FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowe BMW F 650 GS i BMW F 800 GS
Autor: PM  Dodano: 2007-11-12
Wyświetlono: 25980 razy
Nowe BMW F 650 GS i BMW F 800 GS
Dzięki dwóm nowym modelom enduro – F 800 GS oraz F 650 GS – BMW Motorrad nie tylko poszerza gamę dostępnych produktów, ale również przedstawia godnego następcę niezwykle udanego modelu F 650 GS z silnikiem jednocylindrowym.
foto © BMW

Całkowicie nowa rama oraz nowe zawieszenia kół z wykorzystaniem, na przykład, nowych elementów sprężyn amortyzatora, przekroczą oczekiwania nawet najbardziej wymagających entuzjastów enduro.
Lekki napęd łańcuchowy w połączeniu z niezwykle stabilnym, dwukolumnowym zawieszeniem tylnym o efektownym aluminiowym profilu zapewnia odpowiednie właściwości, szczególnie podczas jazdy terenowej. Dlatego, nowy GS jest w swoim żywiole nie tylko na drodze – świetnie radzi sobie również w terenie.
F 800 GS stanowi połączenie doskonałych właściwości drogowych i turystycznych ze wspaniałymi możliwościami terenowymi. Łączy on te dwa światy w niedościgniony sposób, dzięki czemu oferuje maksymalną swobodę zastosowania. Firma BMW Motorrad umieściła to dynamiczne, turystyczne enduro w rozsądnym przedziale cenowym, uzyskując tym samym prawdziwy atut na rynku.
Nowe F 650 GS różni się od „większego brata” obniżonym siedzeniem, zmniejszoną wagą oraz zredukowaną mocą silnika. Dlatego sprawdza się w przypadku początkujących kierowców lub jako solidny i wszechstronny motocykl na każdą okazję.

Charakterystyka i technologia pojazdu.
Nowe F 800 GS jest absolutnie nie do powstrzymania. Całość łączy doskonały stosunek mocy do masy, idealny prześwit, duży skok amortyzatorów, precyzyjne prowadzenie koła i wyszukaną ergonomię, co zapewnia świetne prowadzenie w terenie i wspaniałe osiągi na dalekich trasach. Podwozie obejmuje wszystkie elementy niezbędne w prawdziwym enduro: solidną ramę ze stalowych rur umożliwiającą skręt koła o 42 stopnie, sztywny odwrócony widelec o skoku amortyzatora wynoszącym 230 mm, solidne dwukolumnowe zawieszenie tylne wykonane z aluminium wraz z wytłumionymi amortyzatorami o zmiennej charakterystyce i skoku amortyzatora wynoszącym 215 mm, oraz wytrzymałe koła szprychowe. Przednie koło 21-calowe o klasycznych wymiarach enduro 90/90-21 daje wysoką stabilność przy wolnej jeździe w terenie, podczas gdy tylne koło o wymiarach 150/70-17 zapewnia zawsze bezpieczne przeniesienie mocy silnika na drogę.
Jednostką napędową jest silnik dwucylindrowy z tłokami współbieżnymi znany z F 800 S, jednak zmodyfikowany do nowych zastosowań – cylindry są teraz pochylone jedynie o 8,3 stopnia do przodu. Mocny, chłodzony cieczą czterozaworowy silnik dwucylindrowy jest szczególnie przekonujący ze względu na spontaniczną reakcję, zadziwiający moment obrotowy i niskie zużycie paliwa. W normalnych warunkach silnik osiąga 63 kW/85 KM przy 7500 obr/min, a przy 5750 obr/min przenosi moment obrotowy 83 Nm na wał korbowy oparty na łożyskach ślizgowych. Dzięki regulowanemu katalizatorowi trójdrożnemu oraz systemowi recyrkulacji spalin silnik uwalnia swoją moc w całkowicie ekologiczny sposób. Zrównoważenie mas zapewnione jest dzięki układowi niespotykanemu wcześniej w standardowych motocyklach: dodatkowy ruchomy korbowód równoważy siły mas pierwszego i drugiego rzędu i uzyskuje niską wibrację pracy silnika.
Niska masa własna bez płynów eksploatacyjnych wynosząca 178 kg znacząco przyczynia się do dynamicznych właściwości jezdnych motocykla. Po uzupełnieniu paliwa i przygotowaniu do jazdy F 800 GS waży jedynie 207 kg.

Model F 650 GS, lżejszy o 8 kg i ze znacznie obniżonym siedzeniem, stanowi idealne rozwiązanie dla początkujących motocyklistów. Technicznie oparty jest na swym „większym bracie”, jednak koła z odlewanego metalu i mniejszy prześwit pod pojazdem już na pierwszy rzut oka wskazują na przystosowanie do jazdy po drogach utwardzonych. Inne cechy charakterystyczne to wygładzone boczne owiewki, niska szyba, inne elementy amortyzujące oraz zredukowana moc silnika. Model ten oferuje także sporą moc 52 kW/71 KM przy 7000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 75 Nm nawet przy 4500 obr/min. Ze względu na zredukowaną moc system recyrkulacji spalin jest tutaj zbędny, gdyż do układu wydechowego dostaje się mniejsza ilość niespalonych gazów.

Przegląd głównych cech nowych modeli GS:
•F 800 GS to turystyczny motocykl enduro o świetnych właściwościach jezdnych w terenie i na dalekich trasach.
• F 650 GS to wszechstronny wariant doskonały dla początkujących kierowców, nieco mocniejszy w jeździe po drogach i łatwiejszy do opanowania.
• Chłodzony cieczą silnik dwucylindrowy z tłokami współbieżnymi o pojemności 798 cm3 w technologii czterozaworowej i z jedynym w swoim rodzaju układem równoważenia mas.
• Odporny na obroty napęd zaworów DOHC poprzez dźwigienki zaworowe.
• Kolektor ssący z elektronicznym układem sterowania silnikiem BMS-KP, sondą lambda i regulowanym katalizatorem trójdrożnym oraz system recyrkulacji spalin (ten ostatni tylko w F 800 GS).
• Czuła 6-biegowa skrzynia biegów zapewniająca świetne osiągi.
• Napęd za pośrednictwem odpornego na brud łańcucha oringowego.
• Stalowa rama rurowa odporna na drgania z płytą węzłową wzmacniającą główkę ramy.
• Łatwość w obsłudze oraz niezwykle mały promień skrętu.

• Stabilny widelec teleskopowy, widelec USD o średnicy rurki 45 mm (F 800 GS) lub widelec teleskopowy 43 mm (F 650 GS).
• Dwukolumnowe zawieszenie tylne z aluminiowego odlewu kokilowego.
• Kolumna amortyzująca z regulowanym napięciem sprężyny i regulowanym odbiciem amortyzacji; F 800 GS posiada funkcję WAD (amortyzowanie o zmiennej charakterystyce jak w R 1200 GS).
• Duży skok amortyzatorów dający komfort i odpowiednie właściwości w terenie w F 800 GS.
• Wysoki komfort siedzenia kierowcy i pasażera.
• Zbiornik paliwa umieszczony pod siedzeniem, co doskonale wpływa na środek ciężkości, z łatwo dostępnym wlewem.
• Mocny układ hamulców, w razie potrzeby z ABS-em.
• Filtr powietrza i akumulator zlokalizowane za główką ramy, co ułatwia czynności konserwacyjne.
• Szeroka gama akcesoriów przydatnych podczas jazdy terenowej i turystycznej.



Udoskonalony silnik dwucylindrowy.
Silnik dwucylindrowy z tłokami współbieżnymi znany z modeli F 800 S/ST stanowi podstawę napędu GS. Aby umożliwić duży skok amortyzatorów przy zachowaniu umiarkowanej przestrzeni dla koła oraz idealne zrównoważenie masy, cylindry zostały teraz pochylone do przodu o 8,3 stopnia, zamiast o 30 stopni jak w wersji F 800 S/ST. To rozwiązanie stało się możliwe dzięki nowemu projektowi niższej sekcji obudowy silnika wykonanej z aluminiowego odlewu kokilowego. Zawiera ona punkty mocowania dla płyty ochronnej silnika i zapewnia doskonałe warunki pracy dla układu smarowania z suchą miską olejową. Ponadto głowica cylindrów została wzmocniona w okolicy łączenia ramy z przodu po prawej stronie. Silnik GS posiada udoskonaloną osłonę sprzęgła, która pozostawia więcej przestrzeni w okolicy podnóżka i więcej miejsca na nowy bagnet pomiarowy poziomu oleju oraz zmieniony wałek zwalniający sprzęgło. Natomiast osłona pompy wodnej i połączenia przewodów chłodzenia zostały dostosowane do nowego ustawienia silnika. Skutkiem ubocznym tych zmian jest obniżona masa silnika o 1 kilogram w stosunku do jednostki użytej w modelach serii S/ST.
Tak jak słynny silnik F 800, poprzeczny silnik dwucylindrowy z tłokami współbieżnymi pracuje w równomiernej kolejności zapłonu (przesunięcie zapłonu 360°) bez przesunięcia korby na wale korbowym. Ze względu na jeden cykl zapłonu przypadający na każdy obrót wału korbowego, odgłos przypomina ten z silników w układzie bokser, które wykorzystują identyczne przesunięcie zapłonu. Najważniejszym jednak jest, że równomierna kolejność zapłonu stwarza najlepsze warunki do redukcji biegu przy wysokim momencie obrotowym.

Jedyny w swoim rodzaju układ równoważenia mas.
Siły mas przenoszone są przez mechanizm kompensacyjny, niespotykany wcześniej w projektach silników seryjnych. Zamiast konwencjonalnych wałków kompensacyjnych, wirujące masy równoważone są przez połączony układ pośrodku wału korbowego o specjalnie rozmieszczonych masach przeciwwagi: mimośród na wale korbowym przemieszczony w stosunku do czopów korbowych o 180° wyposażony jest w korbowód kompensacyjny. Korbowód łączy się z mniej więcej poziomym wahaczem kompensacyjnym. Kinematyka zaprojektowana została w taki sposób, aby korbowód kompensacyjny poruszał się w kierunku przeciwnym do dwóch korbowodów silnika. Ze względu na to, że jest on prowadzony przez stosunkowo długi wahacz, osiągnięty zostaje niemal liniowy ruch obrotowy głowicy korbowodu – a dokładniej, mała główka korbowodu wyznacza lekko zaokrągloną trajektorię. Rozkład mas na głowicy korbowodu i wahaczu wybrany jest w taki sposób, aby siły mas wynikające z ruchu wahadłowego przeciwstawiały się, w każdej pozycji wału korbowego, oscylującym siłom mas z napędu korbowego (proporcje tłoka i korbowodu). Oznacza to, że siły mas pierwszego i drugiego rzędu są niemal całkowicie wyeliminowane, co umożliwia osiągnięcie niskiego poziomu wibracji podczas pracy silnika.

Układ smarowania.
Układ smarowania zawiera także wiele zaawansowanych rozwiązań. Aby zapobiec stratom mocy, zastosowano tu układ smarowania z suchą miską olejową pracujący bez dodatkowego zbiornika oleju. Olej wychodzący z głównych łożysk gromadzi się w zbiorniczku, który jednocześnie mocuje układ równoważenia mas, i który jest odgrodzony od właściwego zbiornika oleju. Olej w tym obszarze stale poddawany jest działaniu ciśnienia pompy olejowej i transportowany do obudowy przekładni, gdzie bez ciśnienia wypływa poprzez otwory w obudowie skrzyni korbowej do zbiornika oleju. Z tego zbiornika pompa olejowa zasila układ smarowania.

Wałek rozrządu dopasowany do wymagań enduro.
Cylindry silników GS są wyposażone w nowoczesne głowice. Jak w nowych silnikach modeli K, tak tutaj dwa umieszczone na górze i napędzane łańcuchem wałki rozrządu obracają się i sterują czterema zaworami przypadającymi na każdy cylinder za pośrednictwem dźwigienek zaworowych. F 800 GS, w przeciwieństwie do modeli S/ST, wykorzystuje zmodyfikowane wałki rozrządu, które wspomagają wydobycie mocy z silnika w sposób właściwy dla enduro: przy znakomitym momencie obrotowym, z równomierną i łatwą kontrolą. Redukcja mocy F 650 GS osiągnięta została poprzez wałki rozrządu o różnych krzywkach, które redukują skok oraz poprzez zmianę czasu otwarcia zaworów, co powoduje krótsze przekrycie zaworów. Napęd zaworów poprzez dźwigienki zaworowe cechowany jest przez większą odporność na zużycie, wytwarza minimalne straty wynikające z tarcia i jest wyjątkowo odporny na obroty. Dlatego luz zaworów wymaga sprawdzania najwcześniej dopiero po 20.000 km.

