Nazwa ewidentnie nawiÄ…zuje do osiÄ…gów auta, bÄ™dÄ…cych zasÅ‚ugÄ… potężnego silnika V10 o pojemnoÅ›ci 5,2 litra, który produkuje 610 KM przy 8250 obr./min. oraz 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6500 obr./min.
Auto o wadze zaledwie 1422 kilogramów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, natomiast sprint ze startu zatrzymanego do 200 km/h zajmuje 9,9 sekundy. PrÄ™dkość maksymalnÄ… - wynoszÄ…cÄ… 325 km/h - również można uznać za doskonaÅ‚y wynik. Jednostka speÅ‚nia jednoczeÅ›nie surowe normy emisji spalin Euro 6, a producent deklaruje, że Å›rednie zużycie paliwa utrzymuje siÄ™ na poziomie 12,5 litra na 100 kilometrów... Tak doskonaÅ‚y wynik to m.in. zasÅ‚uga zastosowania systemu Stop & Start. Moc trafia do wszystkich czterech kóÅ‚ za poÅ›rednictwem dwusprzÄ™gÅ‚owej przekÅ‚adni automatycznej o siedmiu przeÅ‚ożeniach, która oferuje kierowcy trzy tryby pracy: Strada, Sport i Corsa.
Standardem w nowym Lambo jest ceramiczny ukÅ‚ad hamulcowy oraz 12,3-calowy ekran TFT umieszczony w desce rozdzielczej, który przedstawia kierowcy wszelkie niezbÄ™dne informacje, poczynajÄ… od obrotów silnika, a koÅ„czÄ…c na wskazaniach systemu rozrywki pokÅ‚adowej.
Ceny modelu Huracan LP610-4 zostanÄ… podane w momencie publicznej premiery podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na wiosnÄ™ przyszÅ‚ego roku.
A tak brzmi nowe Lamborghini: