Silny popyt na modele typu crossover utrzymuje się na światowych rynkach, a wprowadzenie do sprzedaży unowocześnionych modeli, szczególnie nowej Mazdy CX-3 oraz nowej Mazdy 6 na przełomie maja i czerwca napędza doskonałe wyniki sprzedażowe. Premiera zmodernizowanej Mazdy MX-5 zaplanowana na europejskich rynkach pod koniec lata będzie z pewnością siłą napędową sprzedaży w kolejnym kwartale.
W globalnych wynikach sprzedaży, największy wzrost zanotowały kraje regionu Południowej Azji, gdzie w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca sprzedaż wzrosła o 24% do 32 tys. sztuk. W samej w Japonii także odnotowany został silny wzrost sprzedaży, o 19% do poziomu 49 tys. sztuk. Również w Ameryce Północnej Mazda ma powody do dumy, a sprzedaż 116 tys. nowych samochodów oznacza 9% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż w Europie (bez Rosji) wyniosła 59 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 1% rok do roku, ale silne wzrosty zostały zanotowane na kluczowych rynkach, w Wielkiej Brytanii wzrost o 4% i 8 tys. sprzedanych samochodów, czy w Hiszpanii wzrost aż o 27% i 6 tys. sprzedanych samochodów.
Rekordowe dochody globalne ze sprzedaży Mazdy w omawianym okresie wyniosły 873,1 mld jenów (6.72 mld euro**), Mazda zwiększyła także swój zysk operacyjny do poziomu 33,1 mld jenów (255 mln euro) i zanotowała przychód netto na poziomie 20,6 mld jenów (158 mln euro). Wszystkie trzy wskaźniki finansowe są zgodne z tegorocznym planem biznesowym firmy.
Doskonałym wynikom sprzedaży towarzyszy kontynuacja kluczowych dla marki projektów, jak realizowany od lipca program wsparcia dealerów w USA, który obejmuje transformację sieci dealerskiej poprzez udoskonalenie programu motywacyjnego i programu partnerskiego. Zgodnie z globalną strategią, Mazda planuje wspierać przyszły rozwój i wzmocnienie dealerskiej sieci sprzedaży w oparciu o wysokie standardy jakości obsługi.
Mazda utrzymuje prognozy tegorocznej globalnej sprzedaży na poziomie 1,662 mln sztuk, przy zysku operacyjnym 105 mld jenów (808 mln euro) i przychodach netto ze sprzedaży 80 mld jenów (615 mln euro).
Jednocześnie nadal trwa proces szacowania skutków opadów deszczu na przebieg procesu produkcji i powiązane z tym czynniki mające wpływ na działalność operacyjną i wyniki finansowe firmy. Zniszczenia spowodowane lipcowymi opadami doprowadziły do wstrzymania produkcji w Japonii w okresie 7-11 lipca, stopniowe przywracanie pełnych zdolności produkcyjnych podjęte zostało od 12 lipca.