Czas otwarcia zaworów BMW F 800 GS i BMW F 650 GS.
Zawór ssący otwiera się o 14° po GMP i 28° po GMP
Zawór ssący zamyka się o 18° po DMP i 4° po DMP
Zawór wydechowy otwiera się o 18° po DMP i 4° po DMP
Zawór wydechowy zamyka się o 14° przed GMP i 28° przed GMP
Skok zaworu 9,64 mm i 7,2 mm

Układ wydechowy.
Zupełnie nowy układ wydechowy o zoptymalizowanej masie wyprodukowany został ze stali o podwyższonej wytrzymałości i waży jedynie 8,5 kg. Jednościenny system kolektorów połączony jest z tłumikiem za pomocą złącza wtykowego ze sprężyną napinającą. Dzięki temu montaż nasuwanego tłumika jest łatwy i tani, szczególnie dlatego, że katalizator został zintegrowany na kolektorze. Tłumik końcowy dostępny w standardzie ma budowę tłumika dwukomorowego o połączonej absorpcji/odbicia i oferuje 8-litrowy strumień spalin. Zamontowany został po lewej stronie pojazdu, w połowie wysokości. W F 800 GS zastosowany został system recyrkulacji spalin, który, w połączeniu z regulowanym katalizatorem, redukuje emisję zanieczyszczeń do wymogów Euro 3. Dzięki zastosowaniu zmodyfikowanego czasu otwarcia zaworów i niższej emisji spalin w przypadku F 650 GS nie ma potrzeby użycia systemu SA.

Wysokie obroty z wysokim momentem obrotowym.
Natychmiastowa reakcja silnika F 800 GS to zasługa nie tylko nowoczesnego układu wtryskowego; jego niska masa odśrodkowa również przyczynia się do elastycznego wydobywania mocy. Już od najniższych obrotów czterozaworowy silnik o niezbyt krótkim skoku (stosunek średnicy do skoku tłoka to 82 do 75,6 mm) bardzo szybko rozpędza się do 90% maksymalnego momentu obrotowego przy szerokim zakresie 4000 i 7500 obr/min. W przedziale 5000 i 8000 obr/min silnik rozwija moc w sposób dynamiczny z charakterystycznym odgłosem. Z tego powodu parametry znamionowe silnika 798 cm3 – 63 kW/86 KM przy 7500 obr/min i 83 Nm przy 5750 obr/min – nie przedstawiają pełnego obrazu potencjału do dyspozycji w praktyce. W połączeniu z niską masą całkowitą i czułą przekładnią sześciobiegową silnik rozwija prędkość od 0-100 km/h w około 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 200 km/h.
Pod tym względem F 650 GS dosłownie depcze po piętach mocniejszemu modelowi. Z przyspieszaniem od 0-100 km/h radzi sobie w mniej niż 5 sekund, osiągając także imponującą prędkość maksymalną 185 km/h. Przy jeździe w terenie zużycie paliwa sporo poniżej 5 litrów na 100 km jest jak najbardziej możliwe.
W razie potrzeby F 800 GS może także zostać dostosowane do benzyny 91 oktanowej, która jednak pogarsza osiągi o 1,5 kW/2 KM i nieznacznie podnosi zużycie paliwa. Takiej zmiany można dokonać, wprowadzając mapę charakterystyki w oprogramowaniu sterującym, oraz w każdej chwili przywrócić pierwotne ustawienie. F 650 GS zostało przystosowane do pracy na zwykłej benzynie bezołowiowej.

Tylny napęd za pośrednictwem solidnego łańcucha oringowego.
Ponieważ motocykle przystosowane do jazdy terenowej są często wykorzystywane na drogach szutrowych, ich napęd musi być odporny na brud. Dlatego oba modele GS wyposażone są w łańcuch oringowy z podziałem 5/8 x 5/16. Szyna prowadząca łańcuch chroni aluminiowy wahacz przed uszkodzeniami. Cztery asymetryczne tłumiki napędu zapewniają absorpcję drgań na wsporniku koła łańcuchowego, który przeniesiony jest dokładnie ponad całkowicie pływającą osią poprzez łożyska kulkowe zwykłe. Ponieważ sześciobiegowa skrzynia zaczerpnięta została z modeli F 800 S/ST i jedynie wałek wyjściowy przekładni musiał zostać dostosowany do napędu łańcuchowego, przełożenie końcowe zostało zmienione w przypadku obu wariantów GS i zmodyfikowane w ramach każdego modelu. Dlatego F 800 GS pracuje z przełożeniem 1:2:625 (16/42 Z), a F 650 GS z przełożeniem 1:2:412 (17/41 Z).

