Aston Martin DB11 to auto jakby specjalnie stworzone do poÅ›cigów w filmach z Jamesem Bondem. Brytyjski grand tourer napÄ™dzany jest silnikiem twin turbo V12 o pojemnoÅ›ci 5,2 litra, mocy 608 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm, który wspóÅ‚pracuje z oÅ›miobiegowym automatem. Ten zestaw rozpÄ™dza DB11 od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i umożliwia osiÄ…gniÄ™cie prÄ™dkoÅ›ci do 322 km/h.
Na tle takiego konkurenta parametry Lexusa LC wyglÄ…dajÄ… skromniej. NapÄ™d LC 500 stanowi piÄ™ciolitrowy, wolnossÄ…cy silnik V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm, wspóÅ‚pracujÄ…cy z dziesiÄ™ciostopniowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów. Ten ukÅ‚ad napÄ™dowy zapewnia flagowemu coupé Lexusa przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. PrÄ™dkość maksymalnÄ… ograniczono elektronicznie do 270 km/h.
Efekty prób przeprowadzonych przez AMCI Testing potwierdziÅ‚y, że sama moc to nie wszystko – mimo sÅ‚abszego silnika i wiÄ™kszej masy, Lexus LC 500 uzyskaÅ‚ o ok. 01, sekundy krótszy czas okrążenia, niż Aston Martin DB11. OkazaÅ‚ siÄ™ też minimalnie szybszy w slalomie, zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Test przeciążenia wykazaÅ‚ również nieco lepszÄ… przyczepność LC 500 na mokrym zakrÄ™cie o 180 stopni – DB11 uzyskaÅ‚ jedynie drobnÄ… przewagÄ™ w zakrÄ™cie o 180 stopni na suchej nawierzchni.
Jak wytÅ‚umaczyć tak dobre wyniki Lexusa LC 500 w stosunku do mocniejszego i lżejszego DB11? Oba samochody przetestowaÅ‚ angielski kierowca wyÅ›cigowy Justin Bell, mistrz FIA GT2 z 1997 roku i zwyciÄ™zca 24-godzinnego wyÅ›cigu Le Mans GT2 w 1998 roku, powtarzajÄ…c scenariusze prób AMCI. Bell zauważa, że dziÄ™ki mechanizmowi skrÄ™tnych tylnych kóÅ‚ LC 500 wyjÄ…tkowo dobrze wchodzi w zakrÄ™ty i doskonale realizuje wolÄ™ kierowcy.
WisienkÄ… na torcie jest fakt, że podczas gdy testowany Aston Martin kosztuje ponad ćwierć miliona dolarów (konkretnie 255 679 USD), w peÅ‚ni wyposażonego Lexusa LC 500 można kupić za mniej, niż poÅ‚owÄ™ tej sumy – 104 120 dolarów.