WprowadzajÄ…c na rynek w 2011 roku model CT 200h, Lexus de facto stworzyÅ‚ nowÄ… kategoriÄ™ w segmencie samochodów luksusowych. Auto, wyposażone w hybrydowÄ… jednostkÄ™ napÄ™dowÄ… o Å‚Ä…cznej mocy 136 KM, szybko staÅ‚o siÄ™ jednym z bestsellerów firmy – od czasu debiutu Lexus sprzedaÅ‚ na caÅ‚ym Å›wiecie okoÅ‚o 300 tysiÄ™cy egzemplarzy CT 200h, w tym ok. 75 tys. w Europie.
Nowa wersja modelu zachowaÅ‚a jego zalety, takie jak funkcjonalność, ergonomia, oszczÄ™dność i niezawodność, zyskujÄ…c przy tym nowoczeÅ›niejszy design, dajÄ…cy mu ma bardziej emocjonalny i sportowy charakter. JednoczeÅ›nie wprowadzono szereg udoskonaleÅ„ – przede wszystkim zaawansowany pakiet bezpieczeÅ„stwa czynnego Lexus Safety System +, obejmujÄ…cy funkcje takie jak system ochrony przedzderzeniowej (PCS, Pre-Collision System), aktywny tempomat (Dynamic Radar Cruise Control), funkcja ostrzegania i przeciwdziaÅ‚ania niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu (LDA, Lane Departure Alert), automatyczne Å›wiatÅ‚a drogowe (AHB, Automatic High Beam) i rozpoznawanie znaków drogowych (RSA, Road Sign Assist).
Analitycy portalu Just Auto uważajÄ…, że w ciÄ…gu kilku najbliższych lat CT wróci na rynki USA i Kanady i przewidujÄ…, że nowa generacja samochodu zostanie zaprezentowana w roku 2019 jako model 2020. Tak samo twierdzÄ… specjaliÅ›ci z Merrill Lynch i Automotive News, choć autorzy tej drugiej publikacji przychylajÄ… siÄ™ do stwierdzenia, że na rynkach Ameryki PóÅ‚nocnej miejsce tego modelu zajmie nowy, subkompaktowy crossover Lexus UX.
Just Auto przypomina również starsze prognozy, wedÅ‚ug których kolejna generacja CT bÄ™dzie oferowana zarówno jako piÄ™ciodrzwiowy hatchback, jak i czterodrzwiowy sedan. Ta druga wersja może wzbudzić znaczne zainteresowanie w Ameryce PóÅ‚nocnej oraz Chinach. Analitycy Just Auto uważajÄ… też, że CT zyska również wariant z turbodoÅ‚adowanym, dwulitrowym silnikiem R4, znanym m.in. z Lexusa NX 300, co zwiÄ™kszy jego atrakcyjność w USA.