Mocna rama rurowa ze stali.
Stalowa rama rurowa zaprojektowana specjalnie dla nowych modeli GS oferuje całą gamę ciekawych szczegółów, które poprawiają niezwykłe właściwości terenowe modeli GS. Na przykład wąska główka ramy całkowicie stabilnie zintegrowana na konstrukcji ramy umożliwia osiągnięcie kąta skrętu równego 40 (F650 GS) lub 42 (F800 GS) stopniom. Główka ramy zamocowana została przy użyciu zupełnie nowego rozmieszczenia płyt węzłowych, co zredukowało szerokość projektu nie ograniczając stabilności ramy. Skrętność została również ulepszona dzięki temu, że blokada kierownicy została umieszczona z przodu kierownicy. Zastosowano nowy zbiornik paliwa (o pojemności 16 litrów) umieszczony pod siedzeniem. Modele GS oferują doskonałe siedzenia zarówno dla wyższych, jak i dla niższych kierowców, zwłaszcza dzięki temu, że wysokość siedzenia F 650 GS można obniżyć do 790 mm (z zestawem obniżającym: 765 mm).

Idealnie dopasowane widelce teleskopowe dla obu modeli.
Ze względu na bardzo duży skok amortyzatorów wynoszący 230 mm odwrócony widelec teleskopowy to najlepszy wybór dla F 800 GS. Zachodzenie stałych i ruchomych głowic widelca jest szczególnie duże w tej konstrukcji, a średnica stałej głowicy równa 45 mm zapewnia właściwą siłę ugięcia. Plastikowe deflektory w połączeniu z osłonami na przednim kole zapewniają ochronę przed kamieniami. W przypadku F 650 GS zastosowano tradycyjny widelec teleskopowy z 43-milimetrowymi głowicami o skoku amortyzatora wynoszącym 180 mm.

Dwukolumnowe zawieszenie tylne wykonane z aluminium.
Zawieszenie tylnego koła modeli GS jest równie solidne i posiada świetne właściwości amortyzujące. Oparte jest na dwukolumnowym zawieszeniu odlewanym w jednym elemencie. Podczas, gdy F 800 GS wykorzystuje bezpośrednio centralnie zamocowany amortyzator o zmiennej charakterystyce i o skoku 215 mm, F 650 GS został wyposażony w tradycyjny gazowy amortyzator o skoku 170 mm.

Koła i opony do określonych celów.
Koła stanowią kolejny punkt rozróżnienia. F 800 GS jeździ na aluminiowych kołach szprychowych o rozmiarze 21 x 2,15 z przodu i 17 x 4,25 z tyłu. 21-calowe koło przednie, będące standardem w sportowych enduro, zapewnia lepszą stabilność ze względu na większe siły żyroskopowe, co może stanowić nieocenioną zaletę na grząskiej nawierzchni. Dla kontrastu, lubiące drogi F 650 GS, zaprojektowane do szybkich startów, posiada odlewane aluminiowe koła o wymiarach 19 x 2,5 z przodu i 17 x 3,5 z tyłu. Mniejsze przednie koło jest zaletą zwłaszcza na nawierzchniach asfaltowych, szczególnie ze względu na to, że koła odlewane są nieco lżejsze od szprychowych. Oba koła wyposażone są w opony enduro do jazdy po drogach w standardzie. W przypadku F 800 GS można stosować również opony z profilem kostkowym, a zmiana opon na terenowe jest bardzo prosta.
Rozmiary opon także świadczą o tym, że oba pojazdy zostały dostosowane do ich preferowanych warunków jezdnych. Przykładowo F 650 GS wyposażony został w opony o rozmiarach 110/80-19 z przodu i 140/80-17 z tyłu. Dla odmiany F 800 GS jeździ na oponach 90/90-21 z przodu i 150/70-17 z tyłu. Podczas gdy przednie koło odpowiedzialne jest za łatwość prowadzenia i minimalizację momentu hamowania, dwie tylne opony mają za zadanie wydobycie większej mocy silnika.

Układy hamulcowe dopasowane do modelu.
Układy hamulcowe w obu modelach również zostały dopasowane do określonego celu. Ze względu na wyższą prędkość maksymalną F 800 GS przednie koło wyposażone jest w dwie „pływające” tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm oraz dwutłokowe zaciski. Optymalnie ustawiona pojedyncza tarcza hamulcowa F 650 GS o tej samej średnicy spełnia także wymagania przy brawurowej jeździe. W przypadku tylnego koła oba warianty GS wytracają prędkość dzięki identycznym tarczom hamulcowym o średnicy 265 mm z jednotłokowymi zaciskami.

