Toyota Su-Ki
Pojazd ten pochodzi z czasów drugiej wojny Å›wiatowej i byÅ‚ produkowany od 1943 roku. Używany byÅ‚ gÅ‚ównie przez japoÅ„skie wojska zgromadzone na Pacyfiku. Su-Ki to dwuczęściowa amfibia, która zostaÅ‚a zaprojektowana przez CesarskÄ… ArmiÄ™ JapoÅ„skÄ…. Konstrukcja zostaÅ‚a osadzona na Toyocie z napÄ™dem 4x4, a caÅ‚ość napÄ™dzana byÅ‚a przez szeÅ›ciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 65 KM. W sumie wyprodukowano 198 sztuk.
Toyota Origin
W 2000 roku Toyota obchodziÅ‚a niemaÅ‚e Å›wiÄ™to – bramy fabryki opuÅ›ciÅ‚ bowiem 100- milionowy samochód wyprodukowany w Japonii przez tÄ™ firmÄ™. Z tej okazji opracowano wyjÄ…tkowy model – ToyotÄ™ Origin, nawiÄ…zujÄ…cÄ… wyglÄ…dem do pierwszej generacji Toyoty Crown. Ten unikalny sedan powstaÅ‚ w liczbie zaledwie 1000 egzemplarzy, a caÅ‚ość oparto na konstrukcji reprezentacyjnej limuzyny Toyota Progres. We wnÄ™trzu można znaleźć rÄ™cznie ksztaÅ‚towane drewno, skórzanÄ… tapicerkÄ™ i tylne drzwi otwierajÄ…ce siÄ™ do tyÅ‚u. W swoim czasie Origin kosztowaÅ‚ okoÅ‚o 60 tys. dolarów.
Toyota Classic
Toyota Classic z 1996 roku byÅ‚a kolejnym modelem, który powstaÅ‚ z okazji jednego z jubileuszy firmy. W tym przypadku byÅ‚a to 60. rocznica powstania modelu Toyota AA, pierwszego auta produkcyjnego marki. Pomimo swojego klasycznego wyglÄ…du zostaÅ‚ oparty na konstrukcji pickupa Hilux czwartej generacji. W sumie zbudowano 100 egzemplarzy, a każdy z nich byÅ‚ wyposażony w luksusowe skórzane wnÄ™trze. Samochód ten kosztowaÅ‚ okoÅ‚o 75 tys. dolarów i byÅ‚ sprzedawany wyÅ‚Ä…cznie w Japonii.
Toyota Lexcen
W 1989 roku, kiedy w Australii rzÄ…dziÅ‚a Partia Pracy, doszÅ‚o do sojuszu United Australian Automobile Industries, w skÅ‚ad którego weszÅ‚y firmy Holden oraz Toyota Australia. W ten sposób na tamtejszym rynku pojawiÅ‚y siÄ™ takie modele jak Holden Apollo (Toyota Camry), Holden Nova (Toyota Corolla) oraz Toyota Lexcen, bliźniaczy model peÅ‚nowymiarowego sedana Holdena Commodore drugiej generacji. Australijska limuzyna byÅ‚a spokrewniona z Oplem Senator i Oplem Omega.
Toyota Sprinter Trueno Convertible
Szanse na spotkanie tego auta w Europie sÄ… bliskie zeru. Po pierwsze dlatego, że samochód ten sprzedawany byÅ‚ tylko w salonach Toyoty w japoÅ„skim mieÅ›cie Tama. Po drugie, auto nie cieszyÅ‚o siÄ™ zbyt dużą popularnoÅ›ciÄ…. Cena odmiany bez dachu byÅ‚a bowiem dwukrotnie wiÄ™ksza od zamkniÄ™tego nadwozia coupe.
Nazwa Sprinter Trueno brzmi egzotycznie? Nie dla fanów driftingu. Jest to bowiem odmiana sÅ‚ynnej tylnonapÄ™dowej Corolli AE86, różniÄ…ca siÄ™ od innych wersji tego wyjÄ…tkowego modelu chowanymi reflektorami.
Toyota Camp Mate
Model Camp Mate stanowi wyraźny dowód na to, że nawet w oparciu o tak kompaktowego minivana, jakim byÅ‚a Toyota Lite Ace o dÅ‚ugoÅ›ci niespeÅ‚na 4 metrów, można zbudować rasowego kampera. Samochód byÅ‚ dostÄ™pny wyÅ‚Ä…cznie w Japonii. Jego atutem byÅ‚o nadwozie, które po zaparkowaniu można byÅ‚o sprytnie powiÄ™kszyć, by zapewnić prawie dwukrotnie wiÄ™kszÄ… przestrzeÅ„ życiowÄ…. Samochód napÄ™dzany byÅ‚ przez dwulitrowy silnik Diesla, a napÄ™d przekazywaÅ‚a manualna skrzynia o piÄ™ciu przeÅ‚ożeniach.