Wysokiej mocy model Avant, stworzony i wyprodukowany przez quattro GmbH, spóÅ‚kÄ™ córkÄ™ Audi AG, imponuje doskonaÅ‚ymi osiÄ…gami i nie spotykanÄ… wczeÅ›niej ekonomiÄ… użytkowania. Silnik V8 biturbo w trybie jazdy mieszanej zużywa 9,8 litra paliwa na 100 km. Niski ciężar to zasÅ‚uga karoserii wykonanej z aluminium i z najwyższej jakoÅ›ci stopów stali.
Nowe Audi RS 6 Avant emanuje niezależnoÅ›ciÄ… i siÅ‚Ä…. Jego serce to silnik V8 biturbo z bezpoÅ›rednim wtryskiem, o pojemnoÅ›ci 3 993 cm3. DziÄ™ki tak dużej pojemnoÅ›ci, jednostka generuje moc 412 kW (560 KM), a staÅ‚y moment obrotowy 700 Nm jest dostÄ™pny w zakresie od 1750 do 5500 obr./min. We wnÄ™trzu silnika, pomiÄ™dzy rzÄ™dami cylindrów uÅ‚ożonych na ksztaÅ‚t litery V pod kÄ…tem 90 stopni, osadzono dwie turbosprężarki Twinscroll. DziÄ™ki nim, najwyższy moment obrotowy dostÄ™pny jest niemal bÅ‚yskawicznie. Nasz duży Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Na życzenie, Audi może zwiÄ™kszyć prÄ™dkość maksymalnÄ… z 250 do 280 lub 305 km/h. Åšrednie zużycie paliwa wynosi 9,8 litra na 100 km, o 30 procent mniej niż w przypadku poprzedniej wersji RS 6 Avant.
Tak dobra Å›rednia zużycia benzyny jest efektem zastosowania w tym modelu systemu zarzÄ…dzania cylindrami cylinder on demand (COD), który może czasowo odÅ‚Ä…czyć cztery cylindry, gdy peÅ‚na moc jednostki napÄ™dowej nie jest potrzebna. Aktywne Å‚ożyska mozowania silnika, wytwarzajÄ…c przesuniÄ™te w fazie przeciwdrgania, kompensujÄ… wibracje powstajÄ…ce podczas jazdy w takim trybie. Zastosowanie techniki COD powoduje zmniejszenie zużycia paliwa mierzonego wg obowiÄ…zujÄ…cych norm o ok. pięć procent, a podczas jazdy z umiarkowanÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… o blisko dwanaÅ›cie procent.
PeÅ‚na moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest na koÅ‚a przy pomocy oÅ›miostopniowej automatycznej skrzyni biegów tiptronic, dostosowanej do sportowego charakteru auta. Ósmy bieg ma dÅ‚ugie przeÅ‚ożenie. By uzyskać jeszcze lepszÄ… efektywność, pojazd wyposażono w staÅ‚y napÄ™d na cztery koÅ‚a quattro, w którym zastosowano ulepszony miÄ™dzyosiowy mechanizm różnicowy. PracÄ™ napÄ™du quattro optymalizuje inteligentne oprogramowanie sterujÄ…ce mechanizmem różnicowym.
Na życzenie, Audi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy miÄ™dzy koÅ‚ami osi tylnej.
Elementem wyposażenia seryjnego modelu Avant jest pneumatyczne zawieszenie RS adaptive air suspension. DziÄ™ki takiemu sztywnemu zawieszeniu z regulacjÄ… amortyzatorów, możliwe byÅ‚o posadownienie karoserii o 20 mm niżej. System regulacji, podobnie jak sportowy mechanizm różnicowy i dynamiczny ukÅ‚ad kierowniczy, którego przeÅ‚ożenie uzależnione jest od prÄ™dkoÅ›ci, zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca nowego Audi RS 6 Avant może wybierać miÄ™dzy kilkoma trybami jego funkcjonowania. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego RS adaptive air suspension, Audi montuje sztywne zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC).
Nowe Audi RS 6 Avant wyposażone jest seryjnie w dwudziestocalowe, kute koÅ‚a z oponami w rozmiarze 275/35 R 20 lub na życzenie, w koÅ‚a 21-calowe z oponami w rozmiarze 285/30 R 21. Przednie tarcze hamulcowe w stylistyce Wave o Å›rednicy 390 mm, obejmujÄ… szczÄ™ki szeÅ›ciotÅ‚oczkowych zacisków. Na życzenie, Audi montuje przy przedniej osi wzmocnione wÅ‚óknem wÄ™glowym ceramiczne tarcze o Å›rednicy 420 mm. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który można caÅ‚kowicie deaktywować.
Lekka i stabilna karoseria
KaroseriÄ™ nowego Audi RS 6 Avant w wiÄ™kszoÅ›ci wykonano z wysokiej jakoÅ›ci stopów stali, a w dwudziestu procentach z aluminium. DziÄ™ki lekkiej konstrukcji, nowy topowy model serii A6 waży prawie 100 kg mniej niż jego poprzednik. BiorÄ…c pod uwagÄ™ bezpieczeÅ„stwo podczas kolizji i kwestie sztywnoÅ›ci skrÄ™tu, lekka karoseria charakteryzuje siÄ™ najlepszymi wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami.
IntrygujÄ…cy wyglÄ…d zewnÄ™trzny najnowszej wersji RS 6 Avant, to efekt użycia wielu stylizowanych na matowe aluminium lub bÅ‚yszczÄ…cych elementów ozdobnych, czarnych osÅ‚on oraz poszerzonych progów i wnÄ™k kóÅ‚. Relingi RS na brzegach dachu, dyfuzor i dwie koÅ„cówki rur ukÅ‚adu wydechowego RS, nadajÄ… autu jednoznacznie sportowego charakteru, wyróżniajÄ…cego wÅ›ród innych modeli serii. Na życzenie, dostÄ™pny jest sportowy ukÅ‚ad wydechowy RS z czarnymi nakÅ‚adkami na koÅ„cówkach rur. Dzieki niemu, nowe Audi RS 6 Avant ma prawdziwie sportowe brzmienie.
Dwa pakiety stylistyczne, Aluminium matt i Carbon, mogą nadać naszemu Audi jeszcze bardziej indywidualny wygląd. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy także reflektory ksenonowe Xenon plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej oraz diodowe światła tylne. Opcjonalnie dostępne są reflektory diodowe z przyciemnionymi kloszami.
We wnÄ™trzu nowego Audi RS 6 Avant dominuje sportowa czerÅ„. PodziaÅ‚ki wskaźników na tablicy rozdzielczej sÄ… biaÅ‚e, a wskazówki czerwone. Charakterystyczna dla stylistyki RS sportowa, pokryta skórÄ… kierownica, ma trzy ramiona i spÅ‚aszczony u doÅ‚u wieniec o mocno zarysowanych konturach. Elementy ozdobne w kolorze aluminium i lakieru fortepianowego oraz podÅ›wietlane listwy progowe z emblematem RS 6, dodajÄ… urody peÅ‚nemu smaku wnÄ™trzu. Fotele RS z wyraźnie wyprofilowanymi bokami i zintegrowanymi zagÅ‚ówkami, sÄ… montowane seryjnie. Obicia siedzeÅ„ wykonano z kombinacji czarnej Alcantary i skóry. Åšrodkowe części siedzisk zdobiÄ… stebnowane romby. Z tyÅ‚u, RS 6 Avant seryjnie wyposażono w dwa duże, pojedyncze siedzenia ze zintegrowanymi zagÅ‚ówkami, dopasowane stylistycznie do wyglÄ…du siedzeÅ„ przednich. Alternatywnie dostÄ™pne jest też duże siedzenie tylne (kanapa), oferujÄ…ce miejsca dla trzech osób.
W wyposażeniu seryjnym nowego Audi RS 6 Avant znajdziemy również automatycznÄ… klimatyzacjÄ™ o czterech zakresach chÅ‚odzenia, system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagÅ‚aÅ›niajÄ…cy Audi sound system z dziesiÄ™cioma gÅ‚oÅ›nikami. Paleta najbardziej zaawansowanego wyposażenia obejmuje ponadto takie rozwiÄ…zania jak Head-up Display, wyÅ›wietlacz pokazujÄ…cy najważniejsze informacje na przedniej szybie, system nagÅ‚aÅ›niajÄ…cy Bang & Olufsen Advanced Sound oraz systemy wspomagajÄ…ce, np. tempomat radarowy adaptive cruise control z funkcjÄ… Stop&Go oraz asystenta jazdy nocÄ…, który rozpoznaje pieszych i oznacza ich na wyÅ›wietlaczu. UzupeÅ‚nieniem systemu nawigacji MMI Navigation plus jest system Audi connect z telefonem pokÅ‚adowym, który umożliwia korzystanie podczas jazdy z usÅ‚ug Audi oferowanych online. DziÄ™ki punktowi dostÄ™pu Hotspot (WLAN), pasażerowie mogÄ… do woli surfować w Internecie.
Na pierwszy rzut oka
Nowe Audi RS 6 Avant
Silnik
- V8 biturbo z wtryskiem bezpośrednim FSI o pojemności skokowej 3 993 cm3
- moc 412 kW (560 KM), moment obrotowy 700 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 5500 obr./min
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, na życzenie prędkość maksymalna 305 km/h
- system Start-Stop i system cylinder on demand (COD)
- zużycie benzyny wg normy ECE, tylko 9,8 litra na 100 km
Układ przeniesienia napędu
- ośmiostopniowa przekładnia tiptronic z szybszym czasem reakcji
- staÅ‚y napÄ™d na cztery koÅ‚a quattro ze zmodyfikowanym miÄ™dzyosiowym mechanizmem różnicowym
- selektywne sterowanie rozkÅ‚adem momentu obrotowego, opcjonalnie dostÄ™pny sportowy mechanizm różnicowy
Podwozie
- dopasowane do sportowego charakteru zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension
- opcjonalnie dostępne zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC)
- system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, dynamiczny układ kierowniczy na życzenie
- koła w rozmiarze 20 cali, lub opcjonalnie o średnicy 21 cali
- tarcze hamulcowe Wave, na życzenie tarcze ceramiczne wzmocnione wÅ‚óknem wÄ™glowym
- system stabilizacji toru jazdy ESC z trybem jazdy sportowej i możliwością wyłączenia
Karoseria i stylistyka
- karoseria o konstrukcji aluminiowo-hybrydowej
- elementy stylistyczne charakterystyczne dla serii RS
Wnętrze
- czarne, dekoracyjne listwy z CRP, wiele detali w kolorze aluminium
- podświetlane listwy progowe, emblematy RS6 we wnętrzu
- seryjnie montowane siedzenia sportowe RS ze zintegrowanymi zagÅ‚ówkami
- dwa duże, sportowe siedzenia tylne w wyposażeniu seryjnym, opcjonalnie dostępne zintegrowane siedzenie trzyosobowe
Wyposażenie
- reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne, reflektory diodowe dostępne na życzenie
- charakterystyczny dla modeli RS system informacji kierowcy (FIS), z optycznym sygnałem informującym o konieczności przełączenia biegu
- system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch oraz systemem nagłaśniającym Audi Sound w wyposażeniu seryjnym
- na życzenie dostępne są liczne układy wspomagające oraz system Audi connect z telefonem pokładowym