Nowoczesny dwukanałowy ABS z udoskonalonym wykrywaniem wyporu tylnego koła.
W razie potrzeby modele GS mogą zostać fabrycznie wyposażone w dwukanałowy ABS. Obecna generacja systemów ABS BMW Motorrad charakteryzuje się nie tylko swoim kompaktowy wyglądem i lekkością, ale również krótką drogą hamowania. Modulator ciśnienia utrzymuje optymalne ciśnienie hamowania na zakresie regulacji poprzez działające liniowo zawory wlotowe oraz charakteryzuje się bardzo szybkimi i łagodnymi interwałami działania. Dzięki zaworom regulacji ciśnienia o zmiennym przekroju kierowca może odczuć delikatną pulsację dźwigni hamulca. Ponadto ABS firmy BMW Motorrad oferuje rozszerzone funkcje diagnostyczne: czujniki poślizgu kół automatycznie monitorują odległość od koła czujnika, co przyczynia się do wyjątkowego bezpieczeństwa pojazdu. Kierowcy, którzy zwykle jeżdżą w terenie mają możliwość wyłączenia systemu ABS.

Elektryka pokładowa z magistralą CAN i immobilizerem.
Układy elektryczne w nowych modelach GS również pochodzą z najwyższej półki i współpracują z nowoczesnym systemem magistrali CAN. Single Wire System (SWS) ma wiele zalet: pozwala na redukcję okablowania i połączenie wszystkich sterowników w sieć, upraszczając w ten sposób przeprowadzenie kompleksowej diagnostyki. W razie awarii system automatycznie wyłącza określony element.
Od momentu wprowadzenia technologii magistrali CAN elektroniczny immobiliser stał się częścią standardowego wyposażenia motocykli BMW.
Deska rozdzielcza z analogowymi wskaźnikami rozmieszczonymi jeden nad drugim oraz wyświetlaczem informacji z zegarem błyskawicznie przekazuje informacje kierowcy. Jako wyposażenie dodatkowe BMW oferuje komputer pokładowy z dalszymi funkcjami, takimi jak wyświetlanie biegów i stoper. Asymetryczny, podwójny reflektor z przezroczystym plastikowym kloszem nadaje modelom GS wygląd charakterystyczny dla najmłodszej generacji BMW. Reflektory wyposażone są w dwie żarówki H7. Po przełączeniu na długie światło, krótkie światło pozostaje włączone.

Konstrukcja siedzenia optymalna dla jazdy turystycznej i terenowej.
Solidne siedzenia oferowane są w dwóch wysokościach dla obu modeli, o wysokości siedzenia 880 lub 850 mm dostępnej w przypadku F 800 GS oraz 820 lub 790 mm dla F 650 GS (z zestawem obniżającym: 765 mm).
Do jazdy relaksacyjnej nowe modele GS wyposażone zostały w kierownicę absorbującą wibracje – wykonaną w przypadku modelu 800 z rur aluminiowych o stożkowych kształtach – oraz w składane, szerokie podnóżki ze stali o gumowych powierzchniach.
Jak można oczekiwać w przypadku motocykla turystycznego, GS zapewnia również doskonały komfort dla pasażera. Długość siedzenia i pozycja podnóżka umożliwia zrelaksowanie się pasażera, podczas gdy długie ramy boczne z tyłu zapewniają bezpieczną pozycję. Obie owiewki o kształcie M mają zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne.
16-litrowy zbiornik paliwa pod siedzeniem świetnie sprawdza się na dalekich wyprawach. Wybrane warianty kolorów podkreślają charakter nowego motocykla terenowego. Podczas wprowadzania na rynek F 800 GS pokaże się w kolorach Sunset Yellow/Black lub Dark Magnesium Metallic Matte. F 650 GS można zamówić w kolorach Azure Blue Metallic, Flame Red lub Iceberg Silver Metallic.

Oferta wyposażenia.
Specjalne wyposażenie i akcesoria.
Firma BMW wychodzi naprzeciw potrzebie indywidualizacji nie tylko dzięki specjalnemu wyposażeniu, montowanemu w berlińskiej fabryce, ale również później, poprzez specjalne akcesoria dodawane przez lokalnych dealerów lub samego klienta. Specjalne wyposażenie oraz bardzo szeroką ofertę specjalnych akcesoriów dopasowano do nowych modeli enduro F 800 GS i F 650 GS, tak aby klienci mogli nabyć wysokiej jakości idealnie dopasowane produkty, które idą w parze z charakterem pojazdu.

