Coupe zbudowane głównie z aluminium i ultralekkiego karbonu, waży zaledwie 1160 kilogramów, co w połączeniu z najlepszym na świecie sześciocylindrowym silnikiem zaadaptowanym z modelu M3, o mocy 343KM, daje 3,4 kilograma masy na jeden koń mechaniczny.
Ta wartość wzbudza respekt, a stosunek mocy do masy jest w tym przypadku korzystniejszy, niż w 480-konnym Porsche Turbo, czy nawet 540-konnym Ferrari Scaglietti!
W historii BMW były już modele zbudowane w oparciu o lekką ramę aluminiową, takie jak choćby BMW Z8, czy nowy Rolls-Royce Phantom, który też posiada tzw: Space Aluminium Frame.
Aluminium użyto również w elementach zawieszenia i niektórych elementów nadwozia obecnej serii "5", a ekstremalnie sportowy już nieprodukowany model M3 CSL, czy najnowsze M6, posiadają dach zbudowany całkowicie z karbonu.
Najnowszy projekt BMW ma w środku miejsce tylko dla dwóch osób i waży aż o 200 kilogramów mniej, niż M3. Zastosowanie aluminiowej tylnej osi zredukowało wagę tego elementu o 30% - w ten sposób zaoszczędzono cenne 42 kilogramy.
Sylwetka Z29 przypomina wyglądem model Z4 Coupe i wykorzystuje niektóre elementy jego nadwozia, jak drzwi, które w koncepcyjnym modelu Z29 unoszone są do góry.
Z silnikiem współpracuje zautomatyzowana sportowa skrzynia biegów typu SMG. Tradycyjnie już w przypadku BMW, osiągi Z29 są więcej niż wystarczające.
Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,4 sekund. Jeszcze lepiej wypadają pomiary elastyczności: od 80 do 120 km/h lekkie coupe przyśpiesza w zaledwie trzy sekundy!Prędkość maksymalna wynosi powyżej 270 km/h.
Na mocy tzw: "gentlemens agree", czyli porozumienia zawartego pomiędzy BMW, Mercedesem i Audi maksymalna podawana "oficjalnie" prędkość wynosi 250 km/h z dodaniem swoistej klauzuli "elektronicznie ograniczona".
Samo podanie przez BMW prÄ™dkoÅ›ci maksymalnej wynoszÄ…cej 270 km/h, skreÅ›la możliwość podjÄ™cia choćby krótkoseryjnej produkcji tego auta - szkoda…
Do publikacji wyłacznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target