Region europejski zwiększył wynik o 2% w ciągu trzech miesięcy, sprzedając 60 000 sztuk nowych samochodów*. Niemcy, największy rynek dla Mazdy w Europie, wniosły do tego wyniku 17 000 sztuk (+ 6%), podczas, gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii, wbrew trendom rynkowym, wzrosła do 8 000 sztuk, co daje wzrost o 8%, liczony rok do roku.
W Japonii, krajowym rynku Mazdy, sprzedano 39 000 pojazdów. Ameryka Północna odnotowała sprzedaż 100 000 sztuk, a sprzedaż w Meksyku wzrosła o 1% do 13 000 pojazdów. Sprzedaż w Chinach wyniosła 54 000 sztuk, a 29 000 samochodów Mazda zostało sprzedanych w regionie Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej.
Wyniki sprzedaży Mazdy w pierwszym kwartale roku podatkowego przyniosły przychody w wysokości 848,9 mld jenów (6,85 mld EUR **), co przełożyło się na zysk operacyjny w wysokości 7 mld jenów (56,5 mln EUR **) i dochód netto w wysokości 5,2 mld jenów (41,9 mln EUR **).
Firma będzie uważnie monitorować pogarszające się otoczenie biznesowe na bieżąco, w roku podatkowym kończącym się 31 marca 2020 r. Prognoza Mazdy na cały rok pozostaje niezmieniona, z globalną sprzedażą na poziomie 1 618 000 sztuk samochodów, zyskiem operacyjnym w wysokości 110 mld jenów (873,0 mln EUR) i dochodem netto w wysokości 80 mld jenów (634,9 mln EUR).
W Europie modele nowej generacji - Mazda3, dostępna również z rewolucyjnym silnikiem benzynowym Skyactiv-X, oraz Mazda CX-30 otrzymują bardzo pozytywne recenzje. Oczekuje się, że oba modele przyczynią się do globalnego wzrostu sprzedaży w ciągu całego roku.
* Z pominięciem Rosji
** Źródło: Skonsolidowane wyniki finansowe Mazda Motor Corporation dla roku fiskalnego kończącego się 31 marca 2020. Kwoty podane w euro obliczone wg kursu walutowego €1 = ¥124 a dla prognozy wyników całego roku €1 = ¥126.