Czym jest owa przyjemność prowadzenia samochodów marki Mazda? Polega ona na tym, że w codziennych sytuacjach – w drodze do pracy, do centrum handlowego, podczas wyjazdu z rodziną – samochód przyśpiesza, skręca i hamuje w sposób, który odbierasz jako całkowicie naturalny i intuicyjny. Tak, jak gdybyś operował narzędziem, które idealnie leży ci w ręku, bo używasz go od wielu lat.
Doznanie interakcji z samochodem sprawia przyjemność i powoduje, że chcesz jeździć więcej, częściej i dalej. Twoi pasażerowie odczuwają relaks i komfort. Jazda podoba im się, bo ruch samochodu jest zgodny z naturalnymi ruchami ludzkiego ciała. Dzięki temu wszyscy obecni we wnętrzu odczuwają dynamikę auta jako zjawisko przyjazne. Design od pierwszego spojrzenia przykuwa uwagę, a kiedy dostrzegasz, jak jego ekspresja zmienia się wraz z różnicami w oświetleniu i otaczającej scenerii, wprost nie możesz przestać patrzeć na swój samochód. Przyglądasz mu się… i nabierasz ochoty na kolejną przejażdżkę.
Posiadanie samochodu, prowadzenie go i wspólne spędzane z nim czasu składa się na głęboko satysfakcjonujące doświadczenie. Właśnie to Mazda nazywa przyjemnością prowadzenia.
W ubiegłym roku ogłosiliśmy „Sustainable Zoom-Zoom 2030” – naszą długoterminową wizję rozwoju technicznego. Określamy w niej, w jaki sposób Mazda planuje wykorzystywać doznanie przyjemności prowadzenia w swoich poszukiwaniach rozwiązań dla problemów, przed którymi stoi planeta Ziemia oraz zamieszkujący ją ludzie i społeczeństwa.
Nowa Mazda3 jest pierwszym dostępnym komercyjnie modelem, w którym zastosowano niektóre rozwiązania techniczne będące realizacją tej wizji – rewolucyjny, nowy silnik benzynowy nazwany Skyactiv-X oraz komplet rozwiązań strukturalnych nazwanych Architekturą Skyactiv-Vehicle. Co więcej, nowa Mazda3 jako pierwsza korzysta z dojrzalszej interpretacji języka projektowania Kodo, który wnika w samą istotę japońskiej estetyki, by w oparciu o nią kreować elegancki, wysmakowany styl.
Mazda3 jest modelem globalnym, motorem który napędza całą markę, zarówno z punktu widzenia jej wizerunku, jak i rozwoju biznesowego. Od czasu premiery w roku 2003 sprzedanych zostało ponad 6 mln egz. kolejnych generacji tego modelu. Dzięki nim nabywcy z całego świata poznawali charakterystyczną dla Mazdy przyjemność prowadzenia i rosła globalna świadomość marki Mazda. Jako najpopularniejszy model w gamie, Mazda3 na każdym etapie reprezentowała najnowsze osiągnięcia konstrukcyjne i techniczne firmy i zapewniała wykorzystanie mocy produkcyjnych w fabrykach Mazdy zlokalizowanych w wielu krajach świata.
Naszą ambicją jest, aby doświadczenie posiadania samochodu Mazda wzbogacało życie naszych klientów. Chcemy, by widzieli w nas oni partnera, z którym wspólnie podążają przez życie i wobec którego pozostają lojalni przez długie lata. Tę nową epokę rozpoczynamy wraz z Mazdą 3. Model ten, adresowany do nabywców kupujących swój pierwszy samochód, wyraża nasz cel: chcemy zdobywać zaufanie klientów i stawać się istotną częścią ich życia. Innymi słowy, właśnie w tym przejawia się nasza determinacja, by Mazda Premium wkrótce stała się rzeczywistością.