|
|
Lexusy GS F i RC F z zawieszeniem AVS w standardzie
|
Dodano: 2016-12-02
Wyświetlono: 2063 razy
|
Wprowadzenie do sportowego sedana GS F i sportowego coupe RC F najnowszej generacji zawieszenia AVS o modulowanej charakterystyce przyczyniło się do zwiększenia ich stateczności prowadzenia i komfortu jazdy.
|
foto © ComplexPR |
|
|
Elektroniczny ukÅ‚ad sterujÄ…cy nieustannie monitoruje i reguluje siÅ‚Ä™ tÅ‚umienia amortyzatorów każdego z kóÅ‚, dopasowujÄ…c jÄ… do stanu nawierzchni z uwzglÄ™dnieniem wybranych przez kierowcÄ™ preferencji.
WykorzystujÄ…c szereg czujników – miÄ™dzy innymi akcelerometr, czujnik żyroskopowy i czujniki prÄ™dkoÅ›ci – zawieszenie AVS poprawia komfort jazdy i stateczność prowadzenia, w szczególnoÅ›ci na nierównych nawierzchniach, a także przyczynia siÄ™ do wiÄ™kszej statecznoÅ›ci przy skrÄ™caniu.
W swym najnowszym wydaniu AVS oferuje 30 poziomów sztywnoÅ›ci amortyzatorów (dotychczas byÅ‚o ich 9), które sÄ… automatycznie dobierane, by zapewnić precyzyjne dopasowanie charakterystyki zawieszenia do każdego rodzaju nawierzchni.
Przy skrÄ™caniu nastÄ™puje odpowiednie usztywnienie amortyzatorów w reakcji na obrót kierownicy, dziaÅ‚anie siÅ‚y odÅ›rodkowej i zachowanie pojazdu, dziÄ™ki czemu samochód doskonale trzyma siÄ™ obranego toru jazdy, przechyÅ‚y nadwozia sÄ… zminimalizowane, a pasażerowie mogÄ… rozkoszować siÄ™ pÅ‚ynnÄ… i komfortowÄ… jazdÄ….
Na nierównych nawierzchniach zawieszenie staje siÄ™ bardziej podatne, aby lepiej tÅ‚umić drgania i utrzymać wysoki komfort jazdy.
W peÅ‚nym pakiecie zawieszenie AVS ma siedem funkcji automatycznej regulacji sztywnoÅ›ci amortyzatorów, miÄ™dzy innymi przeciwdziaÅ‚anie obniżaniu przodu i tyÅ‚u samochodu.
AVS wspomaga działanie funkcji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy, ograniczając ugięcie zawieszenia przy gwałtownym hamowaniu i dynamicznym przyspieszaniu.
Szerokie możliwości modulacji charakterystyki zawieszenia AVS zostały sprzężone z działaniem zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) oraz z aktualnie wybranym trybem jazdy.
W trybach jazdy ECO, NORMAL i SPORT S najważniejszy jest komfort podróżowania i stateczność prowadzenia w każdych warunkach drogowych oraz bez wzglÄ™du na stan nawierzchni.
W trybie SPORT S+ w maksymalnym stopniu kontrolowana jest sztywność amortyzatorów, by zapewnić stateczność ruchu samochodu. RównoczeÅ›nie nastÄ™puje automatyczne przeÅ‚Ä…czenie ukÅ‚adu przeniesienia napÄ™du, elektrycznego wspomagania w ukÅ‚adzie kierowniczym oraz ukÅ‚adu VDIM na tryb dziaÅ‚ania odpowiedni do jazdy sportowej.
Graficzny wyÅ›wietlacz w zespole wskaźników obu modeli z linii F potwierdza obecnie wybór sportowej charakterystyki zawieszenia AVS.
Modele GS F i RC F napÄ™dza 5-litrowy wolnossÄ…cy silnik V8, rozwijajÄ…cy moc 351 kW (477 KM), który wspóÅ‚pracuje z oÅ›miostopniowÄ… skrzyniÄ… biegów Sports Direct Shift.
Oprócz nowego zawieszenia, oba modele otrzymaÅ‚y nowe kolory nadwozia: szary dla GS F i czarny dla RC F
RC F ma również nowy wzór tarcz kóÅ‚ z lekkiego stopu: z siedmioma podwójnymi ramionami.
|
|
Źródło: Lexus, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Jak japoÅ„ska kultura wpÅ‚ynęła na nowego Lexusa UX?
|
» Technologia dźwiÄ™ku w nowym Lexusie ES
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
Lexus GS F 2015 - polska premiera:
Lexus GS F 2015 - polska premiera © ComplexPR
Lexus GS F 2015 - polska premiera © ComplexPR
Lexus GS F 2015 - polska premiera © ComplexPR
Lexus GS F 2015 - polska premiera © ComplexPR
Lexus GS F 2015 - polska premiera © ComplexPR
Lexus GS F 2015 - polska premiera © ComplexPR
Lexus GS F 2015 - polska premiera © ComplexPR
Lexus GS F 2015 - polska premiera © ComplexPR
Lexus GS F 2015 - polska premiera © ComplexPR
|
|
Inne artykuły
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |