|
|
Lexus wzorem dla Cadillaca
|
Dodano: 2016-10-03
Wyświetlono: 1514 razy
|
Borykający się z poważnymi problemami Cadillac, amerykańska marka samochodów luksusowych, planuje wprowadzenie radykalnych zmian w strategii i sieci sprzedaży, starając się zmniejszyć dystans do swego największego rywala, japońskiego Lexusa.
|
foto © Cadillac |
|
|
Jak podaje portal TorqueNews, Cadillac prognozuje tegorocznÄ… sprzedaż w USA na poziomie 155 tys. aut (o okoÅ‚o 7% mniej, niż rok temu), co stanowi mniej wiÄ™cej poÅ‚owÄ™ sprzedaży Lexusa. SwÄ… sprzedaż Cadillac realizuje za poÅ›rednictwem aż 925 dealerów, podczas gdy Lexus, sprzedajÄ…c dwukrotnie wiÄ™cej samochodów, ma ich zaledwie 236. OkoÅ‚o 400 dealerów Cadillaca może siÄ™ pochwalić sprzedaniem tylko jednego pojazdu tygodniowo, zaÅ› każdy salon Lexusa opuszcza co tydzieÅ„ Å›rednio 30 luksusowych aut. Dealerzy Lexusa oferujÄ… niemal wyÅ‚Ä…cznie nowe i używane samochody swojej marki, zaÅ› dla trzech czwartych dealerów amerykaÅ„skiej marki samochody Cadillac stanowiÄ… zaledwie okoÅ‚o 10 procent sprzedawanych aut – reszta to gÅ‚ównie inne produkty koncernu GM. Nic wiÄ™c dziwnego, że w ramach Programu Pinnacle firma zamierza zoptymalizować sieć sprzedaży, pozbywajÄ…c siÄ™ balastu w postaci 400 najmniej skutecznych dealerów.
To nie pierwsze przedsiÄ™wziÄ™cie Cadillaca, które ma powstrzymać utratÄ™ pozycji w stosunku do Lexusa. Wprowadzony cztery lata temu program Cadillac Luxury Buying Experience miaÅ‚ zapewnić klientom jakość obsÅ‚ugi wzorowanÄ… na tej, z której sÅ‚ynie japoÅ„ska marka.
TorqueNews zauważa też bÅ‚Ä™dy polityki marketingowej i produktowej Cadillaca. Należy do nich wybór nazw nowych modeli, które niewiele różniÄ… siÄ™ od starych, np. XT5 wyglÄ…da niemal tak samo, jak XTS, a Escala Å‚atwo pomylić z Escalade. Lexus ma w ofercie dwa bestsellerowe crossovery (RX i NX), do których wkrótce doÅ‚Ä…czy trzeci, zaÅ› Cadillac oferuje w tym segmencie tylko jeden model, koncentrujÄ…c siÄ™ na dużych sedanach i coupe, których wszyscy producenci sprzedajÄ… coraz mniej.
W tej sytuacji Cadillac musi doÅ‚ożyć wszelkich staraÅ„, by zmobilizować dealerów do stuprocentowego zaangażowania na rzecz marki – tak, jak robi to Lexus.
|
|
Źródło: torquenews.com, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Jak japoÅ„ska kultura wpÅ‚ynęła na nowego Lexusa UX?
|
» Technologia dźwiÄ™ku w nowym Lexusie ES
|
|
Inne artykuły
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |