PoczynajÄ…c od wydobycia i wytwarzania surowców, poprzez funkcjonalność pojazdów oszczÄ™dzajÄ…cych energiÄ™, po recykling na koÅ„cu Å‚aÅ„cucha, wybrany sposób podejÅ›cia do procesu w zdecydowany sposób przyczynia siÄ™ do pozytywnej oceny, jakÄ… zyskuje za caÅ‚ość swego cyklu życia technicznego sportowe auto hybrydowe plug in – BMW i8. Zarówno podczas projektowania, jak i w produkcji BMW i8 najważniejszym czynnikiem byÅ‚o ogromne doÅ›wiadczenie technologiczne BMW Group.
Globalna pozycja lidera BMW Group w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej przejawia siÄ™ m.in. w przemysÅ‚owym wytwarzaniu skÅ‚adników z wÅ‚ókien wÄ™glowych oraz z plastiku wzmacnianego karbonem (CFRP). Także i projektowanie, i produkcja zarówno silnika spalinowego, jak i jednostki elektrycznej do tego hybrydowego samochodu sportowego odbywa siÄ™ caÅ‚kowicie w ramach BMW Group.
Innowacyjna architektura BMW i8 opiera siÄ™ na dwóch elementach: module Life, klatki pasażerskiej wykonanej z CFRP oraz aluminiowy moduÅ‚ Drive, który obejmuje kompletny ukÅ‚ad napÄ™dowy oraz technologie zawieszeniowe. Koncepcja LifeDrive oraz zastosowanie CFRP pozwala na skrócenie czasu produkcji o poÅ‚owÄ™ w porównaniu z wymaganiami wytwórczymi dla auta montowanego na konwencjonalnej linii produkcyjnej. Proces ten wymaga mniej inwestycji, bo znika kwestia wysokich kosztów zwiÄ…zanych z prasami tÅ‚oczÄ…cymi nadwozie oraz lakierniÄ…, a moduÅ‚y Life i Drive mogÄ… być wytwarzane obok siebie.
Sieć wytwórcza modeli BMW i skÅ‚ada siÄ™ z fabryki w Moses Lake, Washington, gdzie wytwarzane sÄ… wÅ‚ókna wÄ™glowe, oraz fabryki w Wackersdorf, gdzie wÅ‚ókna wÄ™glowe przetwarzane sÄ… na karbonowe laminaty. Obie te fabryki sÄ… zarzÄ…dzane przez SGL Automotive Carbon Fibers (ACF), spóÅ‚kÄ™ joint venture BMW Group i SGL Group. Oprócz nich w sieci sÄ… wÅ‚asne fabryki BMW Group w Dingolfing, Landshut i Lipsku.
Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)