Oznaczenie „One:1” odzwierciedla stosunek mocy do masy, który w tym modelu wynosi dokÅ‚adnie 1:1. Należy przy tym zaznaczyć, że w przeciwieÅ„stwie do innych producentów, którzy podajÄ… ciężar auta „na sucho”, caÅ‚kowita masa pojazdu uwzglÄ™dnia w tym przypadku wszystkie pÅ‚yny i paliwo w baku. Nowy Koenigsegg bÄ™dzie wiÄ™c ważyÅ‚ 1400 kilogramów, a jego silnik rozwijaÅ‚ 1400 KM.
Pierwsze symulacje przeprowadzone przez ekspertów firmy sugerujÄ…, iż One:1 uzyska bezkonkurencyjne czasy przyspieszeÅ„ od 0 do 100, 200, 300 i 400 km/h. Samochód ma katapultować ze startu zatrzymanego do 400 km/h w czasie 20 sekund, czyli aż o 25 sekund szybciej, niż potężne Bugatti Veyron. PrÄ™dkość maksymalna wyniesie przynajmniej 450 km/h - również pod tym wzglÄ™dem Bugatti Veyron Super Sport World Record Edition (415 km/h lub 431 km/h w wersji ze zdjÄ™tym ogranicznikiem prÄ™dkoÅ›ci) bÄ™dzie musiaÅ‚o uznać wyższość szwedzkiej konstrukcji. Koenigsegg prawdopodobnie zdecyduje siÄ™ jednak na elektroniczne ograniczenie prÄ™dkoÅ›ci maksymalnej.
Przedstawiciele producenta informujÄ…, że prototyp bÄ™dzie gotowy jeszcze przed koÅ„cem 2013 roku, a docelowo powstanie zaledwie sześć egzemplarzy przeznaczonych do sprzedaży. A komu jest potrzeby taki samochód? „Nikomu”, przyznaje Christian von Koenigsegg. „Ale ktoÅ› bÄ™dzie musiaÅ‚ go chcieć”.