FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Marki wierne tylnonapędowej tradycji
  Dodano: 2018-04-03
Wyświetlono: 1269 razy
Marki wierne tylnonapędowej tradycji
Żyjemy w czasach samochodów z napędem na przednią oś lub cztery koła. To pierwsze rozwiązanie już wiele lat temu zyskało sympatię producentów dzięki mniejszej masie, zwartej budowie i niższym kosztom produkcji. Drugie chętnie wybierają miłośnicy wszechstronnych SUV-ów. Można by pomyśleć, że nastał ciężki okres dla fanów tylnonapędowych aut. Nie jest jednak tak źle. Konstrukcja tego typu nadal świetnie sprawdza się w przypadku samochodów o bardziej sportowym zacięciu, a wielu producentów ciągle z niej korzysta. Oto pięć popularnych marek premium, które oferują na polskim rynku auta zdolne do zarzucenia tyłem przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
foto © Mercedes-Benz

Lexus


Lexus jest do lat kojarzony z autami z napÄ™dem na tylnÄ… oÅ›. Pierwszy samochód marki, model LS byÅ‚ oferowany wÅ‚aÅ›nie w takiej konfiguracji, nie możemy również zapomnieć o legendarnym supersamochodzie LFA. Obecnie w polskiej ofercie japoÅ„skiego producenta znajdziemy pięć modeli, w których moc jest przekazywana na tylnÄ… oÅ›. Zacznijmy od limuzyn - w takiej konfiguracji kupimy kompaktowego sedana IS, a także wiÄ™kszego GS-a, w najmocniejszej wersji zdolnego osiÄ…gnąć „setkÄ™” w mniej niż sześć sekund. Tylne koÅ‚a napÄ™dzajÄ… również ukÅ‚ady napÄ™dowe sportowych coupé z kraju kwitnÄ…cej wiÅ›ni. Mowa o modelu RC, bardziej ekstremalnym RC F z 5-litrowym silnikiem V8 pod maskÄ…, a także w najnowszym, flagowym coupé LC. 

 

Czterech modeli w europejskiej ofercie Lexusa nie kupimy z napÄ™dem na tyÅ‚ – przednionapÄ™dowego hatchbacka CT, flagowej limuzyny LS ze staÅ‚ym napÄ™dem na wszystkie koÅ‚a E-FOUR oraz SUV-ów NX i RX, dostÄ™pnych w wersjach z napÄ™dem na przód lub obie osie. 

 

 

Mercedes


Merecedes to kolejna marka, która od lat ma w swojej ofercie bogatÄ… paletÄ™ aut z napÄ™dem na tylnÄ… oÅ›. W takiej konfiguracji możemy kupić klasÄ™ C, wiÄ™kszÄ… klasÄ™ E, a także luksusowÄ… klasÄ™ S i model CLS. Ponadto, w napÄ™d na tyÅ‚ niemiecki producent wyposażyÅ‚ roadstery SL i SLC, a także supersportowe coupé AMG GT, dostÄ™pne również w wersjach ze zdejmowanym dachem.

 

NapÄ™du na tyÅ‚ nie znajdziemy w Mercedesach klasy A, B, V, crossoverach i SUV-ach GLA, GLC, GLE, GLS, a także terenowej klasie G i pickupie klasa X – te modele niemiecka firma wyposażyÅ‚a w napÄ™d na przedniÄ… oÅ› lub cztery koÅ‚a.

 

 

Jaguar


Samochody z napÄ™dem na tyÅ‚ sÄ… również specjalnoÅ›ciÄ… Jaguara. Brytyjski producent może nam zaoferować aż sześć modeli w takiej konfiguracji. Z napÄ™dem na tyÅ‚ kupimy sedana XE, wiÄ™kszy model XF, dostÄ™pny również w wersji kombi Sportbrake i flagowÄ… limuzynÄ™ XJ, sprzedawanÄ… w dwóch odmianach – ze standardowym i powiÄ™kszonym rozstawem osi. Warto dodać, że wszystkie wspomniane modele sÄ… także dostÄ™pne w wersjach czteronapÄ™dowych. Tylnego napÄ™du nie zabrakÅ‚o oczywiÅ›cie w sportowym coupé F-Type, które w najmocniejszych wersjach jest jednak dostÄ™pne wyÅ‚Ä…cznie z napÄ™dem na tyÅ‚. TakÄ… samÄ… konfiguracjÄ™ możemy uzyskać również wybierajÄ…c sÅ‚absze wersje SUV-a F-Pace, którego w bardziej mocarnych odmianach wyposażono wyÅ‚Ä…cznie w ukÅ‚ad 4x4.  

