Szóste miejsce, jakie zajÄ…Å‚ w niedzielÄ™, wystarczyÅ‚o, by 24-latek za kierownicÄ… Ice-Watch BMW M4 DTM zyskaÅ‚ pewność, że żaden z rywali już nie zagrozi jego zwyciÄ™stwu w sezonie. Wittmann startowaÅ‚ z 7. miejsca i po raz kolejny przejechaÅ‚ bezbÅ‚Ä™dny wyÅ›cig w trudnych warunkach, dorzucajÄ…c 8 punktów za szóste miejsce na mecie 52-okrążeniowego wyÅ›cigu – a tym samym zapewniÅ‚ sobie tytuÅ‚ mistrzowski.
ZdobywajÄ…c tytuÅ‚, Wittmann nawiÄ…zaÅ‚ do wyjÄ…tkowej, acz niepisanej tradycji: za każdym razem, gdy BMW doÅ‚Ä…cza do karuzeli DTM z nowym modelem, tytuÅ‚ Mistrza Kierowców jedzie do Monachium na koniec sezonu. Marco Wittmann sprawiÅ‚, że w pierwszym roku startów nowego BMW M4 DTM także zaliczyÅ‚o „zÅ‚oty debiut”.
Wittmann po wyÅ›cigu na Lausitzringu ma Å‚Ä…cznie 128 punktów i aż o 69 punktów wyprzedza drugiego w klasyfikacji Christiana Vietorisa (DE, Mercedes). Także zespóÅ‚ BMW Team RMG prowadzi w klasyfikacji ze 167 punktami, z 75-punktowÄ… przewagÄ… nad konkurencjÄ…. A i samo BMW przoduje w Mistrzostwach Producentów z dorobkiem 320 punktów.
Za nowym mistrzem, na miejscach 6. i 7., ukoÅ„czyli wyÅ›cig Augusto Farfus (BR, Castrol EDGE BMW M4 DTM) i Martin Tomczyk (DE, BMW M Performance Parts M4 DTM), którzy wywalczyli znakomite lokaty po zaciÄ™tej walce z 20. i 23. miejsca startowego. Na miejscach 11., 14. i 15. dojechali odpowiednio Joey Hand (US, Crowne Plaza Hotels BMW M4 DTM), Maxime Martin (BE, SAMSUNG BMW M4 DTM) oraz Bruno Spengler (CA, BMW Bank M4 DTM). Dwaj kierowcy zespoÅ‚u BMW MTEK, Timo Glock (DE, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM) i António Félix da Costa (PT, Red Bull BMW M4 DTM), nie ukoÅ„czyli imprezy. ZwyciÄ™stwo na 3,478-metrowym torze odniósÅ‚ kierowca Mercedesa, Pascal Wehrlein (DE).