W niedzielnym wyÅ›cigu na szczycie podium stanęła zaÅ‚oga KeePer TOM’S, a tuż za niÄ… zespóÅ‚ WAKO'S 4CR. Za podium uplasowaÅ‚y siÄ™ kolejno zaÅ‚ogi Zent Cerumo, au TOM'S i Denso Kobelco SARD.
Przed finaÅ‚owÄ… rundÄ… serii Super GT w klasyfikacji zespoÅ‚ów pierwsze dwa miejsca zajmujÄ… zaÅ‚ogi Lexusów LC GT500 KeePer TOM’S i LeMans WAKO’S, a miejsca 4, 5 i 6 kolejno au TOM’S, Zent Cerumo i SARD.
Taka konfiguracja daje zaÅ‚ogom wyÅ›cigowych Lexusów zupeÅ‚nie poważne szanse na triumf w caÅ‚ym sezonie – wyÅ›cigowa wersja wielokrotnie nagradzanego za design luksusowego coupe ma na koncie imponujÄ…ce sukcesy, które trudno tÅ‚umaczyć przypadkiem. Przypomnijmy, że w wyÅ›cigu rozegranym na poczÄ…tku maja na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należaÅ‚y do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć egzemplarzy startujÄ…cych w wyÅ›cigu zajęło sześć pierwszych miejsc.
DecydujÄ…ca, ósma runda Super GT odbÄ™dzie siÄ™ 11 i 12 listopada na torze Motegi.
Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myÅ›lÄ… o wprowadzonych w sezonie 2017 nowych przepisach japoÅ„skich wyÅ›cigów serii Super GT. Zamiast wolnossÄ…cego, piÄ™ciolitrowego silnika V8, który napÄ™dza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoÅ‚adowanÄ…, czterocylindrowÄ… jednostkÄ™ rzÄ™dowÄ… o pojemnoÅ›ci skokowej 2000 cm³ z bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa, a dziesiÄ™ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ™ automatycznÄ… zastÄ…piono szeÅ›ciostopniowÄ… sekwencyjnÄ… skrzyniÄ… biegów.
Auto o rozstawie osi 2750 mm waży nieco ponad 1020 kg. Mimo znacznych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chÅ‚odzÄ…cego silnik, poszerzone bÅ‚otniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tyÅ‚ czy aerodynamiczne nakÅ‚adki progów, nadwozie o dÅ‚ugoÅ›ci 4960, szerokoÅ›ci 1950 i wysokoÅ›ci 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC.