- Ponad 160 tys. samochodów sprzedanych w ciągu miesiąca na całym świecie – wzrost o 4,5 procent
- W Polsce, listopad 2017 lepszy aż o 23 procent od listopada 2016
- Szef sprzedaży AUDI AG Bram Schot podkreśla: „Na końcówkę roku patrzmy ze spokojem, popartym doskonałymi, listopadowymi wynikami handlowymi”
„Pomimo wielu wyzwań na niektórych rynkach europejskich, osiągnęliśmy najlepszy w dziejach wynik sprzedaży rozpatrując wyłącznie miesiąc listopad” – podkreślił Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu AUDI AG. „Naszym celem jest potwierdzenie pozytywnego trendu również w grudniu. Jesteśmy pewni, że wyniki w całym roku 2017 przekroczą delikatnie wyniki osiągnięte w roku 2016.” Sprzedaż w listopadzie napędzana była przede wszystkim wysokim popytem na Audi Q2 i na modele z rodziny A5.
Wśród trzech najważniejszych z punktu widzenia Audi rynków, najbardziej dynamiczny wzrost w listopadzie odnotowała Ameryka Północna. 23 650 sprzedanych w tym regionie aut, przekłada się na wzrost o 13,6 procent. Stany Zjednoczone zanotowały dwucyfrowy wzrost (12,1 procent, do 19 195 pojazdów), co oznacza 83. z rzędu miesiąc z rekordową dla Audi sprzedażą. Na tym rynku królują SUV’y. W porównaniu z listopadem 2016, zamówienia na modele serii Q podskoczyły o 23,2 procent. Lokomotywą wzrostu były samochody z rodziny A5. Ponad 1100 amerykańskich klientów odebrało w listopadzie swoje Audi A5 Sportback, które na tamtejszym rynku pojawiło się dopiero w swej drugiej generacji. Podobnie jest w Kanadzie: w listopadzie Audi osiągnęło tam dwucyfrowy wzrost (+19,3 procent, 2928 samochodów).
W Chinach, największy udział w wynikach sprzedażowych Audi miał model A4. Biorąc pod uwagę całą gamę modelową, sprzedaż na tamtejszym rynku wzrosła o 6,5 procent, do 56 208 samochodów. Wartości te sprawiają, że Państwo Środka po raz kolejny zostało rynkiem z największym dla Audi przyrostem sprzedaży. Od momentu podpisania pod koniec maja porozumienia z lokalnymi partnerami marki dotyczącego przyszłości współpracy, cztery pierścienie co miesiąc notują kolejne rekordy handlowe. Wpływa to na konsekwentne zmniejszanie skumulowanego spadku sprzedaży – do 2,1 procent w ostatnim miesiącu. Od stycznia, do końca listopada, na drogi w Chinach wyjechało 528 706 nowych samochodów marki Audi.
Wyniki handlowe w Europie z ostatnich kilku tygodni zostały podporządkowane premierze rynkowej nowego Audi A8. Flagowy model koncernu z Ingolstadt, w salonach dealerskich pojawił się w połowie listopada. Podsumowując sprzedaż na rynkach europejskich, ponownie doskonałą dynamiką wykazał się rynek polski. W listopadzie zarejestrowano w naszym kraju 1126 samochodów z czterema pierścieniami w logo. To o prawie 23 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Licząc od początku roku, na drogi w Polsce wyjechało już 11 751 nowych samochodów marki Audi – o prawie 25 procent więcej niż między styczniem, a listopadem 2016.
Trzeba również zauważyć pozytywne sygnały płynące z Włoch (wzrost o 4,2 procent, 5806 samochodów) i z Hiszpanii (wzrost o 1,6 procent, 4242 auta). Niemniej jednak negatywny wpływ na wskaźniki handlowe Audi na Starym Kontynencie miał spadek sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Do rąk klientów na Wyspach oddano 12 173 samochody, o 6,1 procent mniej niż w listopadzie roku ubiegłego. Pomimo tego, wyniki czterech pierścieni były i tak lepsze niż wyniki całego brytyjskiego rynku motoryzacyjnego. Sprzedaż – licząc rok do roku - spadła również we Francji (-1,4%, 5473 pojazdów), natomiast na rynku niemieckim utrzymała się mniej więcej na poziomie ubiegłorocznym (-0,6%, 21 529 samochodów). Podsumowując, od początku roku, kluczyki do swego nowego Audi, odebrało w Europie 797 150 klientów, o 0,4 procent więcej niż od stycznia do listopada roku 2016.