Zbudowany w 1927 roku niemiecki tor Nürburgring-Nordschleife w Nadrenii-Palatynacie należy do najtrudniejszych w Å›wiecie. PÄ™tla o dÅ‚ugoÅ›ci 20,8 km biegnie przez górzyste, zalesione tereny, a różnica wysokoÅ›ci miÄ™dzy jej najniższym, a najwyższym punktem przekracza 300 m. Po swoim zwyciÄ™stwie w 1968 roku brytyjski kierowca FormuÅ‚y 1 Jackie Stewart nazwaÅ‚ Nürburgring-Nordschleife „Zielonym PiekÅ‚em”.
StartujÄ…cego w kategorii SP3T (Special, silnik o pojemnoÅ›ci do 2000 cm³ z turbodoÅ‚adowaniem) Lexusa RC z numerem 170 poprowadzÄ… na zmianÄ™ Takuto Iguchi, Takamitsu Matsui, Naoya Gamo i Hisashi Yabuki. Samochód wyposażony jest w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik turbo 8AR-FTS, prawie taki sam, jak w seryjnym Lexusie RC 200t – oczywiÅ›cie zmodyfikowany dla zwiÄ™kszenia osiÄ…gów. Podczas testów auto sprawiaÅ‚o siÄ™ bez zarzutów.
– „Testy w Japonii umożliwiÅ‚y stopniowe ulepszanie samochodu. Podczas pierwszych wyÅ›cigów auto praktycznie nie sprawiaÅ‚o problemów, a osiÄ…gi przekroczyÅ‚y nasze oczekiwania” – mówi Takuto Iguchi – „OczywiÅ›cie podczas 24-godzinnej jazdy na Nürburgring wszystko siÄ™ może zdarzyć. Mam nadziejÄ™, że wraz z caÅ‚ym zespoÅ‚em zachowamy maksimum koncentracji i damy z siebie wszystko jako zwarta drużyna”.
Mechanicy i inżynierowie nie tylko dokÅ‚adajÄ… staraÅ„, by umożliwić kierowcom zwyciÄ™stwo – wyÅ›cigi to również doskonaÅ‚a okazja, by sprawdzić samochody w najtrudniejszych warunkach, a zebrane doÅ›wiadczenia wykorzystywane sÄ… do ulepszania seryjnych samochodów.
– „CaÅ‚y nasz zespóÅ‚ nieustannie pracuje nad optymalizacjÄ… poszczególnych podzespoÅ‚ów pojazdu i eliminowaniem najmniejszych problemów” – mówi Yasuo Hirata, gÅ‚ówny mechanik zespoÅ‚u – „BÄ™dziemy to robić do ostatniej chwili przed startem, by zapewnić kierowcom bezpiecznÄ… i komfortowÄ… jazdÄ™ podczas nastÄ™pnych 24 godzin na Nürburgring”.
45. edycja wyÅ›cigu 24 Hours of Nürburgring rozpocznie siÄ™ w sobotÄ™ 27 maja o 15:30.