Międzynarodowy silnik roku 2010 - ponownie 1.4 TSI
|
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2010-06-25
Wyświetlono: 11330 razy
|
Turbodoładowana jednostka benzynowa 1.4 TSI koncernu Volkswagen ponownie otrzymała tytuł silnika roku 2010.
|
|
Po raz drugi z rzędu jednostka Volkswagena 1.4 TSI została uznana za najlepszy silnik roku przeznaczony do samochodów osobowych. Taki był wynik finałowego
głosowania międzynarodowego jury złożonego z 65 dziennikarzy i
ekspertów motoryzacyjnych z 32 krajów świata, w tym z Polski. Tylko 19 punktów mniej od zwycięzcy uzyskał podwójnie doładowany
6-cylindrowy benzynowy silnik BMW z bezpośrednim wtryskiem paliwa
oznaczany jako „35i". Trzecia w finale 6,2-litrowa jednostka Mercedesa,
znana z modeli „63 AMG", cieszyÅ‚a siÄ™ już znacznie mniejszym uznaniem
jurorów.
Poniżej prezentujemy wyniki głosowania jurorów we wszystkich kategoriach:
Najlepszy silnik roku 2010 (International Engine of the Year 2010, finał) 1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (Volkswagen Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 384 punkty 2. BMW 3 l, wtrysk bezpośredni, Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) 365 punktów 3. Mercedes-AMG 6,2 l (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) 258 punktów 4. BMW Diesel 2 l, Twin Turbo (123d, X1 23d) 218 punktów 5. BMW M 4 l, V8 (M3) 169 punktów 6. Audi 2,5 l, 5 cylindrów, Turbo (Audi TT RS) 155 punktów 7. BMW-PSA 1,6 l, Turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, Mini JCW, Clubman JCW) 153 punkty 8. Toyota 1 l, 3 cylindry (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 98 punktów
Najlepszy nowy silnik roku 2010 (Best New Engine of the Year 2010) 1. Fiat 1,4 l MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 228 punktów 2. Ferrari 4,5 l, V8 (458 Italia) 200 punktów 3. Volkswagen 1.2 TSI (Volkswagen Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti) 134 punkty 4. Mercedes-Benz 4 l Hybrid (S400) 76 punktów 5. VW 3 l TSI Hybrid (Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne) 71 punktów 6. BMW 4,4 l, V8 (X5 M, X6 M) 68 punktów
Zielony silnik roku 2010 (Green Engine of the Year 2010) 1. Toyota Hybrid 1,8 l (Prius, Auris) 216 punktów 2. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 106 punktów 3. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (Volkswagen Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra, moc maksymalna 140 KM i więcej) 104 punkty 4. BMW Diesel 2 l Twin Turbo (123d, X1 23d) 79 punktów 5. Honda Hybrid 1.3 (Insight, Civic) 67 punktów 6. Mercedes-Benz Diesel 2.1 (klasa E, klasa C, 250 CDI) 58 punktów
Silnik o najlepszych osiągach 2010 (Best performance Engine of the Year 2010) 1. Mercedes-AMG 6.2 l (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) 220 punktów 2. Porsche 3,8 l bokser/6 (GT3, 911 GT3 RS) 125 punktów 3. BMW 3 l, bezpośredni wtrysk paliwa, Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) 67 punktów 3. Ferrari 6 l V12 (599 GTB) 67 punktów 5. Nissan 3,8 l, Twin Turbo (GT-R) 64 punkty 6. BMW 4,4 l, V8 (X5 M, X6 M) 60 punktów
Do 1 l 1. Toyota 1 l (993 cm3), 3 cylindry (Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 301 punktów 2. Smart Diesel 799 cm3 (Smart Fortwo) 247 punktów 3. Mitsubishi 999 cm3, 3 cylindry, turbo (Smart Fortwo) 237 punktów 4. Opel 1 l, 3 cylindry, Twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki Alto, Splash) 131 punktów 5. Mitsubishi 999 cm3, 3 cylindry (Smart Fortwo) 76 punktów 6. Kia 1 l, 4 cylindry (Picanto) 75 punktów
1-1,4 l 1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (Volkswagen Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 307 punktów 2. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta, od kilku dni także Abarth Punto Evo i 500/C) 254 punkty 3. Volkswagen 1.4 TSI Turbo (Volkswagen Golf, Scirocco, Jetta, Skoda Superb, Octavia, Audi A1, Audi A3, Seat Leon, Altea/XL) 241 punktów 4. Volkswagen 1.2 TSI (Volkswagen Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Skoda Yeti) 146 punktów 5. Honda Hybrid 1.3 (Insight, Civic) 87 punktów 6. Fiat 1.4 Turbo, tzw. T-Jet (Fiat Punto Evo, Abarth 500, Abarth Grande Punto, Bravo, Linea, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito, Giulietta) 70 punktów
1,4-1,8 l 1. BMW-PSA 1.6 Turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW) 268 punktów 2. Toyota Hybrid 1.8 (Prius, Auris) 185 punktów 3. Audi 1.8 TFSI (Audi A5, A4, A3, TT, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Exeo, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat, Passat CC) 133 punkty 4. Mercedes-Benz 1,8 l Supercharged (CLC, C-Class, SLK, E-Class) 98 punktów 5. Alfa Romeo 1,7 l, wtrysk bezpośredni, Turbo, tzw. TBI (159, Brera, Spider, Giulietta) 84 punkty 6. Volkswagen 1.6 TDI (Volkswagen Polo, Jetta, Passat, Audi A3, Seat Ibiza, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Skoda Octavia Greenline) 61 punktów
1,8-2,0 l 1. BMW 2 l, Twin Turbo, Diesel (123d, X1 23d) 293 punktów 2. Audi 2 l, 4 cylindry, TFSI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, Q5, S3, Volkswagen Scirocco, Jetta, Passat, Tiguan, Golf, Seat Leon, Cupra R, Exeo, Skoda Octavia RS) 215 punktów 3. Audi 2 l, 4 cylindry, TFSI (Audi TT, VW Eos, Golf, Seat Leon, FR/Cupra, Seat Altea/XL/Freetrack) 156 punktów 4. Honda 2 l, 4 cylindry, i-VTEC (Civic Type-R) 150 punktów 5. Mitsubishi 2 l, Turbo (Evo, Lancer) 73 punkty 6. Subaru 2 l, Boxer Diesel (Impreza, Outlook, Forester, Legacy) 71 punktów
2,0-2,5 litra 1. Audi 2,5 l, 5 cylindrów, Turbo (Audi TT RS) 269 punktów 2. Mercedes-Benz Diesel 2,1 l (E-klasa BlueEfficiency, C-klasa BlueEfficiency) 185 punktów 3. Subaru 2,5 l, bokser/4, Turbo (Forester, Impreza, Legacy) 123 punkty 4. Ford 2,5 l Hybrid (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan Hybrid) 110 punktów 5. BMW 2,5 l, 6 cylindrów, bezpośredni wtrysk paliwa (Z4 23i) 101 punktów 6. Honda Diesel 2,2 l DTEC (Accord, Accord Type S, CR-V) 82 punkty
2,5-3,0 litra 1. BMW 3 l, bezpośredni wtrysk paliwa, Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) 332 punktów 2. BMW Diesel 3 l, Twin Turbo (335d, 635d, X3 35d, X5 40d, 740d) 278 punktów 3. Audi 3 l, Supercharged, bezpośredni wtrysk paliwa (S4, S5) 125 punktów 4. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3 l (Citroën C5, C6, Peugeot 407 Coupé, Jaguar XF, XJ, Range Rover Sport) 117 punktów 5. Porsche 2,9 l bokser/6, bezpośredni wtrysk paliwa (Boxster, Cayman) 109 punktów 6. Audi/VW 3 l TDI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, A6 Allroad, Q5, Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne) 82 punkty
3,0-4,0 litra 1. BMW 4 l, V8 (M3) 267 punktów 2. Porsche 3,8 l, bokser/6 (GT3, 911 GT3 RS) 179 punktów 3. Nissan 3,8 l, Twin Turbo (GT-R) 156 punktów 4. Porsche 3,6 l, bokser/6, bezpośredni wtrysk paliwa (911 Turbo, 911 S Turbo GT2) 150 punktów 5. Porsche 3,8 l, bokser/6, bezpośredni wtrysk paliwa (911) 119 punktów 6. Porsche 3,4 l, bokser/6, bezpośredni wtrysk paliwa (Boxster, Boxster Spyder, Cayman S) 89 punktów
Powyżej 4 litrów 1. Mercedes-AMG 6,2 l (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) 236 punktów 2. Ferrari 4,5 l, V8 (458 Italia) 146 punktów 3. Jaguar 5 l, V8 Supercharged (Jaguar XF, XJ, XK, Range Rover, Range Rover Sport) 126 punktów 4. BMW M 5 l, V10 (M5, M6) 84 punkty 5. BMW 4,4 l, bezpośredni wtrysk paliwa, Turbo (550i, 750i, X5, X6) 80 punktów 6. Porsche 4,8 l, V8, Turbo (Panamera, Cayenne) 79 punktów
|
|