Wyniki 11. edycji badania DCG Dealer Consulting oraz firmy doradczej EY „Badanie satysfakcji dealerów samochodowych” potwierdziły skuteczność polityki handlowej i marketingowej realizowanej przez Mazda Motor Poland.
Badanie, zgodnie z metodologią niezmienną od ponad dekady, obejmuje 3 kluczowe obszary, które w różnym stopniu mają wpływ na ocenę współpracy dealerów z importerami. Najistotniejsza jest ewaluacja polityki importera, jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu, a w szczególności - atrakcyjność umowy dealerskiej, ocena dochodowości prowadzenia stacji, a także konkurencyjność strategii rynkowej czy podejście do prowadzenia biznesu. W tak kluczowej kategorii, jak ocena zadowolenia z wyników finansowych, jakie przynosi firmie autoryzacja marki.Mazda kolejny rokz rzędu zajęła pierwsze miejsce. Najwyższe noty za etykę biznesową importera także ponownie zebrała Mazda.
Kolejne, poddawane audytowi sfery to jakość, dostępność, niezawodność oraz konkurencyjność oferty modeli oferowanych przez importera z punktu widzenia klienta. W tej kategorii, bardzo wysoko, bo na drugim miejscu sklasyfikowane zostały propozycje Mazdy. Trzecim badanym obszarem jest ocena importera jako przedsiębiorstwa, funkcjonującego na polskim rynku, z własną wizją rozwoju, stylem komunikacji, polityką kadrową i kulturą organizacyjną. W tej sferze najwyższe noty zebrała kadra menadżerska odpowiedzialna za sprzedaż w strukturach Mazda Motor Poland. Bardzo dobrze ocenione zostały przez ankietowanych dealerów wysokie standardy importerskie Mazdy w zakresie sprzedaży i serwisu, które jednocześnie nie pozbawiają dealerów niezależności w prowadzeniu własnego biznesu.
- Jesteśmy dumni, że już 3 rok z rzędu Mazda jest najbardziej pożądaną marką przez Dealerów. W Badaniu ich satysfakcji w latach 2014 – 2017 zajmowaliśmy pierwszą pozycję, a obecnie, przy identycznej nocie jak w roku ubiegłym, zostaliśmy sklasyfikowani na zaszczytnym drugim miejscu. To potwierdzenie, że trzymamy konsekwentnie bardzo wysoki poziom w relacjach z naszymi Dealerami. Motto Mazdy „Drive Together” odnosi się także do charakteru współpracy w ramach sieci, którą w Polsce tworzą już 32 salony. Konsekwentnie zmierzamy w kierunku premium, a ocena Dealerów potwierdza, że jesteśmy na właściwej drodze. Warto dodać, że wśród pierwszej piątki znalazły się również takie marki jak Mercedes, BMW, Volvo – powiedział Łukasz Paździor, Dyrektor Generalny Mazda Motor Poland.
***
O badaniu:
„Badanie satysfakcji dealerów samochodowych” prowadzone jest przez DCG Dealer Consulting oraz firmę doradczą EY od 2007 r. Tegoroczna, 11. edycja Badania satysfakcji została przeprowadzona w formie kwestionariusza ankietowego. Odpowiedzi udzielali właściciele oraz osoby zarządzające autoryzowanymi stacjami dealerskimi. Badanie przeprowadzono w kwietniu i maju 2018 r. Podobnie jak w ubiegłym roku,
w badaniu wzięli udział dealerzy 26 marek.