JapoÅ„ski Lexus chyba najlepiej rozumie nowe media i ich siÅ‚Ä™ - do zdobycia sÄ… przecież miliony odbiorców komunikatów, przetwarzanych w wirale i ksztaÅ‚tujÄ…cych wizerunek mark wÅ›ród mÅ‚odzieży i osób korzystajÄ…cych z sieci. Sorry, takie czasy - dźwiÄ™k i ruch w krótkich formach rozprzestrzenia siÄ™ w Å›wiecie najlszybciej. Film może być prosty i nie za dÅ‚ugi. Im krótszy, tym lepiej. Ważne, aby pozostawiaÅ‚ widza pod wrażeniem. Hitchcock radziÅ‚, aby zacząć scenariusz od burzy, potem podnosić napiÄ™cie - pomruk burzy trafiÅ‚ do sieci dziÄ™ki oddziaÅ‚owi Lexusa w Katarze.
PomysÅ‚ów na reklamÄ™ jest tyle, ilu copywriterów na Å›wiecie. Moim zdaniem jedna zasada powinna pozostać Å›wiÄ™toÅ›ciÄ… - każdy rynek rzÄ…dzi siÄ™ innymi prawami, przez lata budowaÅ‚ wÅ‚asne poczucie humoru, wÅ‚asny jÄ™zyk przekazu. To co zabawne w Azji, nie zawsze Å›mieszy w Niemczech i vice versa. Oto kampania modelu NX zrealizowana podczas Nocy Lexusa w Tokio. To nie ulice Paryża i wieża Eiffla, w ostatnim ujÄ™ciu pojawia siÄ™ sÅ‚ynna Tokio Tower, a przygotowane konstrukcje i "myjnie", przez które przejeżdżajÄ… topione w pianie dwa NX-y przypominajÄ… sceneriÄ™ gry komputerowej.
Nie zrobiÅ‚o wrażenia? Może wiÄ™c coÅ› bardziej prozaicznego. Szara codzienność w fabryce Miyata Plant, w Kyushu, uhonorowanej w roku 2014 tytuÅ‚em Gold Plant przez JD Power, gdzie z linii produkcyjnej zjeżdża NX. Czysto, cicho, dziwnie, obco, przynajmniej tak może siÄ™ wydawać Polakom. RÄ™czÄ™ - tak wyglÄ…dajÄ… japoÅ„skie, ale również europejskie wspóÅ‚czesne fabryki. Lexus ma siÄ™ czym pochwalić, tym bardziej, że rosnÄ…ca liczba zamówieÅ„ na model NX reaktywowaÅ‚a linie produkcyjne sÄ…siednich zakÅ‚adów w Kanda.
A na deser promo-klip linii modelowej Lexusa na rok 2014, stworzony na zlecenie oddziaÅ‚u Lexusa w... Katarze. Film o naturze i inspiracji - czy wyobrażenia inspirujÄ… projekt, czy projekt inspiruje wyobrażenia. Doskonale opracowany pod wzglÄ™dem grafiki, klimatu, scenariusza, trwa zaledwie trzy mniuty, ale to wystarcza, aby pozostawić widza na dÅ‚użej z zadanym pytaniem i piÄ™knymi skojarzeniami. Nic dziwnego, film to wizja japoÅ„skiego artysty Kosei Komatsu, który z niczego potrafi wyczarować niepokojÄ…ce, delikatne formy przestrzenne. TworzyÅ‚ też dla producenta zapachów Issey Miyake, trudno oprzeć siÄ™ wrażeniu, że jego wizje emanujÄ… trzy nuty: serca, zmysÅ‚u i gÅ‚Ä™bi.