Auto bazuje na najmocniejszej „cywilnej” Klasie C 400 4MATIC. Inżynierowie zmodernizowali jednak liczne elementy samochodu. Konstrukcja zawieszenia pochodzi z C 63, podobnie jak system zarzÄ…dzania napÄ™dem. 3-litrowa jednostka V6 biturbo należy do rodziny silników BlueDIRECT. By zwiÄ™kszyć moc i moment obrotowy, inżynierowie AMG podnieÅ›li maksymalne ciÅ›nienie doÅ‚adowania. Wynik - 367 KM i 520 Nm. Nie mniej przekonujÄ…ce sÄ… osiÄ…gi - sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciÄ…gu 4,9 s, a kombi w 5,0 s.
Silnik wspóÅ‚pracuje z automatycznÄ… skrzyniÄ… 7G-TRONIC PLUS. Również tu wprowadzono elementy oprogramowania znane z C 63. W trybie „M” elektronika nie ingeruje w zmianÄ™ biegu, nawet po użyciu kick-downa lub osiÄ…gniÄ™ciu czerwonego pola - kierowca zmienia biegi za pomocÄ… Å‚opatek w peÅ‚ni samodzielnie.
C 450 AMG 4MATIC zostaÅ‚ wyposażony w sportowe zawieszenie z amortyzatorami o trzystopniowej regulacji tÅ‚umienia. Jego konstrukcja wykorzystuje rozwiÄ…zania z C 63 AMG, w tym usztywnionÄ…, czterowahaczowÄ… przedniÄ… oÅ› z nowymi zwrotnicami. Dodatkowo, inżynierowie AMG zmodyfikowali elastokinematykÄ™ obu osi, zwiÄ™kszyli negatyw kóÅ‚, przeprogramowali ESP i usztywnili nadwozie.
OptymalnÄ… trakcjÄ™ zapewnia staÅ‚y napÄ™d na obie osie ze zwiÄ™kszonÄ… dawkÄ… momentu obrotowego pÅ‚ynÄ…cÄ… w kierunku tylnej osi (rozdziaÅ‚ moment wynosi 33:67). Modernizacji poddano również ukÅ‚ad kierowniczy, który ma typowe dla modeli AMG przeÅ‚ożenie, a jego charakterystyka koresponduje z wybranym trybem jazdy. Ponadto, Mercedes-Benz C 450 AMG 4MATIC otrzymaÅ‚ wzmocnione hamulce z kompletem wentylowanych tarcz (przednie o Å›rednicy 360 mm, tylne - 320 mm) i szarymi zaciskami.
Rynkowy debiut Mercedesa C 450 AMG 4MATIC odbędzie się w połowie roku.