|
|
Mercedes-Benz SLS AMG GT3
|
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2010-04-06
Wyświetlono: 2874 razy
|
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG prezentuje wariant GT3.
|
foto © Mercedes |
|
|
Zaprojektowany zgodnie ze specyfikacjami GT3 FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), SLS AMG GT3 to samochód wyÅ›cigowy adresowany do klientów rywalizujÄ…cych w wyÅ›cigach dla pojazdów GT na krótkich i dÅ‚ugich dystansach.
FIA określi maksymalne osiągi centralnie umieszczonego, 6,2-litrowego silnika AMG V8 ze smarowaniem w technologii suchej miski olejowej. Działanie to ma na celu zapewnienie równych szans wszystkich samochodów biorących udział w wyścigach. Ten proces klasyfikacyjny, podczas którego określa się także masę własną pojazdu, zostanie ukończony w 2010 r. Przeniesienie mocy w wariancie GT3 zapewnia sekwencyjna sześciostopniowa skrzynia biegów z manetkami zmiany biegów w kierownicy i wielotarczową zintegrowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Podobnie jak w standardowym SLS AMG, przekładnia została umieszczona w pobliżu tylnej osi; jest ona połączona z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której węglowy wał napędowy obraca się z prędkością silnika.
Koła tylne i przednie zawieszone są przy pomocy podwójnych wahaczy poprzecznych z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem toru wyścigowego. Zębatkowy układ kierowniczy o niemal bezpośrednim przełożeniu oraz system wspomagania zależny od prędkości pozwala na wyjątkowo sprawne kierowanie autem. Za obręczami kół AMG ze stopu metali lekkich o centralnej blokadzie mieszczą się kompozytowo-stalowe hamulce sportowe z ABS.
Po otwarciu charakterystycznych, podobnych do skrzydeÅ‚ drzwi, SLS AMG GT3 ukazuje funkcjonalne wnÄ™trze o rajdowym charakterze. Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeÅ„stwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiowÄ… konstrukcjÄ™. Kolejnym wyróżnikiem sÄ… kubeÅ‚kowe fotele z szeÅ›ciopunktowymi pasami bezpieczeÅ„stwa oraz systemem HANS (Head and Neck Support – podparcie gÅ‚owy i szyi). Centralny wyÅ›wietlacz znajduje siÄ™ idealnie w polu widzenia kierowcy pokazujÄ…c wszystkie istotne informacje, takie jak prÄ™dkość, obroty i temperatura silnika, miÄ™dzyczasy i wybrane przeÅ‚ożenie. WyÅ›cigowa kierownica o Å›rednicy 330 mm z manetkami biegów pozwala z kolei na doskonaÅ‚Ä… kontrolÄ™ pojazdu.
Dodatkowe przeÅ‚Ä…czniki znajdujÄ… siÄ™ na konsoli centralnej. DziÄ™ki nim kierowca może nie tylko uruchomić silnik AMG V8 lub dopasować kontrolÄ™ trakcji, ale także wÅ‚Ä…czyć bieg wsteczny lub – w przypadku awarii – aktywować zintegrowany system gaÅ›niczy. Regulacja hamulców znajduje siÄ™ na tunelu rury reakcyjnej.
|
|
Źródło: Mercedes, fot. Mercedes
|
|
Pisaliśmy również |
» Zlot MiÅ‚oÅ›niczek Zabytkowych Mercedesów
|
» Thomas Greipel nowym dyrektorem zarzÄ…dzajÄ…cym Mercedes-Benz Vans w Polsce
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
Mercedes-Benz SLS AMG GT3:
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 © Mercedes
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 © Mercedes
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 © Mercedes
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 © Mercedes
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 © Mercedes
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 © Mercedes
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 © Mercedes
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 © Mercedes
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 © Mercedes
|
|
Inne artykuły
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |