RC F opuÅ›ciÅ‚ stoiska wystawowe, by dać przedsmak swoich możliwoÅ›ci w próbach sprawnoÅ›ciowych przeprowadzonych w ramach pokazów premierowych na sÅ‚ynnym podjeździe w Goodwood.
RC F jest napÄ™dzany najpotężniejszÄ… jednostkÄ… V8, jaka do tej pory zostaÅ‚a zastosowana w seryjnym samochodzie marki Lexus. 5-litrowy, 32-zaworowy silnik wspóÅ‚pracuje ze specjalnie zestrojonÄ…, oÅ›miostopniowÄ… skrzyniÄ… biegów Sports Direct Shift.
WÅ›ród najnowoczeÅ›niejszych rozwiÄ…zaÅ„, które sprawiajÄ…, że tylnonapÄ™dowy RC F doskonale siÄ™ prowadzi i jest prawdziwym demonem prÄ™dkoÅ›ci, jest mechanizm różnicowy typu torque vectoring, pozwalajÄ…cy przekazywać na oba tylne koÅ‚a różne wartoÅ›ci momentu napÄ™dowego. Trzy tryby pracy – standardowy, slalomowy i torowy – umożliwiajÄ… kierowcy odpowiednie korygowanie charakterystyki dziaÅ‚ania w celu uzyskania optymalnych wÅ‚asnoÅ›ci trakcyjnych oraz maksymalnej kontroli.
Kluczowym elementem umożliwiajÄ…cym uzyskanie wyjÄ…tkowych wÅ‚asnoÅ›ci jezdnych jest sztywne nadwozie, w którym zastosowano szereg specjalistycznych technologii Å‚Ä…czenia, w tym nowoczesne metody klejenia, laserowe spoiny Å›rubowe i zgrzewanie wielopunktowe.
RC F powstaÅ‚ na bazie modelu RC – nowego coupe Lexusa, które pojawi siÄ™ na rynku w roku 2015.