 

 

BMW


Chyba żadna marka w Polsce nie kojarzy siÄ™ tak silnie z tylnonapÄ™dowymi samochodami, jak niemieckie BMW. Bawarski producent do tego stopnia lubuje siÄ™ takim ukÅ‚adzie, że w jego ofercie trudno znaleźć samochody, których silnik napÄ™dza wyÅ‚Ä…cznie przednie koÅ‚a. TylnonapÄ™dówki królujÄ… praktycznie w caÅ‚ej gamie modelowej – od hatchbacków serii 1, przez kompaktowe sedany serii 3, czy wiÄ™ksze limuzyny serii 5 i 7, nie wspominajÄ…c już o coupé serii 2, 4 i 6, których najmocniejsze odmiany osiÄ…gajÄ… moc 600 KM. Nawet w elektrycznym maluchu i3 silnik napÄ™dza tylnÄ… oÅ›!

 

OczywiÅ›cie i w ofercie BMW znajdziemy wyjÄ…tki. Z napÄ™du na przód zrezygnowano w przypadku minivana BMW serii 2 Active Tourer, który byÅ‚ nota bene pierwszymi seryjnie produkowanym samochodem niemieckiej marki, wyposażonymi w napÄ™d na przód. Również crossover X1 jest dostÄ™pny w takiej konfiguracji, a wiele innych modeli wyposażono w napÄ™d na cztery koÅ‚a xDrive.

 

 

Infiniti


Stosunkowo mÅ‚oda na polskim rynku, japoÅ„ska marka Infiniti może nam zaoferować trzy modele, w których caÅ‚a moc trafia na tylnÄ… oÅ›. Mowa o Å›redniej wielkoÅ›ci sedanie Q50, nowym coupe Q60, a także flagowej limuzynie Q70. Model Q50 jest dostÄ™pny w kilku wersjach tylnonapÄ™dowych, a także w odmianie z napÄ™dem na wszystkie koÅ‚a. W Q60 tylna oÅ› jest napÄ™dzana jedynie w sÅ‚abszej wersji 211-konnej, natomiast mocniejszÄ… odmianÄ™ z silnikiem V6 wyposażono w ukÅ‚ad napÄ™dzajÄ…cy cztery koÅ‚a. W limuzynie Q70 wszystkie wersje silnikowe wspóÅ‚pracujÄ… z tylnym napÄ™dem.  

 

PozostaÅ‚e trzy modele, które Infiniti oferuje w Polsce wyposażono w napÄ™d na przód lub cztery koÅ‚a. PrzedniÄ… oÅ› napÄ™dza silnik w hatchbacku Q30, natomiast crossovery QX30 i QX70 dysponujÄ… wyÅ‚Ä…cznie ukÅ‚adami AWD. Lexus jest do lat kojarzony z autami z napÄ™dem na tylnÄ… oÅ›. Pierwszy samochód marki, model LS byÅ‚ oferowany wÅ‚aÅ›nie w takiej konfiguracji, nie możemy również zapomnieć o legendarnym supersamochodzie LFA. Obecnie w polskiej ofercie japoÅ„skiego producenta znajdziemy pięć modeli, w których moc jest przekazywana na tylnÄ… oÅ›. Zacznijmy od limuzyn - w takiej konfiguracji kupimy kompaktowego sedana IS, a także wiÄ™kszego GS-a, w najmocniejszej wersji zdolnego osiÄ…gnąć „setkÄ™” w mniej niż sześć sekund. Tylne koÅ‚a napÄ™dzajÄ… również ukÅ‚ady napÄ™dowe sportowych coupé z kraju kwitnÄ…cej wiÅ›ni. Mowa o modelu RC, bardziej ekstremalnym RC F z 5-litrowym silnikiem V8 pod maskÄ…, a także w najnowszym, flagowym coupé LC. 

 

Czterech modeli w europejskiej ofercie Lexusa nie kupimy z napÄ™dem na tyÅ‚ – przednionapÄ™dowego hatchbacka CT, flagowej limuzyny LS ze staÅ‚ym napÄ™dem na wszystkie koÅ‚a E-FOUR oraz SUV-ów NX i RX, dostÄ™pnych w wersjach z napÄ™dem na przód lub obie osie. 

 



Źródło: informacja Mototarget.pl

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Marki wierne tylnonapędowej tradycji:
w lewo
Infinity G35
© Infiniti
BMW - wiosna 2017
© BMW
Marki wierne tylnonapędowej tradycji
© Mercedes-Benz
Marki wierne tylnonapędowej tradycji
© Mercedes-Benz
Marki wierne tylnonapędowej tradycji
© Lexus
Marki wierne tylnonapędowej tradycji
© Lexus
w prawo
 Inne artykuÅ‚y
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.