To pierwszy tego typu ranking poÅ›wiÄ™cony markom, które sÄ… liderami pod wzglÄ™dem wywierania pozytywnego wpÅ‚ywu w wymiarze spoÅ‚ecznym i ekologicznym poprzez sport. Nissan jest jedynym producentem motoryzacyjnym, który zostaÅ‚ uwzglÄ™dniony w tym globalnym zestawieniu, ze wzglÄ™du na udziaÅ‚ w promowaniu zrównoważonego rozwoju w branży Å›rodków transportu. Wyróżnienie dla Nissana jest wyrazem uznania dla zaangażowania marki w budowanie sprawiedliwego spoÅ‚eczeÅ„stwa, zmniejszanie negatywnego wpÅ‚ywu sportu na Å›rodowisko naturalne oraz rozwój branży sportowej poprzez kampanie spoÅ‚eczne.
UwzglÄ™dnienie Nissana w rankingu jest dowodem uznania dla pozytywnego wpÅ‚ywu marki na sport. PrzykÅ‚adem tego może być udziaÅ‚ producenta w mistrzostwach FormuÅ‚y E, która jest idealnym poligonem doÅ›wiadczalnym dla przyszÅ‚ych rozwiÄ…zaÅ„ w dziedzinie elektromobilnoÅ›ci. Zaangażowanie marki w wyÅ›cigi samochodów elektrycznych zasÅ‚uguje na wyróżnienie, gdyż poprzez udziaÅ‚ w tych zawodach Nissan zachÄ™ca klientów do zmiany ich prywatnych pojazdów na samochody z napÄ™dem bezemisyjnym. Nissan zostaÅ‚ także doceniony za realizacjÄ™ projektu zrównoważonego rozwiÄ…zania na Johan Cruijff ArenA w Amsterdamie, macierzystym stadionie sÅ‚ynnego holenderskiego klubu piÅ‚karskiego Ajax. We wspóÅ‚pracy z partnerami, firma przekazaÅ‚a wycofane z eksploatacji w samochodach elektrycznych akumulatory, które zostaÅ‚y nastÄ™pnie wykorzystane w najwiÄ™kszym w Europie systemie magazynowania energii zainstalowanym na terenie obiektu.
Twórcy rankingu docenili też znaczÄ…cy wkÅ‚ad Nissana w realizacjÄ™ celów zrównoważonego rozwoju okreÅ›lonych przez OrganizacjÄ™ Narodów Zjednoczonych. Marka zadeklarowaÅ‚a zamiar osiÄ…gniÄ™cia neutralnoÅ›ci wÄ™glowej do 2050 r. W zwiÄ…zku z tym, do poczÄ…tku lat 30. XXI wieku każdy nowy Nissan oferowany na kluczowych rynkach na Å›wiecie bÄ™dzie zelektryfikowany. Firma opracowaÅ‚a także plan dziaÅ‚aÅ„ na rzecz ochrony Å›rodowiska (Nissan Green Program 2022), w którym sformuÅ‚owaÅ‚a dÅ‚ugofalowÄ… wizjÄ™ ograniczania zależnoÅ›ci od nowo wydobywanych zasobów. DziaÅ‚ania obejmÄ… 70% materiaÅ‚ów wykorzystywanych w każdym samochodzie.
Joji Tagawa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Nissan, powiedziaÅ‚: „JesteÅ›my bardzo wdziÄ™czni twórcom rankingu Laureus Sport for Good za uznanie dla naszych staraÅ„ o zmniejszenie oddziaÅ‚ywania na Å›rodowisko oraz wywieranie pozytywnego wpÅ‚ywu na ludzi i planetÄ™”.
„Nissan zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ do osiÄ…gniÄ™cia neutralnoÅ›ci wÄ™glowej do 2050 r. Ostatnio ogÅ‚osiliÅ›my dÅ‚ugofalowÄ… wizjÄ™ zakÅ‚adajÄ…cÄ… dalsze rozwijanie mobilnoÅ›ci, której fundamentem jest zrównoważony rozwój. Poszczególne dziaÅ‚y naszej firmy wciąż podejmujÄ… różne inicjatywy sÅ‚użące budowaniu czystszego, bezpieczniejszego i bardziej inkluzywnego Å›wiata” – dodaÅ‚.
Nissan pragnie stać siÄ™ prawdziwie zrównoważonÄ… firmÄ…, zgodnie z przedstawionym niedawno programem Ambition 2030, zawierajÄ…cym dÅ‚ugofalowe plany dotyczÄ…ce rozwoju mobilnoÅ›ci oraz wielu innych aspektów. W wizji tej Nissan zakÅ‚ada dążenie ku czystszej, bezpieczniejszej i bardziej inkluzywnej mobilnoÅ›ci dostÄ™pnej dla wszystkich.
Pełne informacje na temat rankingu Laureus Sport for Good oraz metodologii wyboru marek w nim ujętych, w tym Nissana, można znaleźć
tutaj.