Wyposażenie.
• ABS BMW Motorrad (wyłączany)
• Podgrzewane manetki*
• Komputer pokładowy
• Podstawka centralna*
• Niskie siedzenie kierowcy (850 mm w F 800 GS/790 mm, w F 650 GS - bez dopłaty)*
• Białe kierunkowskazy*
• Instalacja alarmowa*
• Ograniczenie mocy do 25 kW/34 KM (tylko w F 650 GS, bez dopłaty)*
• Modyfikacja mapy charakterystyki dla liczby oktanowej 91 w F 800 GS (bez dopłaty)
• RDC (tylko w F 650 GS)*
• Obniżona jednostka pozycjonowania (tylko w F 650 GS)
Produkty oznaczone gwiazdką * dostępne są też jako akcesoria u dealerów BMW Motorrad.

Komputer pokładowy poszerza zakres dostępnych informacji.
Komputer pokładowy poszerza zakres informacji, które mogą pojawiać się na wyświetlaczu umieszczonym na panelu zegarów, dodając następujące szczegóły: poziom paliwa, wyświetlanie biegów, temperaturę cieczy chłodzącej, średnie spalanie paliwa, zakres, temperaturę powietrza oraz stoper. Przycisk przy lewej manetce pozwala kierowcy wybierać żądane informacje na monitorze. Służy on także do obsługi stopera.

Niskie siedzenie i zestaw obniżający.
Aby zapewnić niższym kierowcom optymalną ergonomię i możliwość dosięgnięcia do ziemi, BMW Motorrad może dostarczyć niższe siedzenie. Pozwala to na obniżenie wysokości siedzenia w F 800 GS do 850 mm lub do 790 mm w F 650 GS. Jeśli opcja ta wybrana jest w fabryce, klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Zestaw obniżający dla F 650 GS obejmuje niższe siedzenie oraz skrócony skok amortyzatorów.

Bezpieczeństwo z systemem alarmowym.
Po uruchomieniu system alarmowy reaguje na wszelkie zmiany pozycji zaparkowanego motocykla bardzo wyraźnymi sygnałami optycznymi i akustycznymi. Niezwykle skuteczny system można wyłączyć za pomocą pilota lub kluczyka w stacyjce.

Praktyczny podnóżek centralny umożliwia łatwe podpieranie.
Podnóżek centralny daje możliwość podparcia motocykla przy bardzo małym wysiłku. Dzięki szerokiej powierzchni podpierającej, modele GS będą stać bezpiecznie, kiedy na przykład zajdzie potrzeba zdjęcia tylnego koła lub nasmarowania łańcucha.

Akcesoria
• Stelaż bagażowy, mały
• Oparcie bagażowe, duże, na top case Vario
• Top case Vario, czarny
• Uchwyt na kufer Vario
• Kufer Vario, czarny
• Kieszonki wewnętrzne na kufer Vario i top case Vario
• Miękkie oparcie na top case Vario
• Torba na zbiornik paliwa, nieprzemakalna
• Miękka torba sportowa, mała
• Miękka torba sportowa, duża
• Podgrzewane manetki*
• Niskie siedzenie*
• Białe kierunkowskazy*
• Podstawka centralna*
• Nawigator II BMW Motorrad
• Uchwyt nawigatora, kable i zestaw do podłączenia
• Funkcjonalna torba na nawigator
• Instalacja alarmowa*
• System kontroli ciśnienia w oponach RDC (tylko w F 650 GS)*
• Wzmocnienia ochronne na dłonie
• Ochraniacze (małe i duże) na wzmocnienia ochronne na dłonie
• Nakładka spojlera na ochraniacz, duża
• Ochraniacz podwozia (standard w F 800 GS)
• Wzmocnienia na silnik
• Rozszerzenie osłony przed błotem, tylne
• Wysoka owiewka (standard w F 800 GS)
• Niska owiewka (standard w F 650 GS)
• Owiewka turystyczna (standard w F 800 GS)
• Wysoka owiewka, przyciemniana
• Sportowy tłumik Akrapovic
• Zestaw deflektora
• Zestaw narzędzi serwisowych
• Torba enduro montowana z tyłu
• Ograniczenie mocy do 25 kW/34 KM (tylko w F 650 GS)*
Produkty oznaczone * są także dostępne fabrycznie.

