÅ‚u BadaÅ„ koncernu. DziÄ™ki ich Å›cisÅ‚ej wspóÅ‚pracy zostanie wykorzystany efekt synergii i zwiÄ™kszy siÄ™ efektywność dziaÅ‚aÅ„. W celu zaspokojenia bieżących potrzeb klientów, tylko w tym roku marki koncernu wprowadzÄ… na rynek 8 nowych modeli typu SUV. Pięć z nich bÄ™dzie produkowanych w Chinach.