Hiszpański duch sportu
P od tym względem lokalni dystrybutorzy Mitsubishi Motors zawsze odgrywali ważną rolę, począwszy od przełomowej decyzji podjętej we wczesnych latach 80 przez SONAUTO we Francji, aby wziąć udział w Rajdzie Dakar w ówczesnym Pajero, aż do obecnego wsparcia udzielonego przez Mitsubishi Motors Spain lokalnej zawodniczce, Cristinie Gutierrez, która zasiądzie za sterami prototypu Eclipse Cross (T1 proto) w tegorocznej edycji rajdu Dakar, który odbędzie się w dniach 6-17 stycznia 2019 roku. Wspólnie z hiszpańskim pilotem Pablo Huete,26-letnia zawodniczka, będąca ambasadorką programu bezpieczeństwa Vial Fun, wspieranego przez Santander Consumer Finance, zmierzy się z Dakarem, który zapowiada się na co najmniej tak samo trudny, jak poprzednie edycje. Trasa licząca ponad 5 000 km, została podzielona na dziesięć etapów, z których 70% przebiega po pustyni.
Cristina wystąpi w Dakarze po raz trzeci, po startach w 2017 oraz w 2018 roku, kiedy dotarła do mety jako najwyżej sklasyfikowana kobieta. Po intensywnych przygotowaniach jest gotowa podjąć wyzwanie: „Jak zawsze, gdy przychodzi zmierzyć się z Dakarem, masz nie tylko wielkie oczekiwania, ale czujesz także ogromny respekt. Moim głównym celem jest to, aby po raz trzeci z rzędu ukończyć ten najtrudniejszy rajd na świecie.”
„Jednak nowy samochód i nowy zespół pozwolą nam konkurować z rywalami na najtrudniejszych etapach Dakaru. Jasne, że po dwóch latach doświadczeń, jestem również bardzo podekscytowana tegorocznym występem” – dodaje.
Mega-Eclipse Cross
Stawiając sobie za cel miejsce na mecie wśród 20 najlepszych kierowców, Cristina Gutiérrez pojedzie w 41 edycji Rajdu Dakar prototypem Mitsubishi Eclipse Cross T1.
„Dla mnie jest to duży krok naprzód w porównaniu do poprzednich lat - mówi zawodniczka. „Możesz jeździć tym samochodem bardzo szybko, a jednocześnie łatwiej pokonywać przeszkody, gdyż ma on wyjątkowe możliwości terenowe. Biorąc pod uwagę design doskonale wyglądającej wersji seryjnej Eclipse Cross, nasza rajdówka prezentuje się wspaniale: to najbardziej spektakularny samochód, jaki kiedykolwiek prowadziłam. Naprawdę przyciąga uwagę!”
*2005: zakończenie startów w WRC / 2009: zakończenie startów w Dakarze
** Tytuł Mistrza Świata Producentów oraz 4 tytuły mistrzowskie kierowców, wszystkie w Mitsubishi Lancerze Evolution
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
-
STALOWA WIELORUROWA KLATKA BEZPIECZEŃSTWA, KAROSERIA Z WŁÓKNA WĘGLOWEGO
-
NIEZALEŻNE ZAWIESZENIE Z PODWÓJNYMI WAHACZAMI I SPRĘŻYNAMI ŚRUBOWYMI (PRZÓD I TYŁ)
-
PODWÓJNE AMORTYZATORY NA KAŻDE KOŁO, O REGULOWANEJ SILE TŁUMIENIA ZE STABILIZATOREM
-
MECHANIZM RÓŻNICOWY O OGRANICZONYM POŚLIZGU LSD (PRZÓD I TYŁ)
-
STAŁY NAPĘD 4WD, CENTRALNY MECHANIZM RÓŻNICOWY
-
6-STOPNIOWA, SEKWENCYJNA SKRZYNIA BIEGÓW
-
ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO
-
WENTYLOWANE TARCZE O ROZMIARZE 280 MM Z 4-TŁOCZKOWYMI ZACISKAMI Z PRZODU I Z TYŁU
-
SILNIK: 340 KM/700 Nm przy 3 500 obr./min.
-
BAK PALIWA: 350 litrów
-
WAGA: 1,850 kg