Elastyczna przestrzeń ładunkowa dzięki kufrom i top case’owi Vario.
Znane kufry o różnej pojemności (po lewej: 19-29 litrów/po prawej: 28-38 litrów) zostały dostosowane do nowych modeli GS. Dzięki przemyślanemu układowi mocowania, kufry można błyskawicznie zakładać i zdejmować. Ci, którzy chcą zabrać ze sobą jeszcze więcej bagażu, mogą także dodać top case o pojemności 25-35 litrów, w którym jest mnóstwo miejsca na przykład na kask. W razie potrzeby, można podnieść poziom wygody pasażera mocując miękkie oparcie do top case’a. Wewnętrzne kieszonki na kufry ochronią bagaż przed brudem i uszkodzeniami.

Torba na zbiornik paliwa na mniejszy bagaż.
Torba na zbiornik paliwa to prawdziwie poręczny towarzysz podróży. Ponieważ zbiornik został umieszczony pod siedzeniem, nie ma potrzeby zdejmowania go na stacjach benzynowych. Torba na zbiornik ma regulowaną pojemność 14 do 26 litrów oraz nieprzemakalną kieszonkę wewnętrzną, aby nie było potrzeby użycia dodatkowego przykrycia podczas podróży w deszczu. Wyposażenie obejmuje także nieprzemakalny schowek na mapę i schowek na narzędzia, do którego można się dostać przez główny schowek od środka.

Nawigator II BMW Motorrad.
Używając systemu nawigacji, kierowca wybiera adres, miejscowość, punkt turystyczny lub punkt na drodze. Nawigator II BMW Motorrad prowadzi go, udzielając szczegółowych wskazówek, bezpiecznie i bez wysiłku do celu jego podróży – najszybszą lub najkrótszą drogą, wedle życzenia, lub bezpośrednio (po linii prostej). Można zmieniać również widok: kierowca może wybrać widok mapy, połączenie mapy i wskazówek, przewodnik lub funkcję kompasu, która wyświetla odległość i kierunek do kolejnego punktu na drodze. Funkcja przybliżenia ułatwia szybką orientację, na przykład na skrzyżowaniach. Wskazówki głosowe przy użyciu zestawu montowanego w kasku dostępne są w dziewięciu językach.

Wzmocnienie ochronne na dłonie ze spojlerem.
Trzyczęściowe wzmocnienie na dłonie wykonane z odpornego na uderzenia plastiku może pełnić wiele funkcji ochronnych, gdyż możliwe są indywidualne modyfikacje dzięki modułowej konstrukcji. Wzmocnienie ochronne na dłonie chroni przed uszkodzeniami kierownicę i okolice manetek. Wzmocnienie dostępne jest w dwóch rozmiarach i chroni dłonie przed kamieniami, podczas gdy spojler zapewnia dodatkową ochronę przed chłodem i deszczem.

Ochraniacz podwozia i wzmocnienia na silnik.
Ochraniacz podwozia jest częścią standardowego wyposażenia F 800 GS i może być doposażony w F 650 GS. Solidne wzmocnienia silnika zapewniają dodatkową ochronę przed uszkodzeniami podczas codziennego użytkowania oraz podczas jazdy terenowej.

Sportowy tłumik Akrapovic.
Sportowy tłumik wykonany z tytanu i włókna węglowego przez firmę Akrapovic bez problemu dopasowuje się do układu kolektorów wydechowych, który montowany jest w standardzie z regulowanym katalizatorem. Jest to nasuwany tłumik, mocowany za pomocą sprężyn. Użycie tego tłumika może zaoszczędzić około 2 kg wagi w porównaniu ze standardowym układem.

Torba enduro montowana z tyłu.
Ta specjalna torba zamontowana za siedzeniem wytrzyma nawet trudne terenowe wyprawy. Posiada ona kilka schowków, a materiał od zewnątrz jest odporny na zabrudzenia.

Kolory.
Kolor Siedzenie
BMW F 800 GS Sunset yellow / Black czarne
BMW F 800 GS Dark Magnesium Metallic Matt czarne
BMW F 650 GS Azure Blue Metallic czarne
BMW F 650 GS Plain Flame Red czarne
BMW F 650 GS Iceberg Silver Metallic czarne






Źródło: BMW, Informacja Mototarget

 Pisaliśmy również
» Galeria zdjęć: nowe BMW M2 na torze Silesia Ring.
» Robert Kubica opowiada o planach na nadchodzący sezon

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

BMW F800 GS:
w lewo
BMW F800 GS
© BMW
BMW F800 GS
© BMW
BMW F800 GS
© BMW
BMW F800 GS
© BMW
BMW F800 GS
© BMW
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |