Wyścig, który rozegrano 30 czerwca, rozpoczął się rano przy pięknym, bezchmurnym niebie. Jednak tuż przed startem obu Mitsubishi MiEV Evolution II pogoda się załamała i nad legendarnym torem przeszła gwałtowna ulewa.Tuż przed startem Grega Tracy zmiana aury zmusiła zespół do zmiany ogumienia na mniej sportowe, ale zapewniające lepszą przyczepność. Obaj kierowcy Mitsubishi musieli zmagać się z mokrym torem oraz, w wyższych partiach trasy, również z pogorszoną widocznością, co przełożyło się na wyniki. Masuoka zanotował czas 10.21,866, a Tracy 10.23,649.
Jednak nawet tak trudne warunki atmosferyczne nie przeszkodziły zawodnikom w pobiciu zeszłorocznego rekordu w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym (10.30,850), który Masuoka uzyskał jadąc Mitsubishi i-MiEV Evolution po suchym torze i w optymalnych warunkach.
Po wywalczeniu drugi rok z rzędu drugiego miejsca w kategorii pojazdów elektrycznych kapitan zespołu Hiroshi Masuoka powiedział: „Tuż przed startem musieliśmy zmienić ogumienie, bo tor był mokry. Jednak nawet na zmienionych oponach samochód mocno ślizgał się na drodze. Sukcesem jest to, że mimo naprawdę zdradliwych warunków, oba pojazdy bezpiecznie zameldowały się na mecie. Nie będę jednak ukrywał, że w tym roku przyjechaliśmy tu wygrać i uzyskane lokaty są sporym rozczarowaniem. Mimo trudnych warunków, nie można całej winy zrzucać na pogodę. Musimy przeanalizować nasz występ, wyeliminować niedociągnięcia i w przyszłości postarać się o lepszy wynik.”
Dla motocyklisty Grega Tracy był to pierwszy występ na Pikes Peak za kierownicą samochodu. Mimo iż Tracy nie krył rozczarowania wynikiem, podkreślał przed jak trudnym zadaniem stanął na starcie: „Przyjechałem tu po zwycięstwo i jestem bardzo rozczarowany moją końcową lokatą. Ponieważ tuż przed naszym startem nad torem przeszła ulewa, warunki jazdy były skrajnie trudne, co oznacza, że powinniśmy się cieszyć, iż w ogóle udało nam się bezpiecznie dotrzeć do mety. Podczas treningów poprzedzających właściwy start pogoda była idealna i ani razu nie mieliśmy szansy zmierzyć się z mokrym torem na Pikes Peak. A ponieważ Mitsubishi MiEV Evolution II tak świetnie spisywało się na suchym torze, chciałbym móc wrócić tu za rok i powalczyć o zwycięstwo.”
Mitsubishi MiEV Evolution II to zupełnie nowa konstrukcja, która posiada niezwykle nowoczesny napęd czterosilnikowy (po dwa z przodu i z tyłu), akumulatory litowo-jonowe najnowszej generacji wyprodukowane przez firmę Lithium Energy Japan, zoptymalizowaną elektryczną wersję systemu aktywnej kontroli napędu na cztery koła (S-AWC) oraz nadwozie opracowane w tunelach aerodynamicznych i wykonane z włókien węglowych.
Więcej informacji mogą Państwo uzyskać pod adresami media.mitsubishicars.com i www.ppihc.com