Oferowany przez Arts&Revs egzemplarz zostaÅ‚ wyprodukowany w 2012 roku – ostatnim roku produkcji modelu – i z fabryki trafiÅ‚ do USA, gdzie przejeździÅ‚ zaledwie 600 kilometrów. Dwa lata później sprowadzono go do Europy i po dokonaniu wszelkich formalnoÅ›ci i uiszczeniu opÅ‚at zarejestrowano w Wielkiej Brytanii. Choć auto ma kierownicÄ™ z lewej strony, drugi wÅ‚aÅ›ciciel nie traktowaÅ‚ go jako garażowy eksponat i przejechaÅ‚ po angielskich drogach 1200 km – w chwili obecnej samochód ma przebieg 1800 km, co jak na LFA nie jest wartoÅ›ciÄ… maÅ‚Ä…. JednoczeÅ›nie jego stan, okreÅ›lony przez Arts&Revs sÅ‚owami „jak nowy” wskazuje, że wÅ‚aÅ›ciciel naprawdÄ™ o niego dbaÅ‚ i nie eksploatowaÅ‚ nadmiernie – na karoserii i koÅ‚ach nie ma żadnych zarysowaÅ„, a wykoÅ„czone czerwonÄ… skórÄ… wnÄ™trze nie nosi żadnych Å›ladów użytkowania.
Jak w przypadku wszystkich oferowanych na rynku wtórnym Lexusów LFA, cena tego egzemplarza znacznie przekracza 375 tys. USD, które trzeba byÅ‚o zapÅ‚acić za nowe auto i wynosi 525 tysiÄ™cy euro. Jest to jednak dobra inwestycja, bo supersamochody Lexusa nie tracÄ… z czasem na wartoÅ›ci, a wrÄ™cz przeciwnie – zyskujÄ…, zwÅ‚aszcza wobec faktu, że japoÅ„ska marka konsekwentnie odżegnuje siÄ™ od stworzenia nastÄ™pcy LFA.
Lexus rozpoczÄ…Å‚ prace nad swoim supersamochodem na poczÄ…tku XXI wieku. WersjÄ™ koncepcyjnÄ… modelu LFA przedstawiono w roku 2005, dwa lata później pokazano zaawansowany prototyp, a wersja przedseryjna ujrzaÅ‚a Å›wiatÅ‚o dzienne w 2008. Produkcja seryjna ruszyÅ‚a pod koniec 2010 roku i trwaÅ‚a do grudnia 2012, kiedy fabrykÄ™ Motomachi opuÅ›ciÅ‚ ostatni, pięćsetny egzemplarz limitowanej serii.
Lekkie i wytrzymaÅ‚e nadwozie samochodu wykonano w wiÄ™kszoÅ›ci z kompozytów zbrojonych wÅ‚óknem wÄ™glowym. Specjalnie dla LFA Lexus opracowaÅ‚ wspólnie z YamahÄ… wolnossÄ…cy, dziesiÄ™ciocylindrowy silnik widlasty o pojemnoÅ›ci skokowej 4,8 l i mocy 412 kW (560 KM) przy 8700 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm przy 6800 obr./min oraz maksymalnych obrotach 9500 obr./min, wspóÅ‚pracujÄ…cy z sekwencyjnÄ…, szeÅ›ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ….
W efekcie powstało ekskluzywne, sportowe coupe o ponadczasowej stylistyce, oferujące naprawdę wyjątkowe wrażenia z jazdy. Nawet znany z cynicznego podejścia Jeremy Clarkson przyznaje, że LFA to jego wymarzone auto.