„To nie jest wizja odlegÅ‚ej przyszÅ‚oÅ›ci; wersja produkcyjna tego samochodu trafi do salonów Hondy w Europie w 2019 roku" – tak prezes Hachigo wypowiedziaÅ‚ siÄ™ na temat modelu koncepcyjnego Urban EV, potwierdzajÄ…c przejÅ›cie od konceptu do seryjnej produkcji w ciÄ…gu dwóch lat.
Model koncepcyjny Urban EV zbudowany został na zupełnie nowej platformie i prezentuje zaawansowaną technologię w wyrafinowanej formie. Umieszczone na aucie, podświetlone na niebiesko logo Hondy to zapowiedź nowego elementu stylizacyjnego w przyszłych modelach marki, wyposażonych z napęd elektryczny.
Globalnie, do 2030 roku modele wykorzystujÄ…ce napÄ™dy elektryczne bÄ™dÄ… stanowiÅ‚y dwie trzecie wolumenu sprzedaży nowych samochodów. W Europie, gdzie zainteresowanie tym tematem jest szczególnie wysokie, osiÄ…gniÄ™cie tego celu bÄ™dzie możliwe w 2025 roku. „Tutaj, w Europie, obserwujemy silniejszy niż gdziekolwiek indziej trend w kierunku elektryfikacji napÄ™dów” – stwierdziÅ‚ prezes Hachigo, dodajÄ…c, że wÅ‚aÅ›nie Europa jest idealnym miejscem globalnej premiery kolejnego etapu w strategii „Elektrycznej Wizji” Hondy.
PrzemawiajÄ…cy po Panu Hachigo, Philip Ross, wiceprezes Honda Motor Europe, odsÅ‚oniÅ‚ nowy model CR-V Hybrid Prototype. „Ten pojazd trafi do salonów w roku 2018 i bÄ™dzie pierwszym hybrydowym SUV-em Hondy w Europie” - powiedziaÅ‚.
Hybrydowy ukÅ‚ad napÄ™dowy modelu CR-V zapewnia efektywność w codziennej eksploatacji i doskonaÅ‚e osiÄ…gi. Dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ™, umożliwiajÄ…cÄ… pÅ‚ynne przenoszenie momentu obrotowego na koÅ‚a.
Philip Ross dokonaÅ‚ także prezentacji nowego, w peÅ‚ni zintegrowanego systemu dystrybucji energii – Power Manager, który może przekazywać prÄ…d z sieci energetycznej do systemu lub zwracać energiÄ™ generowanÄ… przez panele fotowoltaiczne do sieci, jak również może być wykorzystany do zarzÄ…dzania dystrybucjÄ… energii miÄ™dzy bateriÄ… pojazdu elektrycznego a domem.
„JeÅ›li zajdzie potrzeba, Power Manager możne pobierać energiÄ™ akumulowanÄ… w bateriach pojazdu elektrycznego do zasilania domu, by zminimalizować zapotrzebowanie z sieci gÅ‚ównej” – powiedziaÅ‚ Philip Ross. „Pozwala także sprzedawać z powrotem do sieci energiÄ™ magazynowanÄ… przez samochód elektryczny, co może generować dodatkowy zysk dla wÅ‚aÅ›cicieli pojazdów.”
Honda – w ramach programu pilotażowego – wdroży system Power Manager jako część regionalnego projektu inteligentnej sieci energetycznej na zachodzie Francji.